هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آغاز به کار شورای نشر حوزه علمیه خراسان

آغاز به کار شورای نشر حوزه علمیه خراسان

شورای نشر حوزه علمیه خراسان با اعطای احکام اعضای آن، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، شورای نشر حوزه علمیه خراسان، با اعطای احکام اعضای آن، با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر این حوزه آغاز به‌کار کرد.
حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، در ابتدای این نشست، گفت: بر اساس سند چشم‌انداز حوزه، سند نظام جامع پژوهش و حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب اعضای شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان، مقرر شد، این حوزه در تولیدات خود تحولی صورت دهد. وی افزود: یکی از ضرورت‌ها در این زمینه راه‌اندازی انتشارات بود که در حوزه علمیه کهن خراسان، با سابقه علمی و پژوهشی بسیار مورد نیاز بود و بسیاری از اساتید مشغول بحث و پژوهش، باید از آثارشان حمایت صورت می‌گرفت که با تدبیر مدیر حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی شد و چون قبلاً انجام نشده بود، طرحی تحولی محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام اسفندیاری، با اشاره به اینکه تاکنون ۵۶ اثر در این انتشارات چاپ شده است، گفت: آیین‌نامه‌ای تدوین شد که شورایی به‌نام شورای علمی نشر تشکیل شود و مرجع تصمیم‌گیری در زمینه موضوعات برای پژوهش و چاپ باشد؛ این شورا ۷ عضو دارد که شامل معاون پژوهش، مدیر انتشارات، معاون آموزش و دو نفر از اساتید است و دو نفر از اساتید دیگر نیز، مرتبط با موضوع هر جلسه، در جلسات آن شرکت خواهند کرد.
معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه احکام اعضای این شورا دوساله است، ابراز امیدواری کرد، از اعضای شورای نشر این حوزه، در تعیین اهداف و تعیین داوران فراخوان آثار پژوهشی هم استفاده شود.
در پایان این مراسم، احکام اعضای شورای نشر حوزه علمیه خراسان، توسط حجت‌الاسلام و‌المسلمین عاملی به آنان اعطا شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه