هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

فعالیت ۱۰۰۰ طلبه خوزستان در عرصه‌های مختلف قرآنی

فعالیت ۱۰۰۰ طلبه خوزستان در عرصه‌های مختلف قرآنی

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: در مدارس علمیه استان خوزستان، قریب به 1000 نفر از طلاب در عرصه حفظ قرآن و امورات دیگر قرآنی شرکت دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرام‌پور مدیر حوزه علمیه خوزستان، ۲۹ اردیبهشت در اولین المپیاد و مسابقات قرآنی ویژه مدارس حفظ خوزستان در مسجد اعظم اهواز، اظهار کرد: به‌فضل الهی امروز در مدارس علمیه استان خوزستان، قریب به 1000 نفر از طلاب در عرصه حفظ قرآن و امورات دیگر قرآنی شرکت دارند. وی با اشاره به حفظ یک جزء تا کل قرآن کریم توسط طلاب مدارس علمیه خوزستان، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر از طلاب خوزستان موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند.
مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه فعالیت قرآنی حوزه، تنها در عرصه حفظ نیست، ادامه داد: امروز شاهد فعالیت‌های خوبی در مدارس علمیه خوزستان در حوزه قرآنی هستیم و در حدود ۱۲ تا ۱۴ مدرسه علمیه با محوریت قرآن کریم مشغول فعالیت هستند که امیدواریم مساجد نیز، تحت پوشش آن‌ها قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای ایران اسلامی، چشم‌انداز 10 میلیون حافظ قرآن را از جوانان مطالبه کرده‌اند، مطرح کرد: حوزه علمیه خوزستان در همین راستا گام‌های مؤثری را برداشته و امیدواریم، به هدف والای مدنظر رهبری دست پیدا کنیم.
حجت‌الاسلام ذبیح‌الله طاهری مسئول مدارس حافظین استان خوزستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: طلاب مدارس علمیه استان دو سال است که فعالیت حفظ قرآن کریم را شروع کرده و با معارف قرآنی آشنا می‌شوند. وی هدف از برگزاری اولین المپیاد و مسابقات قرآنی ویژه مدارس حفظ خوزستان را رقابت، شناسایی نخبگان عرصه قرآن و انجام فعالیت‌های تخصصی عنوان کرد و گفت: در این طرح، طلاب مدارس علمیه خوزستان، روزانه بخشی از قرآن کریم را حفظ، و با مفاهیم و معارف آن آشنا و درس‌های مطالعه‌شده را در آیات الهی پیاده می‌کنند.
مسئول مدارس حافظین استان خوزستان ادامه داد: این امر سبب تقویت مسائل علمی و تهذیبی طلاب می‌شود.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه