هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مأموریت‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به روحانیت

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مطرح کرد

مأموریت‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به روحانیت

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: «هدایت دینی»، «هدایت سیاسی» و «خدمت‌گزاری به مردم» سه وظیفه محوله از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین پورذهبی، ۱۲‌بهمن در دیدار با علما و روحانیون تشیع و اهل‌سنت کردستان که به‌مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در یکسال گذشته برای همه نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها یک سند بالادستی تهیه شده و به همه نمایندگان ابلاغ شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: در رابطه با مناطق قومی یک سند بالادستی جداگانه نیز آمده است و شرح وظایف در آن عنوان شده و در حال پیاده کردن این سند در استان کردستان هستیم.
این استاد حوزوی ادامه داد: یک‌سری وظایف برای نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها تعریف شده است که همگی ما ملزم به انجام آنها هستیم.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین پورذهبی، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای روحانیت سه وظیفه را تعریف فرموده‌اند، عنوان کرد: اولین وظیفه روحانیت از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، «هدایت دینی» است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه باید در هدایت دینی مسائل به‌روز تبیین شود، گفت: دومین وظیفه روحانیت «هدایت سیاسی» است؛ زیرا در اطراف ما اتفاقاتی می‌افتد و در این بین ما نمی‌توانیم، نسبت به یک‌سری مسائل حساسیت داشته باشیم و نسبت به یک‌سری دیگر از مسائل حساسیتی نداشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه اگر مسلمانی در دنیا مورد اذیت قرار می‌گیرد، باید از او حمایت شود، یادآور شد: نکته و وظیفه سومی که امام خامنه‌ای به روحانیون محول کرده‌اند، «غمگساری و خدمت‌رسانی» به مردم است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین پورذهبی اظهار کرد: وقتی که همه ما به وظیفه خود به‌درستی عمل کنیم، آن زمان جامعه تکان می‌خورد و از لحاظ معنوی و سیاسی حرکت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، با اشاره به اینکه همه می‌خواهیم کاری کنیم که جامعه ما دینی‌تر، آگاه‌تر و پویا‌تر شود، عنوان کرد: فرد اگر به‌صورت دقیق این سه نکته و وظیفه را انجام می‌دهد، حزب‌اللهی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه