هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

هر کسی که در حوزه علمیه درس خوانده باشدلزوماً «اسلام‌شناس» نیست

دبیر شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان

هر کسی که در حوزه علمیه درس خوانده باشدلزوماً «اسلام‌شناس» نیست

حجت‌الاسلام و‌المسلمین فرزانه، با تأکید بر اینکه هر کسی که در حوزه علمیه درس خوانده باشد، لزوماً اسلام‌شناس نیست، گفت: ما به دنبال فقیه اسلام‌شناس هستیم و برای رسیدن به این مهم، به امثال شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید صدر و... و ارتباط با اندیشه آن‌ها نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه در دیدار رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان، اظهار کرد: امروز در المصطفی به مسائل خوب و مفیدی توجه شده است و نیازسنجی جهان اسلام در خارج و داخل اولویت اصلی همه است.
وی افزود: المصطفی در خارج از کشور ظرفیت خوبی دارد و امروز این فرصت برای شما فراهم است تا از این ظرفیت بکر استفاده کنید؛ چراکه توجه به نیازهای اساسی به‌عنوان نیاز فطری برای تشنگانی در آن طرف مرزها، بسیار پرجاذبه است.
دبیر شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برجسته‌ترین نیازشناس اصلی بشر، مکتب تشیع است و به‌واسطه غنای این مکتب امروز دست ما پر است، تصریح کرد: ما نباید گمان کنیم، هرکسی که در حوزه علمیه درس خوانده است، لزوماً اسلام‌شناس است. ما به دنبال فقیه اسلام‌شناس هستیم و برای رسیدن به این مهم، به امثال شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید صدر و... و ارتباط با اندیشه آن‌ها نیازمندیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با بیش از ۶۰ سال سابقه مبارزاتی موفق در صحنه‌های گوناگون، یک الگوی تمام‌عیار است و در حقیقت، ایشان یک فقیه اسلام‌شناس واقعی به‌معنای وسیع کلمه است.
 
  ترجمه و انتشار ۴ هزار کتاب به ۳۰ زبان زنده دنیا
حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان هم در این دیدار، با ارائه گزارشی، گفت: امروز از المصطفی همنام و هم‌ردیف دانشگاه‌ها و مراکزی همچون الازهر در سراسر جهان یاد می‌شود.
وی افزود: المصطفی گام‌های بلندی در حوزه تقریب مذاهب و تبیین معارف بلند اسلام ناب مبتنی بر پیام حیات‌بخش قرآن کریم در اقصی‌نقاط عالم برداشته است.
رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: بهره‌گیری طلاب از سرچشمه معارف اسلام ناب و اهل‌بیت(ع)، وجود طلاب علاقه‌مند به اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی، تقویت زبان فارسی در میان طلاب، بهره‌مندی طلاب از غنای معارف تولیدشده در کتب فارسی و بهره‌گیری از زبان مادری طلاب در امر تبلیغ، از جمله برکاتی است که حضور و تحصیل طلاب در مراکز المصطفی در داخل کشور داشته است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین صالح افزود: امروز جامعة المصطفی در حوزه توسعه اندیشه مکتب اهل‌بیت(ع)، 4 هزار کتاب را به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه و منتشر کرده و بیش از یک هزار مؤسسه و مدرسه علوم دینی و حوزه علمیه در خارج از کشور، با ما در ارتباط هستند.
رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با بیان اینکه، ما به‌عنوان یک نهاد حوزوی به دنبال تقویت مجموعه فرآیندهای علمی میان المصطفی و حوزه علمیه هستیم؛ چراکه المصطفی از خروجی‌های تأثیرگذار حوزه علمیه است، افزود: در حوزه تبادل استاد با تکیه بر روح تهذیب و تربیت، برخورداری از سطح علمی مطلوب، داشتن روحیه انقلابی‌گری، تبحر در تدریس و در نهایت طیفی از اساتید انقلابی، رسالت‌مدار، فعال و با نشاط نیز، از جمله مواردی است که می‌تواند در رأس تعاملات قرار بگیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه