هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لزوم حضور زنان کنشگر در فضای مجازی و رسانه

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه مطرح کرد

لزوم حضور زنان کنشگر در فضای مجازی و رسانه

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، با تأکید بر لزوم حضور زنان کنشگر در فضای مجازی و رسانه، گفت: این پیوست‌نگاری با رویکرد زنانه در عرصه رسانه و در موضوعات مختلف با حل چالش‌های امروز جامعه، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف مثلاً در همین مقوله عفاف و حجاب انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به‌نقل از روابط عمومی حوزه‎های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، با اشاره به اهمیت رسانه در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: اساسا طلبگی ریشه در عمل رسانه‌ای به‌اقتضای زمان و مکانش برای رساندن پیام فریبا و جان‌فزای مکتب اهل‌بیت(ع) و اسلام عزیز دارد.
وی رسانه، تبلیغ و طلبگی را غیرقابل تفکیک دانست و افزود: رسالت طلبگی و رسانه قابل تفکیک و جدایی نبوده و این جنس خدمات دینی، هدایت‌گری و دستگیری، راهنمایی و راهبری و اقامه دین در جامعه قاعدتاً بدون کنشگری رسانه‌ای شدنی نیست و بعید می‌دانم، طلبه‌ای در سپهر عمل و اقدام خودش، این را به‌نحوی ندیده باشد.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: کنشگری رسانه‌ای، گاهی اوقات در سطح فعالیت جامعه آموزشی است، گاهی اوقات سطح فعالیت در خانواده و فامیل است و گاهی اثرگذار ملی و بین‌المللی می‌شویم. باید بدانیم هرچه دامنه تأثیر گسترده‌تر و لایه‌های وجودی مخاطب درگیرتر شود، قطعاً بهتر تأثیرگذار است.
وی در ادامه به فعالیت رسانه‌ای حوزه زنان اشاره کرد و گفت: ما در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه زنان، به‌معنای واقعی دچار یک تأخر جدی هستیم؛ ما چندان تشکل‌های فعال کنشگر ملی و بین‌المللی فعال در حوزه زنان از جنس بانوان نداریم. منظورم این نیست که صفر است؛ ولی قطعاً فاصله معناداری با وضعیت مطلوب دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین برته تأکید کرد: باید این خلأ رسانه‌ای بانوان پر شود. با توجه به اهمیت فعالیت در فضای مجازی و رسانه، در گام نخست باید این باور ایجاد شود که فضای مجازی، صرفاً آسیب نبوده و ما باید مجهز به زیرساخت‌های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) بشویم.
مدیرمسئول خبرگزاری حوزه، نبود زیرساخت‌های کافی و لازم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در حال حاضر ما در یک فرهنگ متخاصم کنشگری می‌کنیم و با آسیب‌های زیادی مواجه هستیم و در تلاشیم، با یک جهش ژنتیک فرهنگی بهینه، افق‌های جدیدی را باز کنیم و تا امروز نیز دیر شروع کرده‌ایم.  وی به ظرفیت‌های فضای مجازی برای بهره بردن در ترویج فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله و به‌فضل خدا برنامه‌هایی داریم تا بتوانیم، چند قدم جلوتر برویم و به این رسالت تقرب پیدا کنیم که یکی از این برنامه‌ها، پیوست‌نگاری است.
مدیرمسئول هفته‌نامه افق حوزه، در پایان خاطرنشان کرد: این پیوست‌نگاری با رویکرد زنانه در عرصه رسانه و در موضوعات مختلف با حل چالش‌های امروز جامعه، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف مثلاً در همین مقوله عفاف و حجاب انجام شده و محضر مبلغان پیوست کردیم که برشی از اقدام از منظر رسانه، برای کاستن آسیب‌های موجود در عرصه حجاب و عفاف است.

ارسال دیدگاه