هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

سبک زندگی باید با ادبیات دینی تدوین و معرفی شود

استاد رمضانی

سبک زندگی باید با ادبیات دینی تدوین و معرفی شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: سبک زندگی، نرم‌افزار تمدن اسلامی است و باید با ادبیات دینی که اتصال به منبع وحی دارد، تدوین و معرفی شود؛

حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 13 اردیبهشت با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با استاد رمضانی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش خبرگزاری ابنا، استاد رمضانی در این دیدار، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد مطهری(ره)، بیان کرد: شهید مطهری همیشه جلوتر از زمان خود حرکت می‌کرد؛ مانند خواجه نصیر(ره) که همیشه در تبیین و پرورش مسائل به تمام زوایا توجه داشت. استاد مطهری سرآمد روزگار بود و امیدوارم، حوزه‌های علمیه بتوانند، چنین افرادی را برای آینده گفتمان انقلاب اسلامی تربیت کنند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: سبک زندگی، نرم‌افزار تمدن اسلامی است و باید با ادبیات دینی که اتصال به منبع وحی دارد، تدوین و معرفی شود؛ در نظر داریم تا با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهش جامعی پیرامون سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های ثقلین به زبان‌های مختلف دنیا برای شیعیان جهان منتشر کنیم.
استاد رمضانی ادامه داد: تفکر غربی انسان را تک‌ساحتی و حسی می‌داند و برنامه آموزشی خود را برای آموزش سبک زندگی مبتنی بر آن، در جامعه پیاده کرده است؛ در‌ حالی‌که در سبک زندگی اسلامی، به تمام ابعاد وجودی انسان توجه می‌شود و ما باید بتوانیم، این جامعیت را در عمل هم به ظهور برسانیم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پایان سخنان خود، بیان کرد: هدف از این جلسه، تعامل با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است و حقیقتاً مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را یک نهاد امین و مطمئن می‌دانیم؛ ما الزاماً به دنبال اثر تأسیسی نیستیم؛ بلکه انتقال مفاهیم باید متناسب با مخاطب جهانی به زبان بین‌المللی و به‌شکل شایسته‌ای صورت گیرد و از فرسایش علمی و موازی‌کاری پرهیز شود.
حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی نیز با اشاره به وظایف مهم مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در قبال شیعیان جهان، اظهار کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، وظیفه دارد، سبک زندگی اهل‌بیت(ع) را برای شیعه امروزی ارائه دهد؛ مجمع باید امر تولید، رصد و پایش را انجام دهد؛ «ویکی‌شیعه» نیز، در همین راستا فعالیت می‌کند و در حال معرفی سبک زندگی اهل‌بیت(ع) است.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، به معرفی برخی فعالیت‌های این پژوهشگاه پرداخت و عنوان کرد: 62 مدخل، پیرامون معرفی سبک زندگی اهل‌بیت(ع) تدوین شده که با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) می‌توان این مداخل را گسترش داد و حتی یک خروجی متناسب با نیاز مجمع را از آنها استخراج کرد.
لازم به ذکر است، در پایان این جلسه قرار شد، یک کارگروه متشکل از اعضای دو مجموعه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین «فرمانیان» معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تشکیل شود تا طرفین، طرح نهایی برای همکاری مشترک را تصویب کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه