هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی مرزبان مکتب اهل‌بیت(ع) بودند

آیت‌الله سیدان در بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی(ره) در مشهد مقدس عنوان کرد

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی مرزبان مکتب اهل‌بیت(ع) بودند

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، شخصیتی کم‌نظیر، جامع علوم اسلامی، عالم ربانی، فقیه صمدانی، متکلم قوی، آگاه به حقایق اعتقادی، اخلاقی و عملی دینی، سنگردار دین و دیانت و مرزبان مکتب اهل‌بیت(ع) بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌الله سید‌جعفر سیدان در مراسم نکوداشت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی که از سوی علما و اساتید حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه آیت‌الله‌العظمی خویی برگزار شد، گفت: مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، شخصیتی کم‌نظیر، جامع علوم اسلامی، عالم ربانی، فقیه صمدانی، متکلم قوی، آگاه به حقایق اعتقادی، اخلاقی و عملی دینی، سنگردار دین و دیانت و مرزبان مکتب اهل‌بیت(ع) بودند.
وی با اشاره به حدیث امام‌صادق(ع) که می‌فرمایند: «من تعلم لله‏ و عمل لله‏ و علم لله‏، دعی فی ملکوت‌السماوات عظیما»، گفت: مهم‌ترین فرد در جامعه بشری شخصیتی است که در جهت شناخت و پایبندی به مسیر، مکتب، عقاید، رفتار حق و اخلاق نیک، از دیگران موفق‌تر باشد که با بررسی منصفانه، به این امر می‌رسیم که همه این‌ها در مکتب اهل‌بیت(ع) اتفاق می‌افتد. کسی که شناخت، عمل و تبلیغ بهتری از این مکتب داشته باشد، شخصیتش ارزنده‌تر است و می‌توان گفت، مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی چنین شخصیتی بودند.
این استاد حوزه علمیه خراسان همچنین با اشاره به آیه «یؤتی الحکمة من‌یشاء و من یؤت الحکمة فقد أوتی خیرًا کثیرًا» (بقره، ۲۶۹)، گفت: امام‌صادق(ع)، حکمت را آگاهی و عمل به دین می‌دانند و شخصیت فقیه بزرگوار، مرحوم حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، چنین شخصیت دارای حکمت بودند.
آیت‌الله سیدان با بیان اینکه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، دغدغه طرفداری از مکتب پیامبر گرامی و خاندان عزیزشان(ع) را داشتند و در مقابله با برنامه‌های ضد تشیع در همه جهان کوشا بودند، ابراز کرد: هرجا مسئله‌ای رخ می‌داد و جریانی به‌کار می‌افتاد که با مذهب و اسلام مناقشه داشت، ایشان با کمال صراحت درباره نفی آن جریان و تقویت مکتب تشیع، با قلم، بیان و گفتار تلاش می‌کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه