هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نوابغ و نخبگان کشور حمایت شوند

نماینده ولی‌فقیه در یزد

نوابغ و نخبگان کشور حمایت شوند

امام جمعه یزد گفت: نوابغ و نخبگان کشور، باید با ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم در کشور باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله ناصری در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان کشور و مدیران و کارکنان بنیاد نخبگان استان یزد، با اشاره به لزوم ایجاد تغییرات در نظام آموزشی کشور، اظهار کرد: کودکان این سرزمین نیاز دارند که از ابتدای شروع دوره آموزشی، اصول مهم و بنیادی‌ای همچون تشخیص خوب از بد، پرورش قدرت تصمیم‌گیری، تفکر و تدین را یاد بگیرند.
وی افزود: در سیستم آموزشی کشور، فقدان و عدم وجود برخی از مسائل بنیادی به‌شدت به چشم می‌خورد و نیاز است که تغییر و تحولات اساسی‌ای در این زمینه صورت گیرد تا آموزش کودکان در بدو ورود به دوره تحصیلی به‌درستی صورت گیرد.
امام جمعه یزد، استحکام هویتی و شخصیتی را، اساسی‌ترین و مهمترین فاکتور وجودی هر شخص دانست و تصریح کرد: نظام آموزشی کشور باید به‌گونه‌ای باشد که هویت و شخصیت فرزندان کشور را به‌درستی و بر اساس فرهنگی ایرانی- اسلامی استحکام ببخشد و کودکان این سرزمین بدانند که هویت هر فرد، معرف آن شخص است و باید نسبت به پرورش هویتی خود با جدیت عمل کرده و از الگوپذیری نادرست از برخی از شخصیت‌های ساخته‌شده اجتناب کنند.
 آیت‌الله ناصری عنوان کرد: آموزش و پرورش باید به‌گونه‌ای عمل کند که قوه تحلیل و تفکر را پرورش دهد و دانش‌آموز را پرسش‌گر تربیت کند؛ زیرا شخص جویای علم در نهایت می‌تواند، به تولید علم و انجام پژوهش‌های فاخر کمک کند.
امام جمعه یزد، راهکار حفظ و پرورش نوابغ را در تشکیل گروه‌های مرتبط با این امر در دانشگاه‌ها دانست و گفت: با تشکیل گروه‌های نیرویاب، نیرونگهدار و فعال در مدارس و دانشگاه‌ها، می‌توان نوابغ و نخبه‌های کشور را تشخیص و پرورش داد.
آیت‌الله ناصری بیان کرد: کارخانه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با به‌کارگیری نخبه‌ها و نوابغ کشور، در راستای حفظ نخبگان و پیشبرد اهداف علمی- پژوهشی این مرز و بوم، می‌توانند بسیار مؤثر عمل کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه