هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دولت نسبت به اجرای صحیح قانون حمایت از جمعیت نظارت داشته باشد

امام جمعه همدان در دیدار با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

دولت نسبت به اجرای صحیح قانون حمایت از جمعیت نظارت داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در همدان با تأکید بر لزوم اجرای صحیح قانون حمایت از جمعیت، گفت: زمانی که وعده‌هایی مطرح می‌شود، لازم است به‌درستی اجرایی شود و اگر در میدان عمل با مشکلی روبه‌رو شویم، این خود، بازدارنده خواهد بود و تبدیل به ضد تبلیغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، ۱۳‌مرداد در دیدار با خانم انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از توجه ویژه مجموعه دولت نسبت به بحث خانواده، تقدیر و عنوان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، جمهوری اسلامی در طی سال‌های گذشته توانسته، با حفظ عفت، حجاب و توجه به جایگاه واقعی زن، بستر خوبی را برای ارتقای زنان در جامعه ایجاد کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، با بیان اینکه مجموعه دولت و معاونت بانوان باید از منزلت واقعی زنان مراقبت کند، یادآور شد: هیچ‌کس به‌اندازه خود بانوان نمی‌تواند، در انجام این کار موفق و اثر‌بخش باشد.
وی تصریح کرد: لازم است تا از این اصل مراقبت شود که جایگاه زنان تنزل پیدا نکند و بانوان تبدیل به یک کالا در دست افراد سودجو نشوند، که برنامه‌های معاونت اجتماعی بانوان در این حوزه، می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه سند فرهنگی استان همدان توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد، گفت: در سند فرهنگی استان که بومی‌شده سند مهندسی فرهنگی کشور است، اولویت‌های استان بیان شده و درخواست ما از معاونت بانوان این است که در اجرای آن، همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با ابراز تأسف از اینکه سند مهندسی فرهنگی کشور، با وجود ابلاغ توسط دولت دهم و دولت یازدهم، تا به حال اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: انتظار از دولت مردمی که توجه ویژه‌ای به موضوع خانواده دارد، این است که در اجرا شدن این سند، گام‌های مهم و موثری را بردارد.
وی با تأکید بر اینکه در بحث ازدواج، نیازمند مشاوره‌های فردی دقیق برای انتخاب درست هستیم، یادآور شد: آموزش‌های عمومی قبل از ازدواج وجود دارد؛ اما لازم است مشاوره‌هایی برای انتخاب درست قبل از انتخاب نهایی نیز، برای جوانان ارائه شود تا از بسیاری از طلاق‌هایی که به‌علت انتخاب نادرست رخ می‌دهد، جلوگیری کنیم.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صرفاً نباید این توصیه‌ها اخلاقی باشد، عنوان کرد: ضروری است تا این مشاوره‌ها در چارچوب قانون بیان شود تا کمتر شاهد انتخاب‌هایی از روی فضای احساسی باشیم.  وی با تأکید بر لزوم اجرای صحیح قانون حمایت از جمعیت، اظهار کرد: زمانی که وعده‌هایی مطرح می‌شود، لازم است به‌درستی اجرایی شود و اگر در میدان عمل با مشکلی روبه‌رو شویم، این خود، بازدارنده خواهد بود و تبدیل به ضد تبلیغ می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه