هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پلیس ضمن برخورد شدید با مفسدان و برهم زنندگان نظم مأمور به محبت و رحمت است

آیت‌الله‌العظمی  مکارم شیرازی

پلیس ضمن برخورد شدید با مفسدان و برهم زنندگان نظم مأمور به محبت و رحمت است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کردند: پلیس از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی‌(ع) و سال نو، قم را شهری متمایز و متعلق به جامعه تشیع دانستند و اظهار کردند: قم مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است. بیش از ۸۰ هزار طلبه در حال فراگیری علوم دینی در سطوح مختلف در این شهر هستند.
ایشان موقعیت قم را حساس برشمردند و افزودند: دشمنان تلاش دارند با آلوده کردن جوانان قمی به مواد مخدر و دیگر مفاسد اخلاقی، چهره قم را تخریب نمایند که این وظیفه شما را مضاعف می‌کند؛ چرا که ضربه به قم، ضربه به عالم تشیع است.
معظم‌له بر لزوم آمادگی حوزه علمیه برای همکاری با نیروی انتظامی تأکید کردند و گفتند: حوزه علمیه می‌تواند در زمینه‌های مختلف به‌خصوص در مسأله حجاب با نیروی انتظامی همکاری نماید.
این مرجع تقلید با خطیر دانستن وظایف نیروی انتظامی، اظهار کردند: پلیس از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.
ایشان حفظ حجاب را واجب دانستند و افزودند: از سوی دیگر هم نباید این عمل با خشونت همراه شود، چرا که بهانه‌ای برای دشمنان و معاندان می‌گردد.
معظم‌له با اشاره به شب‌های قدر و شهادت امیرمؤمنان علی(ع) تصریح کردند: باید احترام این ایام رعایت گردد.
ایشان در پایان این دیدار امکانات مسجد مقدس جمکران را جوابگوی خیل عظیم عاشقان آن حضرت ندانستد و بر تأمین امکانات بیشتر تأکید کردند.
گزارش: جلال خسروی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه