هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مسئولان از آسیب فتنه‌های فرهنگی غافل نباشند

استاد اخلاق حوزه

مسئولان از آسیب فتنه‌های فرهنگی غافل نباشند

استاد تحریری گفت: باید در عصر حاضر از فتنه‌های گمراه‌کننده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مواظبت کنیم؛ چه‌بسا گاهی فتنه‌های فرهنگی در عرصه تأثیر منفی و آسیب‌سازی در جامعه، سنگین‌تر از فتنه‌های اقتصادی باشد و نباید مسئولان و عموم مردم، نسبت به این امر غافل باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری در درس اخلاق که در حسینیه امام خمینی(قد) در قم برگزار شد، ضمن بیان نکات بارز اخلاقی، خاطرنشان کرد: باید در این دوران که شبهات متعددی در عرصه اعتقادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها وارد می‌شود، خیلی از خود مراقبت نمود و در جهت بصیرت‌افزایی دینی در سطح جامعه، به وظیفه شرعی خود عمل کرد و باید دانست، چیزی که باعث دشمنی دشمنان از دین مبین اسلام شده است، آن است که طرفداری صحیح از دین الهی داشته‌ایم؛ لذا باید در این امر، ما دین الهی را درست بشناسیم و به‌حسب همین امر مهم است که نقشه دشمنان در جهت توطئه‌ها نقش بر آب می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: اولین چیزی که پیامبر اسلام(ص) از آن اظهار خوف می‌کردند و نگران مسلمانان بودند، گمراهی بعد از شناخت و آگاهی نسبت به تعالیم الهی بود که انسان به خدا و اولیای او و معارف دینی داشته باشد؛ اما باز گرفتار دام شیاطین شود.
این استاد اخلاق گفت: باید در معرفت‌افزایی سطح جامعه به‌حسب وظیفه شرعی خود تلاش کنیم و در یکدیگر تأثیرگذار و نگران یکدیگر باشیم و این نگرانی، با ارتباط مستمر با معارف دینی تقلیل می‌یابد.
حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری افزود: باید در عصر حاضر از فتنه‌های گمراه‌کننده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مواظبت کنیم؛ چه‌بسا گاهی فتنه‌های فرهنگی در عرصه تأثیر منفی و آسیب‌سازی در جامعه، سنگین‌تر از فتنه‌های اقتصادی باشد و نباید مسئولان و عموم مردم نسبت به این امر غافل باشند.
وی گفت: گاهی فتنه‌هایی هستند که مسئولان آن جامعه را گرفتار می‌کند و خط و نگرش فکری آنان را در مواجهه با دشمنان انقلاب و اسلام دچار تردید و سردرگمی می‌کند. خوشبختانه در سطح عالی مسئولان جامعه امروز، استقلال فکری و عزت نفس در بحث تحولات بین‌المللی حاکم شده است.
این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه به سیره اهل‌بیت(ع) در مواجهه با اسلام‌هراسی، خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان انقلاب اسلام، با برنامه‌ریزی‌هایی، در صدد ایجاد تردید و شبهه در مبانی فکری جوامع اسلامی هستند. در این راستا دشمنان، با تبلیغات گوناگون می‌خواهند، جامعه را از صحنه درک حقایق دینی خارج کنند و این امر به‌شکل‌های مختلف ظهور می‌کند و امید است، با راهکارهای مختلف، توطئه دشمنان اسلام را با آگاه‌سازی دیگران با تبلیغ و دفاع از مبانی دینی خنثی کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه