هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ائتلاف سعودی اماراتی و آمریکایی از مسلمان‌کشی پشیمان خواهد شد

در همایش «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» مطرح شد

ائتلاف سعودی اماراتی و آمریکایی از مسلمان‌کشی پشیمان خواهد شد

همزمان با شدت گرفتن تجاوز ائتلاف عربی-غربی-عبری در حمله به مردم مظلوم یمن، همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» با سخنرانی حجج‌اسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه شیخ ابراهیم زاکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه، علما و دیگر فعالان حقوق بشری از کشورهای مختلف، 16‌بهمن به‌همت بنیاد بین‌المللی اربعین و با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و نهادهای همسو به‌صورت مجازی برگزار و از تلویزیون اینترنتی عبرات پخش شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در این همایش، با انتقاد از نشنیدن صدای مردم مظلوم یمن به‌وسیله مردم جهان، به جنگ و تهدیدات جنگی و تنش‌های سیاسی اجتماعی در خاورمیانه اشاره و ابراز کرد: این جنگ‌ها و تهدیدات، همچنان آتش فتنه را در این منطقه روشن نگه داشته است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از متحد نبودن جهان اسلام انتقاد و تصریح کرد: تمام ظلم و ستمی که امروز در منطقه شاهد هستیم، ناشی از ظلم و زور استکبار جهانی به‌ سرکردگی انگلستان در قرن نوزده و آمریکا در قرن بیست و تداوم آن در قرن بیست‌و‌یکم به‌وسیله ائتلاف انگلیسی- آمریکایی در منطقه است.   وی نبود هوا برای نفس کشیدن، آب برای نوشیدن و غذا برای خوردن مردم یمن را مایه تأسف دانست و گفت: گرفتاری‌ها و مشکلاتی که این محاصره ایجاد کرده است، مردم مظلوم یمن را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است؛ ولی این ملت مقاوم، ایستادگی و مقاومت می‌کند و خبرهایی از پیروزی این جبهه می‌رسد که امیدواریم، هرچه سریع‌تر این درگیری‌ها و جنگ به‌نفع مردم یمن و مقاومت به اتمام برسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری از به‌کارگیری تسلیحات غیرمتعارف به‌وسیله غرب در این منطقه و آوارگی بسیاری از مردم یمن را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: گناه این مردم تنها این است که می‌خواهند سرنوشت خود را به دست خود داشته باشند؛ اما متأسفانه ائتلاف سعودی اماراتی در این منطقه به جنایات خود ادامه می‌دهد؛ اما این ائتلاف از مسلمان‌کشی پشیمان خواهد شد.
وی اظهار کرد: چرا باید ثروت مسلمانان، صرف خرید یک باشگاه فوتبال در انگلستان یا خرید سهامی از شرکت صهیونیستی در آمریکا شود؟! این ثروت‌ها برای مسلمانان است؛ ما به حاکمان کشورهای اسلامی توصیه می‌کنیم که به دامان جامعه اسلامی و امت واحده اسلامی باز گردند و از حمایت کفار دست بردارند که امروز نمونه‌ای از آن را شاهد هستیم.
وی آیه 113 سوره هود را آیه‌ای تکان‌دهنده توصیف و تصریح کرد: علی‌رغم اینکه خداوند چنین تهدیداتی را برای کسانی که همراه و همکار با ظلمه باشند، به‌کار برده، می‌بینیم که برخی همراه و همکار استکبار شده‌اند، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند؛ اف بر امیران، پادشاهان و حاکمانی که عادی‌سازی ارتباط با ظلمه، استکبار جهانی و به‌ویژه رژیم غاصب کودک‌کش صهیونیستی را در دستور حاکمیت خود قرار داده‌اند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نه یکبار بلکه چندین‌بار مسلمان‌ها را از سرزمین‌های خود اخراج کرده است و ما اعلام می‌کنیم که مسیر عادی‌سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی هیچ‌چیزی جز فتنه در جهان اسلام و بدبختی و سرنگونی برای شما نخواهد داشت.

   جنایت‌ها علیه مردم یمن در تاریخ کم‌نظیر است
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری نیز در این همایش، از تجاوزات ائتلاف با سرکردگی رژیم سعودی و با حمایت‌ها و هدایت‌های کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی به یمن ابراز تأسف کرد و گفت: ملت مظلوم یمن از سویی بر حق و از سویی مظلوم و در عین حال ملتی مقتدر هستند.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، در بیان مظلومیت مردم یمن ابراز کرد: جنایت‌هایی که امروز علیه ملت مظلوم یمن واقع می‌شود، جنایت‌هایی است که از جهاتی در تاریخ کم‌نظیر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری افزود: در خلال این سال‌ها بیش از 350 هزار نفر انسان کشته شده‌اند و بسیاری از این افراد در جنگ هیچ نقشی نداشته‌اند؛ امروزه به‌اعتراف سازمان ملل متحد بیش از سی میلیون نفر از ملت یمن در گرسنگی هستند و نزدیک ده میلیون نفر از این افراد در حالت قحطی هستند و حداقل مواد غذایی به مردم مظلوم یمن نمی‌رسد؛ دارو هم به این ملت نمی‌رسد.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، از محاصره ملت یمن در شرایط پیش‌گفته انتقاد کرد و ادامه داد: امروز سوخت هم به این ملت نمی‌رسد؛ اگر در تصاویری که از یمن می‌رسد، دقت کنید، می‌بینید که خودروها کنار خیابان‌ها پارک هستند و امکان رفت و آمد و جابه‌جایی ندارند.
وی با اشاره به حمایت قاطع پارلمان یمن از دولت نجات ملی، تصریح کرد: سازمان‌های ملی از دولت نجات ملی حمایت می‌کنند و دولت منصور‌هادی حتی در مناطق جنوبی یمن هم، از رأی اکثریت و حمایت‌های مردمی بهره‌مند نیست.
مدیر مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با طرح این سؤال که اگر مبنای شما رأی اکثریت است، قطعاً رأی بیشتر مردم یمن با دولت نجات ملی است، خاطرنشان کرد: اگر نخبگان یمن را مبنا قرار دهیم نیز، امروز این نخبگان و گروه‌ها و قبایل یمنی دل و رأیشان با دولت نجات ملی و حوثی‌هاست.
وی گناه ملت یمن را ایستادگی بر روی پای خود و اراده ملت یمن توصیف کرد و گفت: این ملت نمی‌خواهد، دخالت‌های بیگانگان را در امور داخلی خود بپذیرد و برای این اراده و تصمیم، امروزه از حقوق طبیعی خود محروم است و فرزندان یمن، امروزه نمی‌توانند تحصیل کنند، به دانشگاه‌ها بروند و بیماران و مجروحان از بیمارستان محروم هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، سکوت رهبران و نخبگان دنیای اسلام و دنیا و رسانه‌های بین‌المللی علیه این‌همه جنایت و همراه نبودن با ملت یمن را اسف‌بار دانست و اظهار کرد: ملت یمن ثابت کرده است که با ایمان، تکیه و توکل بر خداوند و تکیه و اعتماد بر اراده ملی و پاهای برهنه و دستان خالی خود، می‌تواند در برابر حمله‌ها و هجوم بیگانگان بایستد.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، مقاومت ملت یمن را همپای سایر جریان‌های مقاومت دنیای اسلام در برابر استکبار و نقشه‌های صهیونیستی توصیف کرد و گفت: پیروزی نزدیک است؛ چون خداوند اراده فرموده است که هر که او را یاری کند، خداوند نیز او را یاری خواهد کرد و ان‌شاءالله اراده خداوند و نصرت الهی نصیب ملت مظلوم یمن خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اظهار کرد: اگرچه ملت یمن مظلوم است؛ اما بر حق است و بر حقانیت خود ایستاده است و با اقتدار و ایستادگی بر این توطئه‌ها فائق خواهد آمد و لکه ننگی بر تاریخ امروز، سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های مدعی آزادی، صلح و حقوق بشر خواهد بود که چگونه علیه این‌همه جنایت علیه ده‌ها میلیون نفر از مردم مظلوم یمن سکوت کرده‌اند و همچنین برگ افتخاری برای ملت یمن خواهد بود. 

آنچه در یمن رخ می‌دهد جنگ نیست؛ جنایاتی به نفع رژیم صهیونیستی است
به گزارش ابنا، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه نیز در این همایش، با تأکید بر اینکه آنچه در یمن رخ می‌دهد، جنگ نیست؛ بلکه جنایاتی به‌نفع رژیم صهیونیستی است، افزود: جنگ، مبارزه نظامی بین دو نیروی نظامی است؛ اما آنچه در یمن اتفاق می‌افتد، یک خصومت و دشمنی و جنایات جنگی علیه بشریت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زاکزاکی ادامه داد: این همه بمباران هوایی و حمله علیه مردم معمولی، کشتن مردان و زنان و بچه‌ها در خانه‌هایشان، در جایی که کار می‌کنند یا درس می‌خوانند و حتی به اتوبوس بچه‌ها و زندان‌ها حمله می‌شود، حمله به بیمارستان‌ها و کشتن بیماران، پرستاران و دکترها به‌معنی جنگ نیست.
وی امارات و عربستان را نماینده ایالات متحده، بریتانیا و دیگر کشورهای غربی دانست و ابراز کرد: همه این‌ها به دنبال برگرداندن رئیس‌جمهور مخلوع به این کشور است. اگر کسی می‌خواهد، یک رئیس‌جمهور مخلوع را به کشوری بازگرداند و انتظار هم داشته باشد که مردم آن کشور این فرد را قبول کنند، با کشتن، این‌ها شدنی است؟!
این عالم نیجریه‌ای این‌همه جنایت در یمن را برای حفاظت از رژیم صهیونیستی دانست و از کشورهای مختلف خواست که به حل این موضوع کمک کنند.
شیخ ابراهیم زاکزاکی، جنگ یمن را فاجعه‌ای انسانی در این کشور عنوان و ابراز کرد: این مردم از خدمات درمانی هم محروم هستند؛ این موضوع برای جامعه امروز جهان معضل خطرناکی است؛ حق مردم یمن است که پاسخ دهند و واکنش نشان دهند؛ چون با بدترین شکل به این‌ها حمله می‌شود.

گفتنی است، حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله الدقاق از علمای بحرین، مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر لندن، فارس نجم رئیس کمیسیون حقوق بشر کانادا، شیخ غازی حنینه رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین از لبنان، شیخ نمر زغموت رئیس شورای اسلامی فلسطین، تمل کارا ملااوغلو دبیرکل حزب سعادت ترکیه، قدیر آکاراس مدیر مؤسسه کوثر ترکیه و خانم دینا سلیمان رئیس مؤسسه اسلامی از اندونزی، نیز در این همایش، طی سخنانی به بیان نکات خود و تبیین اهدف ائتلاف سعودی در حمله به یمن پرداختند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه