هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

گلایه نماینده ولی‌فقیه در لرستان از نظارت ضعیف بر فیلم‌های نمایش خانگی

گلایه نماینده ولی‌فقیه در لرستان از نظارت ضعیف بر فیلم‌های نمایش خانگی

امام جمعه خرم‌آباد، نظارت بر فیلم‌های ساخته‌شده برای نمایش خانگی و تولید بازی‌های رایانه‌ای را ضعیف دانست و گفت: باید از آنچه که باعث تقابل با فرهنگ اسلامی ایرانی و ترویج خشونت و اباحی‌گری در بین خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان می‌گردد، جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، 4 خرداد در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و سالروز آزاد سازی خرمشهر و نیز ادای احترام به ۶۵۵۱ شهید استان لرستان، این خطه را، مهد تاریخ و فرهنگ و هنر و از نخستین تمدن‌های شکل‌گرفته به گواهی اسناد و آثار تاریخی دانست و گفت: متأسفانه امروزه عنایت و حمایتی از این میراث‌بانان فرهنگ و هنر نمی‌شود؛ لذا شایسته است، این موضوع مورد توجه وزیر ارشاد و مجموعه دولت قرار بگیرد.
امام جمعه خرم‌آباد، با اشاره به شور و شوق نوجوانان و جوانان لرستانی به یادگیری قرآن کریم و کسب معارف الهی، اظهار کرد: جوانان ولایت‌مدار این مرز و بوم، سال‌هاست که از عدم توسعه فعالیت‌های قرآنی رنج می‌برند و از فوائد بی‌شمار آن بی‌بهره‌اند؛ درحالی‌که با حمایت از مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی، شاهد تحولی عظیم در استان خواهیم بود.
وی با اشاره به طرح‌های ضعیف زیر‌ساختی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار تکمیل و تجهیز تالار مرکزی خرم‌آباد شد و افزود: حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت، افزایش سهمیه بیمه هنرمندان استان، سرمایه‌گذاری و اولویت‌بندی برای تولید فیلم‌ها و آثار هنری نوین در راستای جهاد تبیین و مستند‌سازی مبارزات حق‌طلبانه مردم لرستان در دوران رژیم منحوس پهلوی، نیازمند اعتبارات لازم است.
وی ضمن انتقاد از اختصاص اعتبارات به هنرمندان غیربومی که با روح و فضای فرهنگی و هنری مردم لرستان آشنایی ندارند، یادآور شد: هنرمندان بومی لرستان با خلق آثار هنری ماندگار که صدها بار به نمایش گذاشته شده، توانایی لازم برای ارتقای فرهنگ و تمدن لرستان، را دارند؛ اما کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: تأسیس مرکز اسناد تاریخی و ملی انقلاب اسلامی در لرستان برای دسترسی و استفاده مولفان و پژوهشگران مقیم لرستان، رفع مشکلات صاحبان تألیف در حوزه چاپ کتاب‌های مذهبی و تاریخی زندگی علما و اندیشمندان دینی و ادبی و حماسه‌سازان و مبارزان، از دیگر خواسته‌هایی است که از وزیر ارشاد داریم.
امام جمعه خرم‌آباد، نظارت بر فیلم‌های ساخته‌شده برای نمایش خانگی و تولید بازی‌های رایانه‌ای را ضعیف دانست و گفت: چه در بخش ساخت و تولید فیلم‌های نمایش خانگی و چه بازی‌های رایانه‌ای، باید از آنچه که باعث تقابل با فرهنگ اسلامی ایرانی و ترویج خشونت و اباحی‌گری در بین خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان می‌گردد، جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه