هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رفتار بسیج سازندگی باید برخاسته از سبک زندگی قرآنی باشد

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی

رفتار بسیج سازندگی باید برخاسته از سبک زندگی قرآنی باشد

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رفتار بسیج سازندگی، باید برخاسته از سبک زندگی قرآنی باشد، گفت: بسیج سازندگی یک فعالیت عام‌المنفعه است و همان‌طور که رحمانیت خدا همه‌چیز را در بر گرفته است، باید خدمت‌رسانی بسیج سازندگی نیز، همه مردم را در بر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی ۱۹اردیبهشت در دیدار سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، برنامه‌های این سازمان را باعث افتخار و عزت نظام دانست و اظهار کرد: در فعالیت‌ها اگر نگاه‌مان به قله باشد، توان، امید، گستره و صحت کارمان بالا می‌رود و از سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی مصون می‌مانیم و از ناملایمات مأیوس نمی‌شویم.
وی با بیان اینکه نگاه به قله، انسان را امیدوار می‌کند، گفت: نگاه به قله باعث رسیدن به اوج اهداف تعریف‌شده می‌شود و همت انسان را بلند می‌کند و چشم و گوش را به روی حواشی و کارشکنی‌ها می‌بندد و انسان از کنار بسیاری از ناملایمات با کرامت عبور می‌کند.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در اوج قله انقلاب، امام زمان(عج) ایستاده‌اند، گفت: بسیج سازندگی باید به‌گونه‌ای رفتار کند که کارهایش تأییدکننده اهداف و آرمان‌های بلند و رفتار و اعمالش شاهد بر درستی موضع‌گیری‌ها و آرمان‌هایش باشد.  وی با بیان اینکه رفتار بسیج سازندگی باید برخاسته از سبک زندگی قرآنی باشد، گفت: بسیج سازندگی یک فعالیت عام‌المنفعه است و همان‌طور که رحمانیت خدا همه‌چیز را در بر گرفته است، باید خدمت‌رسانی بسیج سازندگی هم، همه مردم را در بر بگیرد.
آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه هرچه بسیج از پول و سمت فاصله بگیرد، بهتر است، گفت: باید از کنار حرف و حدیث‌هایی که برخی از افراد می‌زنند، با کرامت عبور کرد و بدانید که اعمال ما در ذیل خدمت به حضرت ولی‌عصر(عج) است.

  بسیج سازندگی باید مانند جبهه مقاومت جهانی شود
سردار محمد زهرایی نیز در این دیدار، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، در کنار سپاه یک بال بزرگ و مؤثر به‌نام جهاد سازندگی داشت، گفت: جهاد سازندگی در درون خود نیروهای جهادگر را جمع کرده بود که مأموریت محرومیت‌زدایی در جامعه را بر عهده داشتند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در ابتدای شکل‌گیری بسیج سازندگی، ۴۹ گروه جهادی خودجوش در کشور وجود داشت، گفت: ما امروز ۴۲ هزار گروه جهادی داریم و از معدود مجموعه‌هایی هستیم که در بیانیه گام دوم انقلاب، از آن به‌عنوان دستاورد معنوی جمهوری اسلامی یاد شده است.
وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در سال ۱۳۸۶، طی مصوبه مجلس یک دستگاه اجرایی شد، گفت: از این‌رو با دستگاه‌های مختلف ارتباط گرفتیم؛ ولی چون ادارات ملزم به همکاری با بسیج سازندگی نشده بودند، در برخی دولت‌ها، همکاری زیادی با دستگاه‌های دولتی داشتیم و در برخی دولت‌ها، همکاری به حداقل می‌رسید.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، با بیان اینکه در کارهای جهادی مشارکت مردم برای ما اصل است، افزود: رویکرد ما مردمی کردن امور است و در واقع، ما حلقه میانی بین امام امت و مردم هستیم و سعی می‌کنیم، مردم را با عمل خود به اسلام دعوت کنیم.
وی افزود: امسال در روز بسیج سازندگی، رزمایش جهادگران فاطمی را در سراسر کشور داشتیم و ۱۴ هزار گروه جهادی در این رزمایش شرکت کردند و هر استان، یک مراسم مرکزی برگزار کرد و در قالب این رزمایش، ۱۵۳ هزار نفر از این جهادگران در ۱۰ روز به خدمت‌رسانی می‌پردازند.
زهرایی ادامه داد: دورنمایی که ما برای بسیج سازندگی تعریف کردیم، این است که همان‌طور که جبهه مقاومت، جبهه جهانی شده است، بسیج سازندگی هم باید در خدمت به مردم، جهانی شود؛ بنابراین ما راه طولانی در پیش داریم و در سوریه و عراق، کارهای برون‌مرزی را شروع کردیم تا مدل عمل جهادی ما جهانی و بین‌المللی شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه