هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حوزه و طلبه ساکت و بی‌تفاوت بزرگترین آسیب و آفت در نظام اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در مازندران

حوزه و طلبه ساکت و بی‌تفاوت بزرگترین آسیب و آفت در نظام اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم، پای علم انقلاب بایستیم، گفت: حوزه و طلبه ساکت، بزرگترین آسیب و آفت در نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، ۳ اسفند در نشست تخصصی طلایه‌داران جهاد تبیین که با حضور مدیران و اساتید حوزه علمیه استان در سپاه کربلای استان برگزار شد، به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و با بیان اینکه این مسئله مهم، هم در قرآن آمده و هم اینکه مقام معظم رهبری، پیرامون آن تأکید کردند، گفت: امروز جنگ دشمن با ما تبلیغاتی، فرهنگی و تحریف واقعیت‌هاست.
وی با بیان اینکه دشمنان با جنگ رسانه‌ای علیه ما تلاش می‌کنند، مسائل و مطالب را وارونه و غیرواقعی جلوه دهند، افزود: به‌همین دلیل برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان، جهاد تبیین از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است.
امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه جهاد تبیین، باید در اولویت برنامه نهادهای تبلیغی و فرهنگی قرار گیرد، گفت: امروز جهاد تبیین برای طلاب و روحانیان، در دو حوزه تبیین معارف دین و تبیین حوادث واقعه و مسائل روز است.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران، با بیان اینکه طلاب باید مفاهیم دین را به‌خوبی یاد بگیرند و با کمترین خطا و اشتباه به مخاطبان ارائه کنند، افزود: انتظار نمی‌رود که یک طلبه نماز و یا روایاتی را که بیان می‌کند، با اشتباه همراه باشد.
وی بر ضرورت توجه طلاب به علم‌آموزی در حوزه تأکید کرد و با بیان اینکه باید طلابی فاضل، متعهد، مهذب و انقلابی در حوزه‌های علمیه تربیت شوند، گفت: اگر یک طلبه و روحانی، حرف علمی و مستدل و بر پایه آیات و روایات الهی برای ارائه به مردم نداشته باشد، موجب فاصله میان مردم با او خواهد شد.
امام جمعه ساری، با اشاره به اینکه دومین مسئله مهم در جهاد تبیین، تبیین حوادث واقعه و مسائل روز است، تصریح کرد: امروز یکی از حوادث واقعه مهم، همین انقلاب اسلامی است و حوزه و طلاب اگر نسبت به انقلاب بی‌تفاوت و محافظه‌کار باشند و سکوت کنند و از ورود به مسائل انقلاب و دفاع از نظام فاصله بگیرند، به رسالت مهم خود عمل نکرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم پای علم انقلاب بایستیم، بیان کرد: حوزه و طلبه ساکت، بزرگترین آسیب و آفت در نظام اسلامی است.
امام جمعه ساری با بیان اینکه نباید تنها به تبیین قناعت کنیم، بلکه باید به دنبال تأثیرگذاری باشیم، تصریح کرد: این تأثیرگذاری باید روی عقل، دل و جان مخاطب باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه باید حرف و سخنان طلاب و روحانیان، با استدلال، محتوا و ادبیات خوب همراه باشد، تصریح کرد: علاوه بر این تا خودمان تقوا، گفتار و اعمالمان یکی نباشد، اثرگذاری در جامعه نخواهد داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه