هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 700

اخبار کوتاه جهان

  یمن□
پای مصری‌ها هم به جنگ یمن باز شد: روزنامه العربی الجدید: بعد از عملیات اخیر یمن علیه ابوظبی، کارشناسان نظامی مصری در اقدامی غافل‌گیرانه وارد یمن شده‌اند تا طرح‌هایی برای حمله زمینی ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطق تحت تسلط نیروهای یمنی آماده کنند. در مقابل، عربستان ۳.۵ میلیارد دلار در بانک مرکزی مصر ودیعه گذاشته و اماراتی‌ها می‌خواهند با وام ۲.۵ میلیارد دلاری به قاهره، برای مقابله با بحران اقتصادی کمک کنند.

  ترکیه□
اخراج، نتیجه درنظر نگرفتن سیاست‌های اردوغان: رئیس‌جمهور ترکیه، رئیس سازمان آمار ترکیه را به‌دلیل انتشار آمار تورم اخراج کرد. بر اساس گزارش مؤسسه آماری ترکیه، نرخ تورم سالانه در این کشور، به بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته یعنی ۴۸.۷ درصد رسیده است.

  چین□
شاید کار ما و آمریکا به جنگ بکشد: سفیر چین در واشنگتن: اگر مقام‌های تایوان با حمایت آمریکا به مسیرشان در جهت استقلال ادامه دهند، به احتمال زیاد کار چین و آمریکا به درگیری نظامی می‌کشد.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی□
هکرها دوباره به جان صهیونیست‌ها افتادند: پس از هک دوربین‌‌های مداربسته در اراضی اشغالی، اعلام شد که به شرکت مدیریت کشتی‌سازی رژیم صهیونیستی حمله سایبری شده است. همچنین شرکت پست صهیونیستی هک شده و با باز شدنِ صندوق‌های آن، عبارت‌ مرگ بر اسرائیل در مانیتورها به نمایش درمی‌آید.

  آمریکا□
هکرهای ایرانی بلای جان نهادهای رژیم صهیونیستی: شرکت آمریکایی سایبریزن در گزارشی مدعی شد، ایران ده‌ها نهاد رژیم صهیونیستی را هک کرده است.
□ فشار حداکثری آمریکا فایده‌ای نداشته است: کریس مورفی، سناتور آمریکایی: از تحریم‌های فشار حداکثری ترامپ علیه ایران، چیزی نصیب آمریکا نشد. در واقع اوضاع بدتر شد. حملات بیشتر به نیروهای آمریکا صورت گرفت و برنامه هسته‌ای ایران بزرگ‌تر شد.
□ دولت بعدی آمریکا ملزم به اجرای برجام نیست: نماینده آمریکا در امور ایران: زمان احیای برجام رو به اتمام است. در صورت احیای توافق، واشنگتن تحریم‌های ناسازگار با برجام را رفع می‌کند؛ اما تحریم‌های غیرمرتبط با برنامه هسته‌ای ایران، حفظ خواهد شد. در سیستم ما، نمی‌توانیم رئیس‌جمهور بعدی را ملزم کنیم. دولت بعدی تصمیمات خود را خواهد گرفت.
□ ایران حق دارد به آمریکا بی‌اعتماد باشد: مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه: ایران حق دارد، به آمریکا بی‌اعتماد باشد؛ چراکه این آمریکا بوده که باعث ایجاد بحران شده است.
□ جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای ۲ هکر ایرانی: وزارت خارجه آمریکا در ازای دریافت اطلاعات درباره طرح ۲ هکر ایرانی که طبق ادعای واشنگتن به‌دنبال مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور بودند، تا ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.
□ کشتار زنان و کودکان به‌بهانه مبارزه با تروریسم: در عملیات ائتلاف آمریکایی در استان ادلب سوریه که به‌بهانه مبارزه با تروریسم انجام شد، دستکم ۱۳ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان، جان باختند. شمار زیادی از منازل مسکونی سوری‌ها هم، در جریان این عملیات ویران شده است.

 عراق□
به ترکیه درس سختی خواهیم داد: الخزعلی، دبیرکل «عصائب اهل‌الحق» عراق ضمن محکوم‌ کردن حملات اخیر جنگنده‌های ترکیه‌ به شمال عراق، هشدار داد که در زمان مناسب، مقاومت عراق به ترکیه درس سختی خواهد داد. در حمله جنگنده‌های متجاوز ترکیه به سنجار در شمال عراق، دست‌کم ۸ نفر کشته و مجروح شدند.

  عربستان□
عربستان عبارت «لااله الاالله» را از پرچمش حذف می‌‌کند: بالاترین نهاد مشورتی پادشاهی سعودی، به تغییر سرود ملی و پرچم عربستان رأی مثبت داد. مجلس شورای عربستان با اکثریت آراء، پیش‌نویس اصلاحیه شکل پرچم، حذف عبارت «لااله الاالله، محمد رسول‌الله» از پرچم ملی این کشور و تغییر سرود ملی را تصویب کرد.

  لبنان□
انهدام ۱۷ باند جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان: وزیر کشور لبنان از شناسایی و انهدام ۱۷ باند جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان خبر داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه