هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ماهیت واقعی رژیم پهلوی تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد

ماهیت واقعی رژیم پهلوی تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، با اشاره به نقش اثرگذار روحانیت در بین مردم، گفت: تبیین ماهیت رژیم پهلوی باید در کنار تبیین دستاوردهای انقلاب مدنظر روحانیت باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله ناصری در دیدار روحانیون استان یزد به‌مناسبت دهه فجر با اشاره به وقایعی که انقلاب و نظام اسلامی پشت سر گذاشته است، همچون حادثه طبس، دوران دفاع مقدس و...، بیان کرد: این حوادث نشان می‌دهد که دست یاری خدا با این انقلاب و نظام است؛ چراکه هر کدام از این حوادث و دسیسه‌ها و توطئه‌هایی که دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی انجام دادند، به‌تنهایی می‌توانست عامل فروپاشی یک نظام باشد.
وی تأکید کرد: باید در مسئله تبیین انقلاب اسلامی، این مهم را برای مردم تشریح کنیم تا مردم به الهی و حق بودن این انقلاب دلگرم شوند.
امام جمعه یزد ادامه داد: در پیشبرد انقلاب اسلامی، اخلاق مسئولان به‌ویژه روحانیت بسیار حائز اهمیت است و نکته‌ای که باید در امور خود مورد توجه قرار دهیم، اینکه حرکت برای خدا باشد.
وی در مورد تبیین انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: گذر زمان فراموشی به دنبال دارد و از عمر انقلاب ما نیز ۴۳ سال می‌گذرد و آنچه همواره باید به دنبال آن باشیم، حفظ و تبیین ماهیت، اصالت و ایده‌های انقلاب است.
آیت‌الله ناصری یادآور شد: ایده‌ها و آرمان‌های اصلی امام، الهی کردن جامعه، عبادت خدا در جامعه، تثبیت حاکمیت الله، حرکت به سمت تعالی و عدالت‌گستری است و این منویات باید تبیین و محقق شود؛ زیرا انقلاب ما، یک انقلاب درونی است و تحول باید از درون آغاز شود.
امام جمعه یزد بر تبیین ماهیت دشمن نیز تأکید کرد و گفت: ایران چند صد سال است که گرفتار نقشه‌ها و دشمنی‌های استکبار و غربی‌هاست و حتی قبل از انقلاب، شاه کشور را آنها انتخاب می‌کردند و هیچ‌گونه استقلالی نداشتیم.
وی بر مطالعه کتاب خاطرات فردوست و خاطرات علم تأکید کرد و گفت: این خاطرات نشان می‌دهد که شاه نمی‌توانست، زمینه‌ساز رشد مردم، اسلام، شیعه و کشور باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تصریح کرد: رضا شاه و فرزندش، آدمک‌های آمریکایی‌ها بودند و علاوه بر چپاول سرمایه‌های این کشور به دنبال اسلام‌زدایی بودند.
آیت‌الله ناصری یزدی تأکید کرد: بی‌شک امروز حتی نوجوانان و جوانان این کشور حاضر نیستند که حاکم کشورشان، فردی ذلیل و دست‌نشانده و نوکر غربی‌ها و آمریکایی‌ها باشد؛ بنابراین باید قدردان عزت و اقتدار امروز کشور باشیم و دستاوردهای انقلاب را برای نسلی که انقلاب را درک نکرده‌اند، تبیین کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه