هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تجلیل امام خامنه‌ای و آیت‌الله‌العظمی مظاهری از یک‌قرن مجاهدت علمی آیت‌الله مجلسی

تجلیل امام خامنه‌ای و آیت‌الله‌العظمی مظاهری از یک‌قرن مجاهدت علمی آیت‌الله مجلسی

فقیه پارسا حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مجلسی استاد مبرز حوزه علمیه اصفهان پس از عمری ترویج معارف قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) و تربیت شاگردان، پس از تحمل یک دوره بیماری، ۶ خرداد در سن ۹۵سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضرت آیت‌الله‌ مظاهری، در پیام‌هایی درگذشت این عالم جلیل‌القدر را تسلیت گفتند.

  امام خامنهای رهبر انقلاب اسلامی
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مجلسی (ره) را به علمای اعلام و حوزه‌ علمیه و عموم مردم عزیز اصفهان و بالخصوص به خاندان مکرم و شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای - 7/٣/1402

  آیتاللهالعظمی مظاهری
با کمال تأسف اطلاع یافتم که عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مجلسی«قدس‌سره» دار فانی را وداع گفته و به لقاء حضرت حق‌تعالی شتافته‌اند.
این فقیه بزرگوار یکی از ذخائر علمی و معنوی حوزه علمیه اصفهان بودند و عمر پربرکت خویش را در تربیت فضلا و ترویج معارف قرآن کریم و عترت طاهره و فقه آل‌محمد«صلوات‌الله‌علیهم اجمعین» سپری کردند. «عاش سعیداً و مات سعیداً».
اینجانب ضایعه رحلت این فقیه پارسا را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الأعظم«ارواحناله‌الفداء» و بیت مکرم ایشان و همه شاگردان و ارادتمندان آن عالم ربانی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند تعالی، رحمت واسعه و علو درجات ایشان و صبر و اجر خاندان مصاب را مسئلت می‌نمایم.

  شمهای از زندگینامه
​​​​​​​
آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی که در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی متولد شده است، عمر قرین به یک قرن خود را در راه تربیت فضلا و ترویج معارف قرآن کریم و عترت طاهره و فقه آل‌محمد صرف کرد. وی از شاگردان آیات عظام؛ بروجردی، محمدتقی خوانساری، شاهرودی، عبدالهادی شیرازی، سیدمحسن حکیم، خویی، میرزا‌هاشم آملی در حوزه‌های علمیه قم و نجف بودند و در سال ۱۳۴۲ به ایران مراجعت و سال‌ها استاد حوزه‌های علمیه خرم‌آباد و قم بودند و پس از آن در حوزه علمیه اصفهان مشغول به تدریس شدند. این فقیه پارسا در مدرسه علمیه صدر و مجمع جویندگان فقه جعفری به تدریس مباحث خارج فقه و اصول پرداخته و امامت جماعت مسجد کازرونی محله عباس‌آباد را بر عهده داشتند.

ارسال دیدگاه