هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ارائه برنامه‌های شبکه‌های جهانی ولایت در قالب کتاب

مدیر پژوهش‌های برنامه‌ای شبکه جهانی ولایت خبر داد

ارائه برنامه‌های شبکه‌های جهانی ولایت در قالب کتاب

شبکه جهانی ولایت در راستای عمق‌بخشی به تولیدات رسانه‌ای خود، کتاب «شهیده ولایت» و «پرسمان عاشورایی» را از قالب برنامه‌های تولیدی خود منتشر کرد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی موسوی، مدیر پژوهش‌های برنامه‌ای شبکه جهانی ولایت، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری حوزه، با بیان اهمیت رسانه و رویکرد شبکه ولایت در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه شبکه جهانی ولایت برگرفته از حوزه علمیه قم است و بسیاری از اساتید مبرز در موضوعات مختلف در این شبکه مقدس برنامه‌های مختلف زنده و تولیدی دارند و به‌گفته بینندگان شبکه ولایت در سراسر جهان، حضور اساتید و محتوای علمی، این شبکه را به دانشگاه تبدیل کرده است.
وی با بیان اینکه شبکه ولایت در همه زمینه‌ها و همه علوم علمی و اعتقادی مباحث متقن و غنی دارد، ابراز کرد: معاونت پژوهش شبکه در راستای ارج نهادن به محتوای شبکه‌های جهانی ولایت در نظر دارد، این محتواهای غنی را در قالب‌های دیگر غیر از رسانه، به مخاطبان جهان ارائه دهد؛ یکی از این قالب‌ها، می‌تواند کتاب باشد که مورد استقبال بسیاری از نخبگان است و محتوای علمی شبکه را در همه زمینه‌ها در طول این ۱۳سالی که از شروع به فعالیت شبکه می‌گذرد، در قالب کتاب ارائه خواهیم داد.
مدیر پژوهش‌های برنامه‌ای مؤسسه جهانی ولایت، در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر یکی از کتبی که در همین راستا در حال آماده‌سازی برای چاپ می‌باشد، کتاب شهیده ولایت است که حاصل ۱۸۰۰ دقیقه برنامه زنده شهیده ولایت در شبکه جهانی ولایت و گفت‌وگو با کارشناسان متخصص در حوزه کلام، تاریخ، قرآن و حدیث است. در این کتاب برخی از مسائل مربوط به حوادث و اتفاقات زندگی حضرت فاطمه زهرا‌(س) واکاوی و تبیین و به مهم‌ترین پرسش‌ها و شبهات مطرح‌شده درباره ایشان پاسخ داده شده است.
حجت‌الاسلام موسوی، در بیان علت انتشار کتاب پرسمان عاشورایی هم، ابراز کرد: در موضوع مفاهیم عاشوایی آثار فراوانی از سوی نویسندگان به جامعه علمی عرضه ‌شده است که هرکدام ویژگی خاص خودش را دارد؛ اما موضوع شبهات به‌گونه‌ای است که هرچه نقادی گردد و پاسخ داده شود، بازهم با بیان جدید و قالب تازه از سوی معاندان و برخی اسلام‌ستیزان بازگو می‌شود. بدین‌جهت ضرورت اقتضا دارد که شبهات جدید، با همان رنگ و لعاب خاص خودش، پاسخ داده شود؛ لذا در این مجموعه، شبهاتی مورد نقد قرار گرفته که در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای وهابیان و سلفیان با بیان عوام‌پسندانه و ساده، مطرح‌ می‌کنند.
وی روش ساختاری را یکی از نقاط قوت کتاب پرسمان عاشورایی دانست و تصریح کرد: این کتاب با روش جدید ساختاری، تدوین شده است که در سایر نگاشته‌های پاسخ به شبهات وجود ندارد و می‌تواند آن را از سایر نوشتارها متمایز سازد.

ارسال دیدگاه