هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

صهیونیست‌ها در خاک بحرین پایگاه نظامی می‌سازند

جانشین دبیر‌کل جمعیت عمل اسلامی بحرین

صهیونیست‌ها در خاک بحرین پایگاه نظامی می‌سازند

جانشین دبیر‌کل جمعیت عمل اسلامی بحرین، از توافق بحرین و رژیم صهیونیستی برای ساخت پایگاه دریایی در خاک بحرین خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله صالح جانشین دبیر‌کل جمعیت عمل اسلامی بحرین، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری حوزه، به تحلیل سفر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به بحرین پرداخت و در این خصوص، گفت: سفر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به بحرین و سایر اقدامات صورت‌گرفته برای عادی‌سازی روابط با این رژیم، از دو منظر قابل بررسی هستند؛ مسئله اول اینکه این اقدامات به‌طور اساسی، علیه محور مقاومت و جریان بیداریِ شکل گرفته در منطقه صورت می‌پذیرد و آمریکایی‌ها که قصد خروج از منطقه را دارند، می‌خواهند صهیونیست‌ها را به‌عنوان نماینده خود در منطقه جایگزین کرده و مناطق تحت نفوذشان را گسترده‌تر کنند.
وی افزود: آمریکایی‌ها با استفاده از روابط متشنج کشورهای حاشیه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران، این کشورها را وارد محور مقابل که با جمهوری اسلامی و محور مقاومت در نبرد است، کرده‌اند و به این وسیله مواضع جدیدی را در اختیار رژیم صهیونیستی و سرویس‌های جاسوسی آن قرار داده‌اند تا هرچه بیشتر به ایران و محور مقاومت نزدیک شوند؛ در حقیقت این پروژه متعلق به ترامپ بود که رژیم صهیونیستی همچنان پیگیر اجرایی شدن آن است.
شیخ عبدالله صالح با اشاره به تحرکات جدید صهیونیست‌ها در منطقه، گفت: هدف اصلی از عادی‌سازی روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس خصوصاً بحرین و امارات با صهیونیست‌ها، تأسیس پایگاه‌های جدید برای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه است و به نظر می‌رسد، صهیونیست‌ها روی این مسئله متمرکز شده باشند. پیشتر، از این کشورها برای انجام اقدامات امنیتی و جاسوسی استفاده می‌شد؛ اما امروز صلاحیت و آزادی عمل سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی در این کشورها بسیار بیشتر شده است.
جانشین دبیر‌کل جمعیت عمل اسلامی بحرین، از توافق برای ساخت پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در بحرین خبر داد و گفت: بحرین اجازه ساخت یک پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی در خاک خود را صادر کرده است و دلیل اصلی سفر وزیر دفاع این رژیم به بحرین، همین موضوع بوده است. در بحرین پایگاه‌های دریایی آمریکا و انگلیس وجود دارند و هم‌اکنون به رژیم صهیونیستی نیز اجازه داده شده است تا یک پایگاه دریایی بنا کند؛ البته به نظر می‌رسد، کارکرد اصلی این پایگاه جاسوسی و جذب نیروهای مستعد برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و حتی از داخل ایران باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه