هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نگاه ما به اسلام تمدنی و پاسخگویی به همه نیازهای بشر است

آیت‌الله اعرافی در دیدار جمعی از علمای اهل‌سنت هندوستان

نگاه ما به اسلام تمدنی و پاسخگویی به همه نیازهای بشر است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مذاهب اسلامی را به بحث مقارن و تطبیقی و آشنایی با معارف اهل‌بیت(ع) دعوت می‌کنیم و نگاه ما به اسلام، یک نگاه تمدنی و پاسخگویی به نیازهای بشر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار جمعی از علمای هندوستان که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه دو کشور ایران و هند، روابط تاریخی و مشترکات فراوانی دارند که امیدواریم، این روابط و تعاملات روز به روز گسترده‌تر شود.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین پایه ارتباط، مباحث علمی و حوزوی و دانشگاهی می‌باشد، خاطرنشان ساخت: ما شاهد این تعاملات هستیم؛ اما باید روی آن سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و ارتباطات علمی قوی‌تر و گسترده‌تر و فراتر از وضع موجود شکل بگیرد.
وی ضمن بیان ظرفیت‌های علمی ایران، قم و حوزه علمیه، در همه رشته‌ها و گرایش‌های علوم انسانی و اسلامی، به توجه ویژه حوزه علمیه قم به مباحث فقه و اصول اشاره و تأکید کرد: در قلمروی فقه، ما توجه جدی به عمق فقهی مسائل داریم و بیش از ۵۰ رشته و گرایش در فقه اسلامی در قم فعال است و در این مباحث فقهی به ابواب جدید و مسائل نوظهور در فقه همانند فقه پزشکی، فقه کودکان، فقه اقتصاد و فقه نظام و سایر عرصه‌های فقهی توجه ویژه‌ای شده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود، تأکید کرد: مذاهب اسلامی را به بحث مقارن و تطبیقی و آشنایی با معارف اهل‌بیت(ع) دعوت می‌کنیم و نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی و پاسخگویی به نیازهای بشر باتوجه به تجربه‌های به دست آمده، است و با این نگاه، می‌توان به سراغ قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) رفت.
مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: اسلام را هم یک دین صلح، صمیمیت و وحدت و در عین حال و در جای خود، یک دین جهاد و دفاع و مقاومت انقلابی می‌دانیم.
خاطرنشان می‌شود، در ابتدای این دیدار تنی چند از علمای اهل‌سنت هندوستان، به بیان دیدگاه‌ها، نکات  و نظرات خود پرداختند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه