هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

واکنش آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به حادثه تروریستی در مسکو

واکنش آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به حادثه تروریستی در مسکو

در پی حادثه تروریستی در مسکو و جان باختن بالغ بر 62 نفر در این حادثه، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به  «عالیجناب پاتریارک کیریل رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه» و «شیخ راویل عین‌الدین رئیس اداره مسلمانان روسیه»، این حادثه تروریستی را محکوم و با مردم و علما و شخصیت‌های دینی این کشور ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن نامه‌های آیت‌الله اعرافی به شرح زیر است.

عالیجناب پاتریارک کریل
رهبر محترم کلیسای ارتودوکس روسیه
با عرض سلام و ادب
دریافت خبر حادثه تروریستی در یکی از تالارهای مسکو و جان باختن جمعی از شهروندان بی‌گناه روسیه توسط تروریست‌های سنگدل موجب تألم و تأثر قلوب ما و ملت ایران گردید. بی‌تردید این‌گونه جنایات و کشتار مردم بی‌دفاع هیچ ارتباطی با آموزه‌های رحمانی و وحدت‌گرای اسلام و مسلمانان ندارد و برخلاف تعالیم صریح قرآن کریم و مکتب پیامبر اسلام و اهل بیت مکرم ایشان (علیهم صلوات الله) و همچنین مغایر با فتوای علمای بزرگ اسلام است.
قرآن کریم در سوره مبارکه مائده آیه ۳۲ می‌فرماید: هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته است. دین اسلام همواره بر تعامل و برادری با پیروان ادیان دیگر به‌ویژه مسیحیت تأکید نموده و قتل هر انسان بی‌گناهی را حرام شمرده است.
جنایات گروه تروریستی داعش و گروهک‌های مشابه که به نام دین دست به ددمنشی می‌زنند، در واقع گام برداشتن در مسیر اهداف شوم دیکتاتورهای ستمگر جهانی به منظور بدنام سازی اسلام و مسلمانان و کمک به تحقق توطئه شوم اسلام‌هراسی و همچنین ایجاد شکاف بین صفوف متحد مؤمنین به دو دین آسمانی اسلام و مسیحیت است. بی‌تردید این گروه‌ها در قبال جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم  غزه در طول 6 ماه گذشته، بار دیگر  کذب ادعاها و تبلیغات این جماعت افراطی در حمایت از اسلام و مسلمانان را اثبات می‌کند.
اینجانب به نام خود و به نام حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران، جنایت اخیر علیه جمعی از شهروندان روسیه را قویاً محکوم نموده و مراتب تسلیت، همدردی و احترام خود را به علما و شخصیت‌های دینی کشور شما و همچنین مردم و خانواده‌های داغدیده تقدیم می‌نمایم.
با تجدید احترام/  علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه

جناب شیخ راویل عینالدین(دام عزه)
رئیس اداره مسلمانان روسیه
سلام علیکم
خبر کشتار  بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع روسیه توسط گروه‌های منحرف و افراطی باعث تألم و تأثر قلوب همه ما شد.
بی‌تردید این‌گونه جنایات و کشتار مردم بی‌دفاع، هیچ ارتباطی به اسلام و مسلمانان ندارد و در واقع، این اقدامات ددمنشانه برخلاف آموزه‌های قرآن کریم، مکتب اهل‌بیت و دستور بزرگان دین اسلام است.
دین مبین اسلام و دستورات فقهی و پیشوایان دینی، کشتن هر انسان بی‌دفاعی را محکوم می‌کند و هرگونه افراط و تفریط را برخلاف دستور خداوند متعال و قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت(ع) می‌داند.
جنایات جریان‌های تکفیری و افراطی در واقع گام برداشتن در راه اهداف استکبار و صهیونیسم جهانی می‌باشد. امروز دروغگویی این گروه‌ها در دفاع از اسلام در موضوع فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه کاملاً مشهود است و جریان تکفیر جنایت‌کار در مسئله فلسطین در کنار صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.
اینجانب به نام خود و به نام حوزه‌های علمیه، جنایت و قتل‌عام عده‌ای از مردم بی‌دفاع روسیه را محکوم و خدمت علما و شخصیت‌های دینی کشور روسیه و مردم و خانواده‌های داغ‌دیده تسلیت می‌گویم.
علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه