هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بزرگداشت شهدای روحانی حادثه حرم مطهر رضوی

در مسجد اعظم قم برگزار شد

بزرگداشت شهدای روحانی حادثه حرم مطهر رضوی

مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم روحانی حادثه حرم مطهر رضوی، حجج‌اسلام اصلانی و دارایی، با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اساتید و فضلای حوزه علمیه، مسئولان و اقشار مختلف مردم، از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، جامعة المصطفی العالمیه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی و جامعة‌الزهرا(س)، ۲۵فروردین در مسجد اعظم قم برگزار شد.
   حادثه حرم مطهر رضوی با قصد ایجاد تفرقه و نزاع انجام گرفت
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدحسین مؤمنی، در این مراسم با اشاره به مقام شهید و شهدا در آیات و روایات، به سیره شهدا نیز پرداخت و عنوان کرد: از لحاظ اجتماعی واقعاً این شهیدان دغدغه مردم را داشتند. فاصله بین مسئولان و مردم زیاد است و این فاصله باید کم شود؛ ائمه جمعه باید حضور مداوم در میان مردم داشته باشند. اگر کاری از توانشان برمی‌آید، عمل کنند و اگر نمی‌توانند، به دیگر افراد ارجاع دهند؛ شهید اصلانی در میان مردم بود و مشکلات مردم را می‌شنید.
این استاد حوزه علمیه قم، سرباز در مسیر ولایت را دو گونه برشمرد و خاطرنشان کرد: یک رزمنده، در مسیر دفاع از حرم و سنگرها کوشاست و رزمنده دیگر، در مسیر دفاع از اعتقادات کوشاست؛ روحانیت در هر دو عرصه موفق بوده است؛ ما در دفاع مقدس، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از حرم و دفاع از اعتقادات شهید داشته‌ایم که شهید اول، شهید ثانی، شهید ثالث و شیخ فضل‌الله نوری، نمونه‌ای از شهدای دفاع از اعتقادات هستند.
وی تأکید کرد: نگویید که حادثه حرم رضوی، نزاع شخصی بوده است. دشمن قصد ایجاد نزاع، اختلاف و تفرقه دارد؛ اینها قطعاً تکفیری هستند و حسابشان جداست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه