هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید نیاز حیاتی کشور است

آیت‌الله رجبی

تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید نیاز حیاتی کشور است

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) گفت: دانشگاه تک جنسیتی با اعضای هیئت علمی و مدیریت قوی امری مطلوب است و به برکت انقلاب اسلامی در کشور بانوان برجسته‌ای وجود دارند که می‌توانند به‌خوبی مراکز علمی حتی در سطح دانشگاه را مدیریت کنند.
آیت الله رجبی در دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) قم که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: دانشگاه تک جنسیتی با اعضای هیئت علمی و مدیریت قوی امری مطلوب است و به برکت انقلاب اسلامی، در کشور بانوان برجسته‌ای وجود دارند که می‌توانند به‌خوبی مراکز علمی حتی در سطح دانشگاه را مدیریت کنند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) قم تلاش برای تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان را مهم دانست و افزود: تا می‌توانید روی مسائل فکری و بنیان‌های معنوی و معرفتی دانشجویان کار کنید تا از این حیث نیز تقویت شوند.
وی ارتقای معرفتی نیروی انسانی اعم از اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه حضرت معصومه(س) را مهم دانست و گفت: با توجه به استقرار این دانشکده در قم و کنار حوزه علمیه باید تلاش کنیم که دانشکده و خروجی‌های آن در عرصه‌های مختلف دانشی، اخلاقی و بصیرتی الگو باشند و برنامه‌ریزی عالمانه و حکیمانه در این زمینه برای نیروهای موجود دانشکده و نیروهایی که در آینده جذب می‌شوند بسیار مهم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: شما مسئول و متولی دانشکده هستید؛ لذا باید طرح و ایده داشته باشید و بدانید که اگر با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق توانستید مبانی فکری و معرفتی جوانان دانشجو را تقویت کنید، رسالت خود در قبال اسلام و انقلاب اسلامی انجام داده‌اید.
آیت‌الله رجبی در ادامه، نقش اساتید و تأثیرگذاری آنان بر دانشجو را مهم و غیر قابل انکار دانست و اظهار کرد: اگر اساتید دانشگاه‌ها خود از عمق جان معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی باشند، می‌توانند دانشجویان را در این مسیر تربیت کنند و آنان را نیروهای مدافع اسلام و نظام اسلامی بار بیاورند.
عضو هیئت امنای دانشکده حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بانوان جامعه ما امروزه توانمند هستند و به‌خوبی توانایی اداره یک دانشگاه و یا مرکز علمی مهم را دارند، ابراز داشت: امروزه در میان بانوان تحصیل‌کرده نیروهای توانمند زیادی هستند که در جهت مدیریت، رشد و توسعه مراکز علمی ویژه خواهران از بعد علمی، اخلاقی و بصیرتی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند که باید از ظرفیت آنان به‌خوبی استفاده شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در پرتو تقویت، تعمیق و تعالی جنبه‌های معنوی و بصیرتی و مبانی فکری دانشجویان و اساتید، حتما عرصه علمی آنان نیز رشد خواهد کرد.
گزارش: داوود مظاهری
 
 
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه