هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز استان راه‌اندازی می‌شوند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان

رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز استان راه‌اندازی می‌شوند

رئیس شورای حوزه‌ علمیه هرمزگان: گفت: رشته‌های تحصیلی که به حوزه‌های علمیه افزوده می‌شود، باید متناسب با شرایط روز جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ۱۸ اردیبهشت در نشست اعضای شورای حوزه‌ علمیه هرمزگان با مدیران مدارس استان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مشترک مدیران مدارس علمیه استان با اعضای شورا قابل تحسین است؛ چراکه به پیشبرد امور و اهداف حوزه کمک خوبی می‌کند.
وی با اشاره به تجزیه و تحلیل مسائل حوزه علمیه، تصریح کرد: حل مسائل و چالش‌های حوزه‌های علمیه، نیازمند نگاه چندبعدی است و نهادهای مختلف باید پای کار باشند.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام و روحانیت، تشریح کرد: دشمن در تلاش است تا شأن روحانیت را در جامعه خدشه‌دار کند؛ لذا روحانیون باید در برابر این امر ایستادگی کنند و شأن و منزلت طلاب را از طریق برنامه‌ریزی، مدیریت امور، انجام اقدامات جهادی مختلف و … حفظ کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، رسالت روحانیون و حوزوی‌ها در مقابله با برنامه‌های دشمن را سنگین دانست و بیان کرد: اولین تکلیف ما، تربیت طلبه عالم است؛ چراکه تربیت چنین افرادی، بهترین اقدام برای مقابله با دشمن محسوب می‌شود.
وی ضمن تأکید بر تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی، گفت: طلاب باید متناسب با سطح و نوع نیاز جامعه تربیت شوند تا اثربخشی و کارکرد مورد نظر را داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، با اشاره به لزوم توجه به مؤلفه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی در تحقق اهداف، تصریح کرد: رشته‌های تحصیلی که به حوزه‌های علمیه افزوده می‌شود، باید متناسب با شرایط روز جامعه باشد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: مدیران مدارس باید عنایت ویژه‌ای روی اجرای برنامه‌ها داشته باشند و شورای حوزه استان در کنار مدارس خواهد بود تا شاهد ارتقای سطح حوزه‌های علمیه هرمزگان در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه