هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مداحی تنها ذکر مصیبت ائمه اطهار(ع) نیست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در کنگره پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان

مداحی تنها ذکر مصیبت ائمه اطهار(ع) نیست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مداحان و شعرای اهل‌بیت(ع) باید حامل معارف و اخلاقیات جامعه باشند و برای تحقق وحدت اسلامی زمینه‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، 10‌بهمن در دیدار جمعی از شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان، ترکیه و شمال عراق شرکت‌کننده در کنگره پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان، با تشریح وظایف مهم شعرا و مداحان اهل‌بیت(ع)، افزود: شعرا باید در اشعار خود و مداحان در مداحی‌ها، مستحکم‌ترین و منطقی‌ترین محتوا را برگزیده و ترویج دهند.
امام جمعه تبریز، انتقال نشاط اجتماعی و شادابی را در اشعار و مداحی‌ها ضروری دانست و گفت: مداحی تنها ذکر مصیبت ائمه اطهار(ع) نیست؛ بلکه باید در ایام شادی و ولادت‌ها، با اشعار بدیع همه آحاد جامعه به‌ویژه جوانان را نسبت به سیره و سنن ائمه(ع) و اولیای الهی آشنا کرد.
وی با تأکید بر پرهیز از تقلید و استفاده از آهنگ‌های غربی، استفاده از آهنگ‌های اثرگذار و بدیع را مهم خواند و افزود: مداحان و شعرا با انتخاب اشعار مناسب و زیبا، بر ماندگار کردن آثار اهتمام جدی داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: مداحان و شعرا باید با پرهیز از تعصبات مذهبی مذموم، زمینه وحدت و همدلی و انسجام اسلامی را در جوامع فراهم کنند.
در ابتدای این مراسم، تنی چند از شعرا و مداحان شرکت‌کننده در کنگره پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان، اشعار خود را قرائت کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه