هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مراقبت از نفوذ دشمن بر محتوای فقهی و علمی حوزه‌های علمیه

آیت‌الله علم‌‌الهدی تأکید کرد

مراقبت از نفوذ دشمن بر محتوای فقهی و علمی حوزه‌های علمیه

آیت‌الله علم‌‌الهدی گفت: باید هوشیار بود تا دشمن بر محتوای فقهی و علمی حوزه‌ها نفوذ نکند؛ زیرا محصول این جریان در نهایت به ‌تربیت عناصر مؤمن و مخلص خدمت‌گزار برای نظام می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله علم‌‌الهدی در دوازدهمین جلسه قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان که با حضور اعضای این قرارگاه در حسینیه دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، مهمترین رسالت قرارگاه فقاهت را ساماندهی دروس خارج فقه بیان کرد و گفت: ساماندهی به‌معنای نظارت بر اساتید و طلاب است تا اساتید دروس را باقوت و پرمحتوا ارائه کنند و طلاب فعالیت‌های دقیق علمی داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: توجه به جریان هم‌فکری و هم‌اندیشی اساتید برای پاسخگویی به طلاب جوان، یک ضرورت است و زمینه رشد حوزه علمیه را فراهم می‌کند.
عضو شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به دغدغه برخی اعضای قرارگاه در خصوص جذب زودهنگام طلاب به ادارات و نهادهای دولتی به‌ویژه در سال‌های آغازین تحصیل، اظهار کرد: به‌طور قهری امروز شرایط زندگی تفاوت‌هایی با گذشته پیدا کرده و مشکلات معیشتی طلاب، باعث حضور و ورود آنان به عرصه‌های خدمتی در نهادهای دیگر شده است؛ اما در مقام بیان راه‌حل برای این مشکل، کشف طلاب مستعد رشد و پیشرفت در مسیر فقاهت، باید به ‌موازات برنامه‌ریزی، طرح‌های حمایتی از آنان در دستور کار قرار بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: باید هوشیار بود تا دشمن بر محتوای فقهی و علمی حوزه‌های علمیه نفوذ نکند؛ زیرا محصول این جریان در نهایت به‌تربیت عناصر مؤمن و مخلص خدمت‌گزار برای نظام می‌انجامد و کارگزاران انقلاب، از این طریق وارد عرصه‌های خدمت و جهاد می‌شوند.
در ابتدای این جلسه، حجج‌اسلام جهانگیری مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری و کندری معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، گزارشی از برنامه‌ها، نشست‌ها و نقشه راه قرارگاه و حجج‌اسلام ملکی و زمانی از اساتید درس خارج، نقطه‌نظرات خود را در جهت تقویت کرسی‌های درس خارج و برنامه‌های علمی حوزه ارائه کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه