هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 700

اخبار کوتاه ایران

  بخشنامه وامِ بی‌ضامن را در سایت‌تان بگذارید: خاندوزی وزیر اقتصاد: همه مدیران بانک‌های دولتی باید بخشنامه پرداخت تسهیلاتِ خُرد بی‌ضامن را در سایت بانک بارگذاری کنند. حتماً باید شیوه اعتراض به عملکرد شعب درج شود تا مردم بتوانند، مشکلات را اعلام کنند. تلاش کنید مشکل ظرف ۴۸ ساعت حل شود. اگر حل نشد، رئیس شعبه را برکنار کنید.

  معافیت سربازان متأهل ۳۰ سال به بالا با ۲ فرزند از خدمت: دهنوی، نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق مجلس: نمایندگان در نشست کمیسیون مصوب کردند که مشمولان متأهل دارای ۲ فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال دارند، بتوانند در سال آینده کارت معافیت از خدمت سربازی را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

  17 شرط برای استفاده پلیس از سلاح در هنگام خطر: سخنگوی ناجا: پلیس در لحظه درگیری باید ۱۷ شرط را بسنجد تا ببیند آیا از اسلحه استفاده کند یا نه! این شرایط باعث می‌شود که توان ریسک را از پلیس بگیرد و توان عملیاتی کاهش پیدا بکند. اگر از اسلحه استفاده شود، وارد درگیری‌های قضایی می‌شود که چرا استفاده کرده است.

  صنعت هسته‌ای به کمک کشاورزی می‌آید: دستگاه رطوبت‌سنج نوترونی، بومی‌سازی شد. با کمک این فناوری که حاصل سرریزِ صنعت هسته‌ای است، رطوبت خاک اندازه‌گیری‌ شده و می‌شود، مقدار و زمان مناسب آبیاری زمین را تعیین کرد.

  بازداشت یک عضو گروهک تروریستی: یک عضو برجسته شاخه نظامی گروهک تندر که ماسماتوس نام دارد، توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج) دستگیر شد. در پرونده این گروهک، جنایت‌های بسیاری مانند بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدا(ع) شیراز وجود دارد.

 هزینه‌ درمان دانش‌آموزان کرونایی پرداخت می‌شود: مدیرکل رفاه آموزش و پرورش: هزینه بستری و درمان همه دانش‌آموزان کرونایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان و هزینه درمان حوادث حتی در بیرون مدرسه تا ۶ میلیون تومان و غرامت فوت به‌میزان ۱۵ میلیون تومان پرداخت خواهد شد. هزینه بیمه دانش‌آموزان نیز تنها ۹ هزار تومان است. فرهنگیان نیز با مراجعه به مراکز طرف قرارداد رایگان می‌توانند از خدمات آن مراکز استفاده کنند.

   هزینه سبد معیشت کارگران به مرز ۹ میلیون تومان رسید: به گفته مقامات کارگری، هزینه خوراکی‌ها در سبد معیشت کارگران نسبت به دی ماه سال قبل ۳۰ درصد افزایش قیمت را نشان می دهد. با توجه به اعلام رسمی هزینه سبد معیشت کارگران ، این رقم به مرز ۹ میلیون تومان در ماه رسیده و می توان گفت نهایی شده است که در مقایسه با رقم شش میلیون و ۸۹۵ هزار تومان سال قبل بیش از دو میلیون تومان افزایش را نشان می دهد.

  سرطان پرهزینه‌ترین بیماری ایران: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر: احتمال بروز سرطان برای هر ایرانی در طول دوران زندگی حدود ۱۴ درصد و در دنیا حدود ۲۰ درصد است. خطر ورشکستگی سازمان‌های بیمه‌گر به‌عنوان عمده‌ترین تأمین‌کنندگان مالی هزینه‌های سرطان وجود دارد. سرطان پرهزینه‌ترین بیماری در کشور است و حدود دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان می‌شوند، ممکن است، دچار هزینه‌های کمرشکن شوند.

  اینستاگرام پویش پرچم افتخار را مسدود کرد: پویش #پرچم_افتخار که بر محور اهتزاز پرچم ایران شکل گرفت و از چند روز قبل و در آستانه چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت خود را آغاز کرده و با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده بود، توسط اینستاگرام مسدود شد.

  ۱۲ تا ۱۵ درصد از زوج‌های ایرانی مشکل ناباروری دارند: رئیس انجمن ناباروری ایران با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۵ درصد از زوج‌های ایرانی با مشکل ناباروری مواجه هستند، اظهار کرد : 5 میلیون زوج در ایران نیازمند درمان ناباروری هستند و هم‌اکنون ۱۱۰ مرکز ناباروری در کشور در این زمینه فعالیت دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه