هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دشمن با تحلیل‌‌های غلط در صدد «القای ناکارآمدی دین در حکومت‌داری» است

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه

دشمن با تحلیل‌‌های غلط در صدد «القای ناکارآمدی دین در حکومت‌داری» است

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، با تصریح به اینکه دلیل تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسئله جهاد تبیین در طول این سی‌سال، پیشروی دشمن در عرصه فرهنگی و نرم است، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد با تحلیل‌های غلط، نارکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی، بزرگ کردن کاستی‌ها، نادیده گرفتن دستاوردها و تزریق ناامیدی به مردم، به جامعه این‌گونه القا کند که دین نمی‌تواند حکومت‌داری کند؛ بنابراین امروز حوزه و دانشگاه وظیفه دارند وارد میدان شوند و گره‌های ذهنی را بگشایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی، ۱۲ اسفند در نشست «جهاد تبیین و رسالت دانشگاهیان» که در سالن شهید باکری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، به‌علت تأکید رهبر انقلاب بر جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی با هدف تحقق‌بخشی به همه آرمان‌های اسلام در ایران و عرضه آن به دنیا به وجود آمد و بر آن استقامت ورزید و امروز انقلاب اسلامی، با وجود همه مقابله‌هایی که جهان غرب با آن دارد، به همه دنیا نفوذ کرده و لذا غربی‌ها از آن احساس خطر می‌کنند؛ موضوعی که بنده در سی کشوری که حضور داشتم، بسیار عمیق و شگفت‌آور دیدم.
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، حملات استبکار در این چهل سال را نظامی، اقتصادی و فرهنگی توصیف کرد و افزود: دنیای استکبار با جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی علیه جمهوری اسلامی حمله کرد و تاکنون نیز به روش‌های مختلف به آن ادامه می‌دهد.
وی تصریح کرد: در جنگ ۸ ساله، تمام غرب از صدام حمایت کرد و نشانه آن نیز، وجود اسیر از بیش از ۲۴ کشور جهان بود و حتی در ماجرای داعش نیز، باز همین‌ها پای کار آمدند و با وجود حمایت‌های گوناگون باز هم نتوانستند، انقلاب را از پای درآورند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین زمانی، با تأکید بر اینکه هر چند، تن انقلاب در این چهل سال زخم برداشته؛ اما قوی‌تر شده است، اظهار کرد: تحریم، تورم، گرانی، مقابله با فروش نفت ایران، بستن حساب‌های بانکی و مقابله با داد و ستد خارجی و حملات بدون وقفه در عرصه‌های فرهنگی، از جمله اقدامات استکبار علیه جمهوری اسلامی بود که تاکنون به نتیجه نرسیده است و لذا دشمن امروز تمام توان خود را بر روی تهاجم فرهنگی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی گذاشته و احساس می‌کند، می‌تواند جامعه را با تحلیل‌های غلط منحرف کند.
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: دشمن می‌خواهد با تحلیل‌های غلط، نارکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی، بزرگ کردن کاستی‌ها، نادیده گرفتن دستاوردها و تزریق ناامیدی به مردم، به جامعه این‌گونه القا کند که دین نمی‌تواند حکومت‌داری کند.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در طول این سی‌سال، مدام بر مسئله جهاد تبیین اشاره کرده‌اند و در این اواخر نیز، در همه مجالس و محافل مجدداً بر آن تأکید دارند و دلیل آن هم، پیشروی دشمن در عرصه فرهنگی و نرم است؛ بنابراین امروز حوزه و دانشگاه وظیفه دارند وارد میدان شوند و گره‌های ذهنی را بگشایند و بدانند که اجر آن، کمتر از مبارزه در میدان جنگ نظامی نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه در جنگ مسلحانه، مهم‌ترین وظیفه بر دوش نیروهای نظامی است، گفت: در جنگ فرهنگی باید نخبگان جامعه وارد میدان شوند و دلیل استفاده رهبر انقلاب از واژه جهاد، برای تبیین روایتی از رسول اسلام(ص) است که می‌فرمایند: «أفضل الجهاد کلمة حقً عند سلطان جائر» و لذا حضور میدانی در عرصه فرهنگ بالاترین جهاد است.
وی بیان کرد: بیشترین مجاهدان تاریخ، مجاهدین جهاد تبیین بودند و انبیا و اولیایی که در برابر دشمن به شهادت رسیدند، جرمشان روشنگری و بیدار کردن مردم بود و بسیاری از پیامبران(ع) به‌خاطر جهاد تبیین به شهادت رسیدند و حتی در بین ۱۱ امام(ع) نیز، به‌جز امام حسین(ع) که در جهاد مسلحانه به شهادت رسیدند، بقیه ائمه(ع) جرمشان روشنگری و آگاهی دادن به مردم و بیان حرف حق در برابر حاکمان ظالم بود.
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، شهدای بزرگ در طول انقلاب اسلامی را شهدای تبیین دانست و گفت: شهید مطهری، بهشتی و شهدای محراب نیز، به‌خاطر بیان حقایق و مقابله با جریان‌های انحرافی مورد غضب منافقین قرار گرفتند و به درجه والای شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی، با بیان اینکه جهاد تبیین سه لایه تاریخی، علمی و عملی دارد، گفت: در لایه تاریخی باید روایت صحیح آموزه‌های سیاسی اسلام و حوادث انقلاب برای پیشگیری از تحریف‌ها بیان شود و در مرحله علمی نیز، علاوه بر روایت باید حوادث اسلام و انقلاب را درست تحلیل و نتایج آن را به مردم به‌صورت علمی تبیین کنیم و در مرحله عمل نیز، وارد میدان شویم و به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه