هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شمار 740

اخبار کوتاه ایران

توزیع بنزین معمولی و یورو۲ در کلانشهرها ممنوع شد: سخنگوی اتحادیه جایگاه‌داران سوخت: توزیع بنزین معمولی و یورو ۲ در کلانشهرها ممنوع است و در تهران فقط بنزین یورو ۴ و سوپر توزیع می شود. مصرف روزانه بنزین در استان تهران حدود ۲۰ میلیون لیتر است که دو برابر کشوری مثل ترکیه است.
 
  افزایش ۳۹.۵ درصدی قیمت مسکن در یکسال: بر اساس آمار مرکز آمار ایران، قیمت مسکن در کشور طی دیماه امسال در مقایسه با دیماه سال گذشته ۳۹.۵ درصد افزایش یافته است. نیز طی دیماه امسال قیمت مسکن نسبت به ماه قبل از آن ۲.۸ درصد افزایش یافته است.
 
  ذخایر ارزی کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافت: رئیس‌کل بانک مرکزی: ‌ذخایر ارزی کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته و در خارج از کشور در دسترس ما قرار دارد؛ پس هیچ مشکلی در تأمین ارز نداریم.
 
  بهترین و بدترین استانهای کشور در میزان بارندگی: براساس آمار بارش‌ها در کشور تا اول بهمن ۱۴۰۱، در حالی‌ که قم با کاهش ۶۵ درصدی نسبت به میانگین درازمدت، بدترین خشکسالی را در بین ۳۱ استان تجربه می‌کند، روزگار بوشهر با ۶۱درصد بارندگی بیشتر از میانگین ۵۴ساله، کاملاً خوب است. تعداد استان‌هایی که درحال حاضر در شرایط ترسالی هستند به عدد ۱۰ رسیده است و استان‌های قم، سمنان، قزوین، آذربایجان شرقی، البرز و تهران همچنان در بدترین شرایط خود به نسبت میانگین ۵۴ ساله قرار دارند.
 
  شناسایی ۵۷ کارگاه جعل اسکناس و ارز و سکه: سخنگوی فراجا: بیش از ۳۰۰ نفر از متخلفین بازار ارز شناسایی و دستگیر شدند. ۶۳۲  قطعه طلا و سکه تقلبی نیز کشف شده است.۵۷ کارگاه جعل اسکناس و ارز و سکه از اول سال شناسایی و ۱۷۰ نفر دستگیر شدند.
 
  بخشی از داراییهای مسدود شده ایران آزاد شد: معاون اول رئیس‌جمهور: دشمنان با تمام توان خود برای ضربه زدن به اقتصاد کشور بسیج شده‌اند. چند روز گذشته چند میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی مسدود شده کشور آزاد شد و در چرخه اقتصاد قرار گرفت.
 
  شرایط جدید خریداران خودرو اعلام شد: در ثبت‌نام خودرو امکان ثبت‌نام برای متقاضیان دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نمی‌باشد. در جدیدترین شرایط، خرید خودرو در بورس کالا تنها افرادی می‌توانند در فروش خودرو توسط خودروسازان شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و مبلغ خودرو از طریق بانک مسدود می‌شود. البته هر کد بورسی صرفاً امکان ثبت سفارش بر روی یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ‍۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم می‌باشند.
 
  هزینه تقریبی حج ۱۴۰۲ اعلام شد: نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت: یک میلیون و ۵۰ هزار نفر زائر در صف برای سفر حج هستند که بسیاری سنشان بالا رفته و باید کاری کنیم که زود‌تر مشرف شوند. هزینه حج سال آینده حدودا ۱۵۰ میلیون تومان است.
 
  ۱۲ تیم تروریستی در ایران دستگیر شدند: وزیر اطلاعات: کشور ما در موضوع امنیت و منافع ملی با جدیت با دشمنان برخورد خواهد کرد. بیش از ۱۲ تیم تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در مدت کوتاهی دستگیر شده‌اند، این تیم‌ها که قصد خرابکاری در داخل کشور را داشتند به رژیم صهیونسیتی متصل بودند. این تیم‌های تروریستی قصد داشتند با عملیات‌های مختلف انتقام شکست خود را از فتنه‌ها بگیرند.
 
  ایران جزو ۵ کشور برتر رادیوداروها: رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران در زمره ۵ کشور برتر دنیا در حوزه تولید رادیوداروهاست. تمامی نیازهای کشور را می‌توانیم پاسخگو باشیم.
 
  پخش پرستیوی و العالم از ماهوارههای غیراروپایی: رئیس صدا و سیما: بعد از اینکه شبکه‌های برون مرزی ما توسط ماهواره‌های اروپایی تحریم شدند، با ماهواره‌های غیراروپایی ارتباط برقرار کردیم و اکنون آن مناطق پوشش داده می‌شود.
 
  رکوردشکنی افزایش شرکتهای دانشبنیان: رئیس مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری: تا امروز بیش از ۸۰۱۲ شرکت دانش‌بنیان تأیید شدند و در سال ۱۴۰۱ در افزایش تعداد شرکت‌ها رکوردشکنی داشتیم. در هر ماه ۶۰۰ شرکت جدید و ۲۰۰ شرکت که در فرایند تمدید هستند را ارزیابی کرده که جمعاً ۸۰۰ شرکت ارزیابی می‌شوند.
 
  امکان تماس تصویری در ۳ پیامرسان ایرانی: وزیر ارتباطات: امکان تماس صوتی و تصویری با کیفیت در پلتفرم‌های ایرانی بله، روبیکا و سروش‌پلاس وجود دارد. هنوز همه مردم از امکانات پیام‌رسان‌های داخلی اطلاع کافی ندارند و از این جهت لازم است مدیران این پلتفرم‌ها در خصوص معرفی توانمندی و امکانات آنها به عموم مردم تدبیر جدی کنند.
 
  روسیه بزرگترین سرمایهگذار در ایران: رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران: در یک سال گذشته روسیه با ۲.۷میلیارد دلار بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ایران بوده که در دو طرح نفتی سرمایه‌گذاری کرده است.
 
  حمله ناموفق به یکی از مراکز وزارت دفاع: روابط عمومی وزارت دفاع: شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته، یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند. خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نموده و خللی در تجهیزات و مأموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.
 
  ساخت پهپاد عیبیاب دکل برق: پژوهشگران ایرانی پهپادی را طراحی کردند که می‌تواند خرابی‌های دکل‌ برق را تشخیص دهد.
 
  تولید داروهای جدید توسط نخبگان ایرانی: رئیس سازمان غذا و دارو از تولید داروی جدید ضد سرطان، داروی بیماران خاص، تولید دستگاه شتاب‌دهنده خطی و تولید ماده اولیه استامینوفن توسط نخبگان ایرانی خبر داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه