هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انتقال و تبیین مباحث مهدویت  به مخاطب با ابزار هنر

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد

انتقال و تبیین مباحث مهدویت  به مخاطب با ابزار هنر

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه باید مفاهیم ریشه‌ای در حوزه مهدویت به مخاطبان ارائه شود، تصریح کرد: از جمله این مباحث می‌توان به تأثیر ظهور حضرت حجت(عج) در تکامل عقل بشریت اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار برگزارکنندگان چهارمین جشنواره ملی مهدویت اظهار کرد: موضوع مهدویت نیازمند مباحث علمی، پژوهشی و تحقیقی است که خوشبختانه نهادهای متعددی چه داخل حوزه و چه خارج از حوزه علمیه، در این مسیر فعالیت دارند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با تأکید بر لزوم بین‌المللی شدن این جشنواره، مطرح کرد: اگر حقیقت مهدویت برای جامعه بشری روشن شود، شاهد امیدآفرینی در جامعه خواهیم بود و اگر این حقیقت برای جامعه بشری روشن نشود و دچار تحریف شود، جامعه به سمت رکود پیش خواهذ رفت.
آیت‌الله فاضل لنکرانی، با بیان اینکه پیام آثار هنری باید بر اساس فعالیت‌های مهدوی باشد، خاطرنشان کرد: موضوع مهدویت، روایات مهدوی، مفهوم انتظار و... در جامعه امروز باید به‌شکل هنری به مخاطب منتقل شود.
وی با اشاره به اینکه باید مفاهیم ریشه‌ای در حوزه مهدویت به مخاطبان ارائه شود، تصریح کرد: از جمله این مباحث می‌توان به تأثیر ظهور حضرت حجت(عج) در تکامل عقل بشریت اشاره کرد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه کار پژوهشی بدون کار هنری عقیم است و باید ارتباط تنگاتنگی در این راستا وجود داشته باشد، یادآور شد: باید در حوزه قرآنی بودن مهدویت تلاش‌های بیشتری شده و اقدامات بیشتری صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه این مفاهیم اصیل و ریشه‌ای در باب مهدویت باید استخراج شده و از جنبه‌های هنری مورد بررسی قرار بگیرد، بیان کرد: مفاهیم هنری نیز، ابعاد مختلفی ازجمله رسانه، تصویر، کتاب، رمان و... دارند که باید شاهد نفوذ مهدویت در تمام این ابعاد باشیم.
آیت‌الله فاضل لنکرانی، لزوم فعالیت در این حوزه را مدنظر قرار داد و افزود: از تمام دست‌اندرکاران جشنواره ملی مهدویت تقدیر می‌کنم و امیدوارم، هر سال این جشنواره توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه یکی از کلیدی‌ترین مسائل نظام و دین در جامعه امروز مهدویت است، ابراز کرد: دشمن نیز تلاش بسیاری برای به فراموشی سپردن مهدویت و تحریف آن انجام داده است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان افزود: اگر بخواهیم نسل امروز را در دین نگه داریم، باید تلاش‌های بیشتری در حوزه مهدویت انجام شود.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه