هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جنایت‌کاران بدانند که از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود

واکنش امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید و علما به شهادت جمعی از هم‌وطنان در جنایت تروریستی کرمان

جنایت‌کاران بدانند که از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود

در پی شهادت جمعی از زائران مزار پاک سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان، در چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیات عظام؛ سیستانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، مظاهری، بشیر نجفی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، جمعی از علمای حوزه‌های علمیه و سران قوا، با صدور پیام‌های جداگانه‌ای، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان، این جنایت تروریستی را محکوم و  بر رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه و پیگیری و شناسایی سریع عاملان این اقدام کور و بزدلانه تأکید کردند. هیئت دولت در اطلاعیه‌ای، 14 دی را در سراسر کشور عزای عمومی و همچنین سه روز عزای عمومی در استان کرمان اعلام کرد.

   امام خامنهای
بسم‌الله الرحمن الرحیم
دشمنان شرور و جنایت‌کار ملت ایران، بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگرگوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایت‌کاران سنگدل نتوانستند، عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازان راه روشن سلیمانی هم، رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت، ‌باذن‌الله!
اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت‌دیده با آنان همدل و همراهم و صبر و تسلای آنان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. روح مطهر شهیدان ان‌شاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ طاهره(س) است. با مجروحان حادثه همدردی می‌کنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.
سیدعلی خامنه‌ای؛ 13/10/1402

   دفتر آیتاللهالعظمی  سیستانی
[انا لله وانا الیه راجعون]
حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشید، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.
این مصیبت جانکاه را به خانواده‌های داغ‌دار وعموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم و از خدواند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.

  دفتر آیتاللهالعظمی  شبیری زنجانی
حادثه غم‌بار تروریستی در کرمان که به خاک و خون کشیدن ده‌ها تن از عزیزان هم‌وطن انجامید، موجب تأثر و تألم شدید گردید. ضمن عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) و عموم مؤمنان داغدار به‌ویژه خانواده‌های سوگوار این عزیزان، از درگاه احدیت، پاداش و رحمت الهی را برای جان‌باختگان و ثواب صابرین را برای بازماندگان و صحت و شفای عاجل را برای مجروحان و آسیب‌دیدگان این حادثه تلخ مسألت داریم. امید است به‌لطف الهی، عوامل این جنایت خونین، هرچه زودتر به اشد مجازات برسند.

   آیتاللهالعظمی  نوری همدانی
حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت‌ و مجروح شدن عده‌ای از مردم کشورمان شد، موجب تأسف و تأثر گردید.
این حادثه دلخراش، چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را بار دیگر نمایان نمود.
اما باید توجه داشت، این جریان در اراده‌ مردم عزیز ما و نیروهای مقتدر نظامی و امنیتی در مقابل دشمنان خللی ایجاد نخواهد کرد و همچنان بر همان آرمانی که با امام عظیم‌الشأن(ره) و شهدا بسته‌اند، استوارند و از انقلاب خود و رهبری معظم حمایت می‌کنند.
اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک، از مسئولان محترم می‌خواهم، اقدام و پاسخ مناسب را به این عمل تروریستی داشته باشند و از خداوند متعال علو درجات برای شهدا و عافیت کامل برای مجروحان این حادثه خواستارم.

   آیتاللهالعظمی  مکارم شیرازی
[انا لله وانا الیه راجعون]
شهادت مظلومانه و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان در عملیات تروریستی شهر کرمان در مراسم پاسداشت شهید سلیمانی، موجب اندوه و تألم فراوان گردید.
جنایت‌کارانی که دستان‌شان به خون کودکان، زنان و مردان بی‌گناه آغشته است، با این جنایت به دنبال ناامنی در این مرز و بوم‌اند تا شکست‌های خود را جبران کنند؛ اما بدانند که این مردم و همه مسلمانان راستین، به وعده حق الهی یقین داشته و با صبر و استقامت، به پیروزی نهایی بر همه دشمنان و بدخواهان خواهند رسید، إن‌شاءالله.
این‌جانب این مصیبت را به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه و عموم مردم شریف ایران و خصوصاً خانواده شهدا تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق‌تعالی رحمت واسعه برای ارواح شهدا و شفای عاجل برای مجروحین و مصدومین مسئلت دارم و از مسئولین و نیروهای امنیتی و نظامی، شناسایی عاملان و کیفر آنان را خواستارم.

  آیتاللهالعظمی  سبحانی
[انا لله وانا الیه راجعون]
با کمال تأسف و تأثر فراوان، بار دیگر دست خون‌آلود دشمنان اسلام و بشریت در همایش تقدیر از سردار سلیمانی، سرزمین ایران عزیز را با خون شهداء و مجروحان رنگین کرد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.
عامل و عاملان این جنایت هولناک، به اشد عذاب الهی گرفتار خواهند بود و قبل از آن با همت سربازان گمنام شناسایی شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید.
ما این مصیبت بزرگ را به ملت عزیز ایران و وابستگان شهیدان راه فضیلت، تسلیت گفته و برای آنان علو درجه خواهانیم.

   آیتاللهالعظمی  جوادی آملی
[انا لله وانا الیه راجعون]
آنچه مى‌تواند زمینه هرج و مرج و ناامنى را فراهم کند، کمبود معارف کلامى در مراکز فرهنگی حوزه و دانشگاه، از یک سو و دسیسه استکبار جهانى و فتنه صهیونیسم بین‌الملل و برخى از غارتگران سیاسى از سوى دیگر است.
به امید خاتمه یافتن چنین جاهلیت کم‌نظیر!
تسلیت بازماندگان را همراه با درخواست مغفرت از بارگاه الهى براى شهداى عزیز سانحه سنگین کرمان اعلام مى‌داریم.

   آیتاللهالعظمی  مظاهری
[انا لله وانا الیه راجعون]
حادثه تلخ و غمبار تروریستی در شهر کرمان که به شهادت جمع کثیری از هم‌وطنان مؤمن و بی‌دفاع انجامید، موجب تأسف و تأثر فراوان است.
دست پلید جنایت‌پیشگانی که این فاجعۀ شوم را با قساوت و رذالت هرچه تمام‌تر رقم زده‌اند، به خون مطهر انسان‌های با ایمان و بی‌گناهی آلوده شد که برای گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان راه حق و فضیلت و به یاد سردار شهید سلیمانی گردهم آمده بودند و بی‌شک، جزای این جنایت‌کاران سنگدل، قهر و غضب و انتقام الهی خواهد بود.
امید است مسئولان مربوطه، با سرعت و دقت، عاملان و آمران و مسببان این فاجعۀ بزرگ را شناسایی کرده و به ‌سزای اعمال ننگین‌شان برسانند.
به همۀ داغدیدگان در این مصیبت جانکاه و به عموم مردم بزرگوار و مقاوم کرمان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند سبحان برای آنان صبر و تسلّی و آرامش و اجر صابران، مسألت نموده و علوّ درجات شهیدان و جان‌باختگان عزیز این فاجعه دلخراش و نیز شفا و عافیت مجروحان و مصدومان رنج‌دیده در این حادثه مولمه را خواستارم.

  آیتاللهالعظمی  بشیر نجفی
در روزهایی که در سالگرد جنایت شنیع ترور فرماندهان شهید، سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و یارانشان هستیم، با کمال تأسف و اندوه، خبر فاجعه‌ای را که امروز در کرمان در جوار آرامگاه شهید مجاهد حاج قاسم سلیمانی رخ داد و بیش از صد شهید و حدود دویست مجروح برجای گذاشت، دریافت کردیم و مؤمنانی را که برای عرض تسلیت به‌مناسبت سالگرد شهادت او آمده بودند، هدف قرار داد.
ما ضمن محکوم کردن این جنایت فجیع، این ضایعه را به حضرت ولی‌الله الاعظم(عج)، خانواده‌های معظم شهدا و همه مؤمنین تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال خواستاریم که شهدای ما را مورد رحمت و رضوان خود قرار دهد و به خانواده‌های آنان صبر عنایت فرماید و به مجروحان شفای عاجل عطا بفرماید.
این تجاوزات در پرتو کشتار‌های مردم عزیز فلسطین و نقض کلیه قوانین بین‌المللی از جمله کشتار کودکان و زنان و تخریب منازل غیرنظامیان توسط اشغالگران صهیونیست صورت می‌گیرد.

   جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
[من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضى نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلًا] (الأحزاب: ۲۳)
اقدام تروریستی بمب‌گذاری در مسیر گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم‌وطنان‌مان شد، موجب تألم و تأثر شدید گردید.
این جنایت سبعانه و بزدلانه نشانه‌ آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و مکتب شهید سلیمانی است.
این‌گونه جنایات که از سرپنجه خونین مزدوران خبیث و حقیر استکبار واقع شده است، خللی در عزم راسخ ملت شهیدپرور ایران در پیمودن راه حق ایجاد نمی‌کند و نتیجه‌‌ای جز افزایش نفرت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش در قلوب ملت ایران ندارد.
یاد شهیدان این حادثه خونین را گرامی می‌داریم و به خانواده‌های آنان تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال، شفای عاجل برای مجروحان و آسیب‌دیدگان مسألت داریم.
از تمام نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی خواستاریم، آمران، عاملان و مباشران این جنایت را شناسایی و تیغ تیز انتقام و خون‌خواهی ملت ایران را بر پیکر آنان وارد سازند. «إن الله عزیز ذو انتقام‌»

   آیتالله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)دشمنان باید بدانند که این قبیل جنایات و ریخته‌شدن خون پاک شهدا به‌پای شجره طیبه انقلاب اسلامی، این درخت تنومند را پربارتر از گذشته خواهد کرد و سبب جوشش جوانه‌های تازه‌ای خواهد شد که هر روز جای ایادی استکبار را در این سرزمین تنگ‌تر و امیدشان به نابودی مسیری را که این مردم در پیش گرفته‌اند، ناامیدتر خواهد کرد.
اینجانب از جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س)، ضمن محکوم نمودن این اقدام ددمنشانه و درخواست اشد مجازات برای مسببان اصلی این جنایت، شهادت مظلومانه جمعی از هم‌وطنان مؤمن و انقلابی در حادثه تروریستی مزار مطهر شهید حاج‌قاسم سلیمانی را به مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و برای تمامی شهدای این ضایعه دردناک علو درجات، برای بازماندگان آنان صبر جمیل و برای مجروحان شفای عاجل را از خداوند متعال خواستارم.
گفتنی است، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعة المصطفی العالمیه، جامعة الازهر مصر و ... در بیانیه‌های جداگانه‌ای، این جنایت تروریستی را که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ تن و زخمی شدن نزدیک به ۲۰۰ تن شد، به‌شدت محکوم کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه