هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دشمن با ترویج سکولاریسم و اباحه‌گری به دنبال بی‌تفاوت ساختن مردم نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی است

آیت‌الله حسینی همدانی

دشمن با ترویج سکولاریسم و اباحه‌گری به دنبال بی‌تفاوت ساختن مردم نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی است

آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز نیز در این اجلاسیه، با مغتنم شمردن مباحث مطرح‌شده از سوی علما و شخصیت‌ها در اجلاسیه، دیدگاه‌های خود را درباره فضای مجازی ارائه کرد.

وی فضای مجازی را یکی از مؤلفه‌های پیشرفت جوامع خواند و با تأکید بر اینکه کشورها، با مدیریت فضای مجازی موفقیت‌هایی را به‌دست آورده‌اند، به کمبودها و کاستی‌های موجود در کشور در این راستا اشاره و بر لزوم برنامه‌ریزی برای جبران این کاستی‌ها تأکید کرد.
امام جمعه کرج، با تأکید بر اینکه امروز همه صاحب‌نظران متفق‌‌القول هستند که دشمنان همه طراحی‌ها و توطئه‌ها را علیه انقلاب و ملت ایران به‌کار گرفته‌اند؛ اما مدام نقشه آنان نقش برآب شده و سرشکسته شده‌اند، گفت: آن‌ها امروز تمرکزشان را روی فرهنگ، عقاید و باورهای جامعه متمرکز کرده‌اند. وی افزود: مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند؛ اما دست از ارزش‌ها برنداشته و برنمی‌دارند؛ دشمنان هم این را به‌خوبی فهمیده‌اند؛ اما تلاش می‌کنند، نسل جدید و آینده را نسبت به اصول و ارزش‌ها بی‌تفاوت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند، اسلام را از متن زندگی مردم و جامعه خارج کنند؛ آن‌ها با ترویج سکولاریسم و اباحه‌گری، به دنبال بی‌تفاوت ساختن توده مردم نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی هستند.
وی افزود: ما امروز در هجمه همه‌جانبه مجازی دشمن قرار داریم. باید خط تهاجمی دشمن را رصد کنیم. دشمنان سیاه‌لشکری از تأثیرگذاران اجتماعی، بازیگران، ورزشی‌ها و.. را به صحنه آورده و ارزش‌های ما را آماج تاخت‌و‌تاز قرار داده‌اند.
آیت‌الله حسینی همدانی، با تأکید بر اینکه باید به سلطه دشمن بر فضای مجازی پایان دهیم، اظهار کرد: باید لحظه‌ها را به‌درستی بشناسیم، اولویت‌ها را به‌خوبی درک کنیم و در فضای مجازی قوی و فعال شویم؛ چراکه شیطان با همه ابزار و لشکر شروع به حمله کرده است.
وی بر لزوم بکارگیری همه توان و قدرت برای مقابله با نقشه دشمنان در فضای مجازی تأکید و با مهم و حساس ارزیابی کردن نقش روحانیت در این راستا، تصریح کرد: روش تبلیغ ما باید به‌گونه‌‌ای باشد که با روش‌های نوین بتوانیم، ابتدا توان خود را بالا برده و بعد با آشنایی با زبان قوم، به رسالت هدایت‌گری خود عمل کنیم.
آیت‌الله حسینی همدانی گفت: جبهه رسانه‌ای اسلام و انقلاب باید بسیار فراتر از وضعیت کنونی فکر و عمل کند. عمل و اندیشه ما در این عرصه باید متناسب با عرصه حکمرانی بین‌المللی مجازی باشد و در این زمینه، بدون داشتن نقشه راه موفق نخواهیم شد؛ ما در این عرصه، قرارگاه و قوانین مکمل نداریم و به پدافند غیرعامل توجه نکرده‌ایم.
وی خانواده، مدرسه، مسجد، هیئت، حوزه و دانشگاه و سمن‌ها را از کانون‌های اصلی تربیتی جامعه برشمرد و با تأکید بر اینکه در همه این عرصه‌ها باید طرح عملیاتی، انگیزه‌بخش و قابل اجرا داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید در این جنگ قوی باشیم و برای نقش‌آفرینی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی خود را بیش از پیش آماده کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه