هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لزوم فعالیت شبکه‌ای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین

مدیر جامعة‌الزهرا(س) تأکید کرد

لزوم فعالیت شبکه‌ای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین

خانم برقعی با بیان اینکه خانواده شاهد و ایثارگر باید در عرصه جهاد تبیین بدرخشند، بر لزوم فعالیت خانواده شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین به‌صورت شبکه‌ای تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده‌زهره برقعی در نشست هم‌اندیشی خانواده شاهد و ایثارگر که با موضوع «جهاد تبیین» و با حضور ۲۰۰ نفر از اساتید، طلاب و کارمندان خانواده شاهد و ایثار این مؤسسه علمی حوزوی در سرای حضرت خدیجه(س) برگزار شد، با بیان اینکه به‌فرموده رهبر فرزانه انقلاب، پاسداری از خون شهدا، کمتر از شهید شدن نیست، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند: «دشمنان می‌خواهند یاد شهدا احیا نشود؛ برای اینکه جاده شهادت کور بشود. تجربه کرده‌اند که وقتی نام شهدا با عظمت برده می‌شود، جوان امروز که نه دوره جنگ را دیده و نه دوره امام را، وقتی می‌فهمد که یک‌ جایی در آن طرف منطقه دارند با دشمنان می‌جنگند، پا می‌شود می‌رود حلب، بوکمال، زینبیه و بنا می‌کند جنگیدن و به شهادت هم می‌رسد». وی بیان کرد: اگر یاد و احترام به شهدا در جامعه زنده باشد، جوان ما وقتی ارزش شهادت را بداند، هر جا احساس تکلیف کند، ورود پیدا می‌کند و این‌گونه خط شهادت زنده می‌ماند.
خانم برقعی خاطرنشان کرد: شما به‌عنوان طلبه و در عین حال، خانواده معظم شاهد و ایثارگر، وظیفه تبیین و روشنگری جامعه را دارید؛ بنابراین تکریم و بزرگداشت شهدا و ایثارگران، باید بیشتر توسط خانواده شاهد باشد تا دیگران از آنها الگو بگیرند.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) ضمن تجلیل از فعالیت‌ها و اقدامات خانواده شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین و گرامی‌داشت یاد شهدا، یادآور شد: راه‌اندازی کانون شاهد و ایثارگر و برگزاری این نشست از چند ماه گذشته، مورد پیگیری بود؛ اما آغاز فعالیت این کانون و برگزاری این نشست در آستانه دهه فجر و ولادت باسعادت امام جواد(ع) را به فال نیک می‌گیریم.
وی عنوان کرد: ما تصمیم داریم که با عضویت خانواده ایثارگر طلاب جامعة‌الزهرا(س) در این کانون، شبکه‌ای ایجاد کنیم که در عرصه جهاد تبیین به فعالیت بپردازند و در ابتدا می‌توانند، این تکلیف را در بین خانواده خود انجام دهند.
خانم برقعی با تصریح به اینکه ما برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئولیت داریم، گفت: خانواده شهدا و ایثارگر تأثیرگذارتر از دیگر اقشار جامعه هستند؛ بنابراین مسئولیت سنگینی به عهده شما بزرگواران است.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در کوتاه کردن دست استعمار و استبداد از کشور، جهاد تبیین را وظیفه همگان دانست و افزود: خانواده شاهد و ایثارگر در این کانون به‌صورت شبکه‌ای و در عرصه جهاد تبیین فعالیت می‌کنند.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به فعالیت‌های کانون خانواده شاهد و ایثارگر این نهاد، گفت: اعضای این کانون در کارگروه‌های مختلف عضو می‌شوند که در هریک از این کارگروه‌ها، موضوعات مختلف مانند آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقایسه ایران با دیگر کشورها، بحث زن و خانواده و... مورد بررسی و تبیین قرار می‌گیرد. وی با تصریح به اینکه خانواده شاهد و ایثارگر باید در عرصه جهاد تبیین بدرخشند، افزود: امروز ما باید در عرصه جهاد تبیین به‌صورت شبکه‌ای عمل کنیم. اگر فعالیت‌های ما به‌صورت شبکه‌ای باشد، می‌توانیم در عرصه‌های مختلف موفق باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه