هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شبکه ماهواره‌ای ولایت به‌عنوان شجره طیبه در عرصه رسانه است

دستیار ویژه مدیر حوزه‌های علمیه                                      

شبکه ماهواره‌ای ولایت به‌عنوان شجره طیبه در عرصه رسانه است

دستیار ویژه مدیر حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه امروز می‌توان با استفاده از هنرهای نمایشی، کارهای فاخری در عرصه تبیین و نشر مبانی دین مبین اسلام انجام داد و حوزه‌های علمیه باید ورود گسترده، جدی و قوی در عرصه تولیدات رسانه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رجایی‌نیا، در بازدید از شبکه جهانی ولایت، با اشاره به اهمیت این مجموعه، خاطرنشان کرد: شبکه ماهواره‌ای ولایت به‌عنوان شجره طیبه در عرصه رسانه می‌باشد و در این عرصه، شاهد برکات زیادی از این مجموعه هستیم.
دستیار ویژه مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه، با بیان ظرفیت عظیم رسانه در جهان معاصر، ابراز کرد: امروزه با توجه به وجود مخاطبان گسترده و اقبال جوامع در عرصه رسانه، می‌توان با استفاده از هنرهای نمایشی کارهای فاخری در عرصه تبیین و نشر مبانی دین مبین اسلام انجام داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی‌نیا با بیان اینکه حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی در جوامع امروزی دارند، گفت: جوامع امروزی با شبهات گسترده در عرصه مبانی دینی مواجه و تشنه حقایق معارف اسلامی می‌باشند؛ لذا باید حوزه‌های علمیه ورود گسترده، جدی و قوی در عرصه تولیدات رسانه‌ای داشته باشند و در این راستا، نهادهای بین‌المللی همچون جامعه المصطفی می‌توانند، از ظرفیت سازمان رسانه‌ای ولایت در جهت اهداف متعالی خود بهره ببرد.
رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان اینکه قریب به ۳۰ ستاد راهبری وجود دارد که در بدنه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و نظام فعالیت می‌کنند و عمده هدف این مجموعه‌ها، اسلامی‌سازی اهداف و تولید محتوا در عرصه‌های پژوهشی کاربردی در میدان می‌باشد، افزود: ستادهای راهبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، می‌توانند در موضوعات مختلف از جمله در عرصه رسانه، هنر و دیگر موضوعات مختلف کلان، از ظرفیت این نهاد فاخر استفاده کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی مدیر شبکه جهانی ولایت نیز در این بازدید، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که امروزه جوامع بشری با حجم بسیار بزرگی از شبهات روبه‌رو هستند، باید نهادهای حوزوی توجه داشته باشند که در جهت تبیین، تنها مخاطب را در سطح ملی نگاه نکنند؛ بلکه باید به مخاطبان بین‌المللی بیش از بیش توجه داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: مخاطبان بین‌المللی با بیشترین حجم شبهات و تبلیغات سوء مواجه هستند؛ لذا برای دسترسی به آنان وجود شبکه‌هایی همچون ولایت که به‌صورت ۲۴ ساعته به چهار زبان عربی، فارسی، هوسا و آذری در تولید برنامه‌های دینی در تمامی مقاطع سنی حتی کودک فعالیت می‌کند، حیاتی و ضروری است.
مدیر شبکه جهانی ولایت در پایان خاطرنشان کرد: شبکه جهانی ولایت یک ظرفیت عظیمی است که می‌طلبد، تمامی نهادهای حوزوی و علمی و حکومتی در جهت حمایت از این ظرفیت عظیم باشند؛ چرا‌که این نهاد، رسانه حوزه علمیه قم است.

ارسال دیدگاه