هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نظام باید نقاط ضعف و قوت خود را در این حوادث شناسایی کند

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد

نظام باید نقاط ضعف و قوت خود را در این حوادث شناسایی کند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) با بیان اینکه نظام باید نقاط ضعف و قوت خود را در این حوادث شناسایی کند، افزود: یکی از نقاط قوت ما این بود که پلیس، سپاه و نیروهای امنیتی ما در برخورد با آشوب‌گران، مانند پلیس آمریکا و اروپا عمل نکرد؛ زیرا ما تابع پیامبری هستیم که نسبت به کفار شدید و در بین خودشان با مهربانی برخورد می‌کرد.

آیت‌الله سعیدی در دیدار محمد عباسی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی که در حرم مطهر بانوی کرامت(س) برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن بیان شده است که گاهی شما از چیزی خوشتان نمی‌آید؛ ولی خیرتان در همان است.
وی با بیان اینکه گاهی حوادثی در کشور ما اتفاق می‌افتد که گرچه آسیب است؛ ولی در بطنش مانند رزمایش است و سبب شناخت نقاط ضعف و قوت می‌شود، گفت: قضایای اخیر و حضور مردم در صحنه نشان داد که مردم این نظام را دوست دارند و اگر به‌همت مسئولان، مشکلات معیشتی مردم برطرف شود و فضای مجازی کشور اصلاح شود، نتیجه‌بخش است.
تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه نظام باید نقاط ضعف و قوت خود را در این حوادث شناسایی کند، افزود: یکی از نقاط قوت ما این بود که پلیس، سپاه و نیروهای امنیتی ما در برخورد با آشوب‌گران، مانند پلیس آمریکا و اروپا عمل نکرد؛ زیرا ما تابع پیامبری هستیم که نسبت به کفار شدید و در بین خودشان با مهربانی برخورد می‌کرد.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه دشمن این آشوب‌ها را به‌پا کرد تا در جامعه جنگ داخلی راه بیندازد، افزود: ممکن است برخی اشتباهات هم صورت بگیرد؛ ولی در مجموع پلیس ما خوب عمل کرد و نشان داد که با پلیس دیگر کشورها فرق دارد.
وی افزود: یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، این است که افراد شروری که سابقه کیفری دارند و دستگیر شدند، نباید به‌گونه‌ای آزاد شوند که دوباره جامعه را نا‌امن کنند.

  اولویت اول ما توجه به آسیب‌های اجتماعی است
​​​​​​​معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی نیز در این دیدار، اظهار کرد: ما در این ایام در وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی برای ارتقای سرمایه اجتماعی کشور تلاش می‌کنیم.
وی با بیان اینکه کشور در زمینه همبستگی اجتماعی و اعتماد مردم، نیاز به توجه بیشتر دارد، گفت: در سال‌های اخیر موضوع آسیب‌های اجتماعی تشدید شده و در برخی موارد نگران‌کننده است.
رئیس سازمان امور اجتماعی، با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی که نیاز به توجه ویژه دارد، آسیب‌ها را، معلول بسترهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه دانست و گفت: عوامل فرهنگی از جمله ماهواره و فضای مجازی باعث شده که این آسیب‌ها در عصر حاضر تشدید شود.
وی با بیان اینکه بین آسیب‌های اجتماعی و بروز چنین اغتشاشات و آشوب‌هایی، رابطه معناداری را می‌شود پیدا کرد، افزود: ما بر روی ارتباط با بخش‌های مذهبی و دینی به‌ویژه علما و مراجع حساب ویژه باز کرده‌ایم و امیدواریم، بتوانیم بهره لازم را از این ظرفیت ببریم.
گزارش: داوود مظاهری

برچسب ها :
ارسال دیدگاه