هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 703

اخبار کوتاه ایران

    رونمایی از ۱۰ محصول جدید وزارت دفاع: 7 محصول در حوزه رزم زمینی، ۲ محصول در حوزه رزم هوایی و ۱محصول در حوزه رزم دریایی با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.
 
  جرایم رانندگی ۵ درصد گران میشود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، سال بعد جریمه‎های رانندگی ۵ درصد افزایش می‎یابد و از مبالغ افزایش‎یافته، ۱۵۰ میلیارد تومان جهت هزینه معلولان ناشی از تصادفات، ۱۵۰ میلیارد برای اصلاح معابر در نقاط حادثه‎خیز، ۱۰۰ میلیارد برای حوادث جاده‎ای و تجهیزات هلال‎احمر و ۱۰۰ میلیارد برای کمک خرید تجهیزاتِ پزشکی قانونی اختصاص می‎یابد.
 
  قادر به شلیک همزمان ۶۰ پهپاد هستیم: فرمانده نیروی هوافضای سپاه: در لحظه می‌توانیم ۶۰ فروند پهپاد را به پرواز درآوریم. به دلیل آنکه برد این پرنده‌های بدون سرنشین زیاد است و محدود نیست، محدودیت هدف نداریم. قدرت آتش موشکی و شلیک‌های همزمان ما بیش از ۶ تا ۷ برابر شده است و زمان آمادگی‌ها و فاصله آمادگی برای شلیک هم بسیار کاهش پیدا کرده است.
 
  تعمیر کابلهای دریایی فیبرنوری برای اولینبار در کشور: معاون وزیر ارتباطات: در شبکه زیرساخت کشور هر جا ممکن باشد از تولیدات داخلی استفاده می‌کنیم. در بسیاری از پروژه‌‌های قبلی از محصول خارجی به داخلی سوئیچ کرده‌ایم و بسیاری از تجهیزات شبکه هم داخلی شده؛ حتی برای اولین‌بار در حال استفاده از توان داخل در تعمیر و نگهداری کابل‌های دریایی هستیم.
 
  ۷۰ درصد اینترنت بینالملل در اینستاگرام و واتساپ صرف میشود: لاجوردی عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت: درصد از کل پهنای باند کشور در اینستاگرام و واتساپ مصرف می‌شود که معاول ۷۰ درصد از کل ترافیک بین‌الملل هست.
 
  جریمه یکمیلیون تومانی خودروها در نوروز: جانشین پلیس راهور ناجا: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، برای سفر به دیگر شهرها در نوروز هیچ محدودیتی ندارند؛ حتی اگر شهرها در شرایط قرمز کرونایی باشند. اگر مالک خودرو ۳ دوز واکسن را تزریق نکرده باشد تردد و سفرش غیر مجاز تلقی شده و روزانه یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.
 
  یارانه نقدی و معیشتی ثروتمندان حذف میشود: مجلس، وزارت تعاون را مکلف کرد، حداکثر ظرف ۳ ماه ضمن دهک‌بندی درآمدی تمامی خانوارهای یارانه‌بگیر از طریق شاخص‌ها و اطلاعات نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پُردرآمد اقدام کند.
 
  سلبریتیها مشمول مالیات شدند: نجابت، عضو کمیسیون تلفیق: با مصوبه جدید کمیسیون، در سال ۱۴۰۱ هنرمندانی که سالانه بالای ۲۰۰ میلیون درآمد دارند، مشمول مالیات می‌شوند.
 
  سمند و پژو ۴۰۵ از سال آینده تولید نمیشوند:  معاون بازاریابیوفروش ایرانخودرو: در سال ۱۴۰۱ خودروهای ۴۰۵ و سمند از مدار تولید خارج و خودروی k125 و یک تا دو محصول مونتاژی برای عرضه آماده می‌شوند.
 
  بررسی مطالعات بالینی واکسن برکت در یکی از معتبرترین مجلات دنیا: اولین مقاله مطالعات بالینی کوویران برکت با عنوان ارزیابی خاصیت خنثی‌کنندگی واکسن کوویران بر روی واریانت‌های نگران‌کننده ویروس کرونا در مجله«Clinical Microbiology and Infection» یکی از معتبرترین مجلات دنیا، چاپ شد. این مجله جزو پنج مجله برتر دنیا در زمینه بیماری‌های عفونی می‌باشد. 
 
  موافقت مجلس با واردات خودرو: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با واردات ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی موافقت کردند.
 
  چهار دستور رئیس دستگاه قضا برای ارتقای سطح امنیت در نوروز: حمایت از نیروهای انتظامی، مرخصی ندادن به محکومین سابقه‌دار، توجیه زندانیان در شُرف مرخصی برای خودداری از اعمال مجرمانه و مراقبت از سابقه‌دارانی که محکومیت آنها پایان یافته، چهار دستور رئیس قوه قضائیه برای افزایش امنیت در ایام تعطیلات نوروز است.
 
  قیمت برنج خارجی و گوشت منجمد کاهش یافت: در جلسه ستاد تنظیم‌ بازار مصوب شد قیمت برنج هندی از ۲۵ هزارتومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی از ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یابد. مقرر شد قیمت گوشت منجمد گوساله از ۱۱۷ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.
 
  درآمدهای ارزی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد: رئیس‌‌کل بانک مرکزی: درآمدهای ارزی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و ارزش تجارت خارجی با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۰ میلیارد دلار رسیده است.
 
  یک ماه تعطیلی واحد صنفی، جریمه عدم تزریق دُز سوم: دبیرکل اتاق اصنافِ ایران: واحدهای صنفی که مالکان آنها سه دُز واکسن کرونا دریافت نکرده باشند، یک ماه تعطیل می‌شوند. برای ۲۰ هزار واحد صنفی اخطار داده‌ایم، اما از این به بعد بدون اخطار، واحدهایِ متخلف، مهروموم می‌شوند.  
 
  رونمایی از شهر پهپادی سپاه: دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور فرمانده کل سپاه رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شد. این پایگاه‌های تونلی که در دل کوه‌های مرتفع ساخته شده است، محل نگهداری سامانه‌های موشکی زمین به زمین با تجهیزات پیشرفته و نیز پهپادهای تهاجمی نفوذپذیر در شبکه‌های راداری و پدافندی دشمن است.
 
  به فرزندان متولد ۱۴۰۰ به بعد سهام اختصاص پیدا می‌کند: طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف است به ازای فرزندان از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شده برای استان‌هایی که میزان باروری آنها تا ۲.۵ درصد باشد مبلغ ۱۵ میلیون ریال تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال صرفا جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه