هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است

آیت‌الله سعیدی

دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است

امام جمعه قم، با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان روحانیت و مردم است، گفت: در شرایط امروز نمی‌شود که یک روحانی در حاشیه بنشیند و کاری انجام ندهد؛ روحانیت باید وسط میدان باشد و تا جان دارد، برای انقلاب کار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، 6 خرداد در دیدار اعضای هیأت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، اظهار کرد: فلسفه شکل‌گیری مجمع نمایندگان طلاب، باید پیوسته مرور شود تا از خطوط اصلی خود خارج نشود و نسبت به وظایف اصلی آن، غفلت صورت نگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قم، با بیان اینکه اوضاع روحانیون و طلاب قبل و بعد از انقلاب تفاوت زیادی دارد، گفت: اگر کسی تحلیل این دو موقعیت دستش نباشد، دچار تناقض و اشکال می‌شود؛ زیرا فضا تغییر کرده است و به دنبال آن، جایگاه و فعالیت‌های روحانیون هم تغییر کرده است؛ اگر قبل از انقلاب یک طلبه در یک مسجد محدود بود، امروز اوضاع تغییر کرده است و در جاهای مختلفی می‌شود، از ظرفیت‌های موجود انقلاب استفاده کرد.
وی با بیان اینکه شرایط در زمان ائمه(ع) نیز تفاوت‌هایی داشته است، افزود: روحانیون در زمان شاه، یک‌سری وظایف داشتند که با پیروزی انقلاب تفاوت ایجاد شده است؛ بنابراین الآن نمی‌شود که یک روحانی در حاشیه بنشیند و کاری انجام ندهد.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه باید تا جان در بدن داریم، کار کنیم، گفت: هرچه در این مسیر کار کنیم باید این احساس را داشته باشیم که دست‌مان خالی است و به‌عبارت دیگر، باید طوری کار کنیم که خدا از ما راضی باشد؛ ولی خودمان از خود راضی نباشیم.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی‌مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم هم، گفت: این مجمع به‌حکم امام ایجاد شده و از جمله وظایفی که در اساسنامه آن ذکر شده است، نظارت بر هدایت تحصیلی طلاب، جذب و گزینش افراد صالح برای حوزه علیمه، رصد مسائل روز و برنامه برای کمک به معیشت طلاب حوزه‌های علمیه است.
وی افزود: نمایندگان طلاب در مجمع نمایندگان، با وجود اینکه حقوقی دریافت نمی‌کنند، شبانه‌روزِ خود را به‌صورت جهادی برای طلاب گذاشته‌اند و در بحث تبلیغ، نقشه راه و مهندسی تبلیغ را تهیه می‌کنند و در هدایت تحصیلی طلاب فعال هستند.

ارسال دیدگاه