هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

کربلای ۵ و والفجر ۸ امروز مبارزه با گرانی است

در یادواره شهدای طلبه و روحانی تهران عنوان شد

کربلای ۵ و والفجر ۸ امروز مبارزه با گرانی است

در یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران با عنوان «تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر»، بر ضرورت خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران با عنوان «تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر»، با حضور دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ، خانواده‌های شهیدان محمد اصلانی و محمدصادق دارایی، روحانیون و مسئولان، با همکاری سپاه محمد رسول‌الله(ص) و مدیریت حوزه علمیه تهران، به‌میزبانی سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

   نباید اسیر فرقه‌گرایی و اختلافات درونی شویم
دکتر قالیباف، به‌عنوان سخنران ویژه یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران، با بیان اینکه چنین نشست‌هایی، نمادی از فعالیت‌های مستمر برای زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت است، اظهار کرد: یکی از حرکت‌های جنگ نرم که توسط دشمنان انقلاب و در رأس آنها رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، جوسازی‌هایی است که طی آن می‌خواهند، ذهن جامعه را آلوده کنند؛ ولی این یادواره نشان داد که علما در سختی‌ها و مشکلات کجا بودند و چه نقشی ایفا کرده‌اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این نشست نمونه‌ای است تا نشان دهیم روحانیت اهل فکر و اندیشه و مبتنی بر سنت‌های الهی و پیشتاز در میدان جهاد و شهادت است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به فعالیت‌های روحانیون در دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: شهید میثمی در زمان دفاع مقدس، نماینده امام راحل در قرارگاه بود و با رفتار و عملش، اخلاق فرماندهی و آرامش داشتن در لحظات سخت و حساس را به ما آموخت و همواره در بحرانی‌ترین نقطه جبهه حضور داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منتظران شهادت همواره در مسیر جهاد، مردم‌داری و سنت‌های الهی گام برمی‌دارند و در میدان عمل حضوری پررنگ دارند، خاطرنشان کرد: در گذشته جهاد تبیین، رسالت پیامبران الهی بود؛ اما امروز علما و روحانیون، وارثان پیامبران هستند و وظیفه جهاد تبیین بر عهده آنهاست و باید طبق بیانات رهبری انقلاب اسلامی در این عرصه به‌درستی عمل کنند.
دکتر قالیباف با بیان اینکه باید برای انقلاب از جان و آبرو بگذریم و در بطن مبارزه باشیم، افزود: شرط پیروزی در این مسیر، صبر و انتظار است که در سوره احزاب هم به آن اشاره شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار کرد: امروز جهاد ما مبارزه با گرانی است؛ امروز کربلای ۵ و والفجر۸ و ادامه دادن راه شهدا همین جهاد است؛ ما بچه‌های انقلاب اسلامی می‌توانیم، کارآمدی دین را در ادامه جامعه اثبات کنیم و برای منفعت و حل مشکل مردم، نباید از هیچ حرف تند و انتقادی تأثیر بگیریم.
وی با تأکید بر اینکه نباید از خدمت به مردم لحظه‌ای غافل شویم، تصریح کرد: امنیت ملی و حل مشکلات اقتصادی، باید هدف اصلی ما باشد و در این مسیر، نباید وارد جناح‌بندی و اختلاف‌افکنی شویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز با مدیریت و تصمیم جهادی می‌توانیم از چالش اقتصادی عبور کنیم و کشور را به یک ثبات اقتصادی برسانیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: باید بایستیم و کار خود را پیش ببریم و اثرگذار باشیم. امروز بدون شک دشمن می‌خواهد روی اراده، تصمیم و کارآمدی ما اثر بگذارد تا در عمل دچار تردید شویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر دشمن نتواند در تصمیم ما تردید ایجاد کند، مطمئن باشید سعی می‌کند، کارهای بزرگ ما را کوچک و آلوده نشان دهد. این کار دشمن است و از او جز این نمی‌شود و نباید توقع داشت.
دکتر قالیباف با بیان اینکه نباید اسیر فرقه‌گرایی و اختلافات درونی شویم، اظهار کرد: این خواسته قطعی دشمن است و می‌خواهد، هم در جبهه انقلاب تزلزل ایجاد کند و هم اعتماد را به‌عنوان سرمایه اجتماعی نظام، به خطر بیندازد. می‌خواهد بین دولت و ملت و امام و امت فاصله بیندازد؛ اما ما هرگز نباید چنین اجازه‌ای بدهیم و باید با همین باورها در میدان پیش برویم.
 ۳۶ کنگره استانی شهدای روحانی برگزار شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی هم در این مراسم، با تأکید بر اینکه روحانیت شیعه افتخار دارد که دفاع و سنگرنشینی خط مقدم دفاع و صیانت از اسلام ناب را از اهل‌بیت(ع) به ارث برده است، اظهار کرد: روحانیت سه وظیفه بر عهده دارد که دفاع از دین خدا با جهاد جان و مال در برابر هر تهاجمی، از آن جمله است.
وی ادامه داد: خدا به ما یاد داد، دین سخنگو دارد که اولین آن خود پیامبر اسلام(ص) بود و بعد از ایشان، اهل‌بیت(ع) و در دوران غیبت هم، این وظیفه را علما و روحانیون بر عهده داشته‌اند؛ روحانیت در همه این عرصه‌ها پیشتاز بوده؛ به‌همین جهت شهدای عزیزی را از دوران غیبت تاکنون تقدیم اسلام کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: روحانیت از سال ۱۳۲۳ در خط مقدم حضور داشته و به‌همین جهت است که آمار شهدای روحانی نسبت به سایر اقشار، بیشتر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی افزود: کنگره شهدای روحانی به‌ این دلیل برگزار شده است که طلاب جوان با روحیه شهادت‌طلبی بیش از گذشته آشنا شوند؛ البته باید بر این‌ نکته هم تأکید کرد که الگوی جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید مطهری است.
وی عنوان کرد: مدیران حوزه‌های علمیه و سپاه‌های استانی، تاکنون در ۷۱۰ شهرستان و ۳۶ کنگره استانی، یادواره شهدای طلاب و روحانیون را برگزار کرده‌اند به زودی نیز، کنگره ملی شهدای روحانی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم برگزار خواهد شد.
به‌گفته نماینده ولی‌فقیه در سپاه، طلاب و روحانیون، ۴ هزار شهید را در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند؛ البته این تعداد شهدا افرادی هستند که مدیریت حوزه‌های علمیه و بنیاد شهید، طلبه و روحانی بودن آن‌ها را تأیید کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی تأکید کرد: امروز در جهاد تبیین، به «صراحت بیان» نیازمندیم تا بتوانیم در برابر تهاجم فکری دشمنان ایستادگی و حتی بر آن‌ها غلبه کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه، همچنین از حوزه‌های علمیه خواست که از کتاب‌های خروجی کنگره شهدای روحانی و طلبه، برای تبیین جایگاه جهاد و شهادت استفاده کنند؛ در این رابطه تاکنون ۳۵جلد دایرةالمعارف و کتاب یک جلدی پیام شهدا منتشر شده است.

 
 ضرورت معرفی مجاهدت‌های شهدای روحانیحجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ هم، در این مراسم، گزارشی از فعالیت‌های ستاد یادواره ارائه و بر ضرورت معرفی مجاهدت‌های شهدای روحانی به مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان و تربیت طلاب بسیجی و انقلابی در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
گفتنی است، تجلیل از خانواده‌های شهیدان حادثه تروریستی سوم رمضان حرم مطهر رضوی حجج‌اسلام محمد اصلانی و محمدصادق دارایی و جانبار این حادثه حجت‌الاسلام محسن پاکدامن، خانواده شهید انقلاب حجت‌الاسلام سیدعلی اندرزگو، برخی خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی دفاع مقدس و مدافع حرم و تنی چند از روحانیون جانباز، از برنامه‌های یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران بزرگ بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه