هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رمز ماندگاری خدمات ایرانی‌ها برای اهل‌بیت(ع) در تواضعشان است

آیت‌الله سعیدی

رمز ماندگاری خدمات ایرانی‌ها برای اهل‌بیت(ع) در تواضعشان است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) با بیان اینکه در خدمت به اهل‌بیت(ع) باید سرمان پایین باشد و با تواضع خدمت کنیم، گفت: رمز ماندگاری کارهای ایرانی‌ها در طول تاریخ همین موضوع بوده است؛ اگر سلمان فارسی بزرگ شد، به‌خاطر تواضعش در برابر پیامبر(ص) بود و اگر حاج‌قاسم هم در قلوب مردم جای گرفت و ماندگار شد، به‌خاطر تواضعی بود که در مقابل مقام معظم رهبری داشت و خود را بزرگ نمی‌دید.
به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت‌الله سعیدی در دیدار جلال‌مآب رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات کشور که در حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، با اشاره به آثار زیارت آستان‌های مقدس، ابراز کرد: حرم‌ها و حضور مردم و ذکر و نماز و دعای مردم در این حرم‌ها، با بهشت گره‌ خورده و هرچه این کارها با اخلاص بیشتری انجام شود، برکتش زیادتر می‌شود.
امام جمعه قم با بیان اینکه در خدمت به اهل‌بیت(ع) باید سرمان پایین باشد و با تواضع خدمت کنیم، گفت: رمز ماندگاری کارهای ایرانی‌ها در طول تاریخ همین موضوع بوده است؛ اگر سلمان فارسی بزرگ شد، به‌خاطر تواضعش در برابر پیامبر(ص) بود و اگر حاج‌قاسم هم، در قلوب مردم جای گرفت و ماندگار شد، به‌خاطر تواضعی بود که در مقابل مقام معظم رهبری داشت و خود را بزرگ نمی‌دید.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه دعای انسان در حال مضطر شدن و شکستن دل به استجابت نزدیک می‌شود، خاطرنشان کرد: در بازسازی عتبات‌عالیات باید مردمی ‌بودن کارها حفظ شود و مردم با این حرم‌ها انس بگیرند و این حرم‌ها را از خود بدانند.
نماینده ولی فقیه در استان قم در پایان با بیان اینکه مردم از ستاد بازسازی عتبات‌عالیات انتظار صداقت، سلامت، ایمان و تسهیل در امور زیارت را دارند و باید خروجی مناسب این فعالیت‌ها را ببینند، افزود: کارهایی که انجام می‌شود، با نگاه رقابتی انجام نشود و سعی شود، با مشارکت با گروه‌های عراقی و استفاده از تجارب آنها باشد.
  رد پای فرهنگ و تمدن ایرانی در بنای اعتاب مقدس عراق سابقه طولانی دارد
رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات کشور نیز در این دیدار، اظهار کرد: بنای ستاد بازسازی عتبات‌عالیات را شهید سلیمانی بر اساس دید وسیع فرهنگی و اجتماعی که داشت، گذاشت و یکی از وظایف این ستاد علاوه بر بازسازی عتبات‌عالیات عراق، فراهم‌آوری مقدمات و تسهیلات زیارت  اربعین است.
محمد جلال‌مآب با بیان اینکه  تأکید شهید سلیمانی بر مردمی ‌بودن ستاد بازسازی عتبات‌عالیات بود، افزود: معماران و هنرمندان ایرانی سابقه طولانی در احداث بنای اعتاب مقدس داشتند و نمادهای تمدن و فرهنگ ایرانی‌ اسلامی در بنای اعتاب مقدس، نشان‌دهنده ابراز عشق متخصصان ایرانی نسبت به قبور ائمه اطهار(س) است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات کشور، با اشاره به ساختار ستاد بازسازی عتبات‌عالیات، گفت: این ستاد یک سازمان مردم‌‌نهاد است که هیئت‌امنای آن، ترکیبی از سپاه، بقاع متبرکه، ائمه جمعه و بخشی‌هایی از دولت هستند.
وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات‌عالیات، ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد و حدود ۱۰ سال است که در وزارت کشور ثبت شده است، گفت: این ستاد در ۵ سال اول، به کارهای مرمت و بازسازی بناهای فرسوده عتبات‌ عالیات پرداخت و از سال ۸۹ اقدامات توسعه‌ای را آغاز کرده و صحن حضرت زهرا(ع) در نجف از برکات این ستاد است که به بهره‌برداری رسیده و طرح‌های دیگری مانند مسجد کوفه در شهر نجف را نیز اجرا کرده است.
جلال‌مآب عنوان کرد: در کربلا نیز، دو طرح شاخص داریم که یکی صحن حضرت زینب(ع) است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و اکنون در مرحله نازک‌کاری و تأسیسات است؛ طرح دیگر نیز تقویت و استحکام بنای گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) بود که به‌خوبی انجام شد و اکنون در حال اجرای طرح برقراری ارتباط میان زیرزمین‌های اصلی حرم مطهر به زیر زمین صحن عقیله بنی‌هاشم(ع) هستیم که امیدواریم تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌های آینده ما در کشور عراق، ساخت زیارتگاه برای سلمان فارسی به‌عنوان صحابه ایرانی رسول اکرم(ص) است که یک ساختمان یک‌طبقه است و کار سنگینی نیست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه