هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مؤلفان و ناشران، رزمندگان جبهه فرهنگی‌اند

آیت‌الله حسینی بوشهری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب دین مطرح کرد

مؤلفان و ناشران، رزمندگان جبهه فرهنگی‌اند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وزارت ارشاد، بودجه‌ای را برای وام دادن به مؤلفان و ناشران، آن‌هم نه با درصدهای بالا، اختصاص دهد. مؤلفان و ناشران، رزمندگان جبهه فرهنگی‌اند و از سنگرهای فرهنگی کشور دفاع می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری، 26بهمن در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه کتاب دین که در محل نمایشگاه دائمی استان قم برگزار شد، تقویت بنیه فرهنگی جامعه را از اهداف انقلاب اسلامی عنوان و ابراز کرد: برپایی نمایشگاه کتاب دین در تقویت بنیه فرهنگی جامعه -که از اهداف انقلاب است- نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به مشکلات تأمین کاغذ، افزود: امروز تأمین کاغذ و رساندن کاغذ ارزان به دست اصحاب نشر و کتاب‌خوانان، باید از برنامه‌های اصلی و در زمره کالاهای اساسی به حساب آید. از اهداف این نمایشگاه، ترغیب و تشویق مردم به امر کتاب‌خوانی است. خانه‌ها با حضور کتاب رونق پیدا کنند. این دست اقدامات، در ایجاد نشاط برای مؤلفان محترم جهت امر شریف تألیف بسیار مؤثر است.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، خواستار اختصاص بودجه جهت کمک به مؤلفان و ناشران شد و خاطر‌نشان کرد: وزارت ارشاد، بودجه‌ای را برای وام دادن به مؤلفان و ناشران، آن‌هم نه با درصدهای بالا، اختصاص دهد. مؤلفان و ناشران، رزمندگان جبهه فرهنگی‌اند و از سنگرهای فرهنگی کشور دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: ناپلئون پس از ورود نظامی به مصر با تأسیس چاپخانه به دنبال تسخیر فکر، جهت اهداف آینده خویش بود و لذا به انتشار مجله اقدام نمود. حال آنکه از یک فرمانده نظامی در منطقه جنگی، اقدام فرهنگی انتظار نمی‌رفت.
امام جمعه قم افزود: انتظار می‌رود، نظام اسلامی مستقر، در عرصه هدایت فکری جامعه برنامه‌ریزی کاملی داشته باشد. فرهنگ، امروز میهمان ناخوانده دستگاه‌هاست؛ چراکه بعد از اختصاص بودجه به همه موضوعات، اگر چیزی ماند، به سراغ فرهنگ می‌روند. باید فرهنگ را از غربت خارج کرد.
عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: امام مجتبی(ع) می‌فرمایند: «در شگفتم از کسی که در تأمین غذای جسم حساس است؛ حال آنکه در گزینش جان خود، هیچ‌گونه حساسیتی نشان نمی‌دهد!». کتاب غذای جان ماست. در انتخاب آن حساس باشیم. امروز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، از ۳۴ جلد کتاب موسوعه علمی عالم جلیل‌القدر شیخ صدوق(ره) رونمایی می‌شود که جای تشکر بسیار دارد و این قبیل تلاش‌ها بسیار مغتنم است.
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، از کتاب «موسوعه شیخ صدوق(ره)» که توسط انتشارات «خانه فرهنگ صدوقی» تدوین و منتشر شده است، رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه