هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جوهره طرح ۳۱۳ افزایش ارتباط روحانیون با افراد محروم جامعه است

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(قد) عنوان کرد

جوهره طرح ۳۱۳ افزایش ارتباط روحانیون با افراد محروم جامعه است

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(قد) گفت: جوهره طرح ۳۱۳ افزایش ارتباط روحانیون با افراد محروم به‌ویژه در روستاهاست؛ به‌گونه‌ای که روحانی محل یا روستا به مددکار اجتماعی مبدل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام حسن هرمز، یکم تیر در جلسه توجیهی طرح ۳۱۳ مبلغان طرح هجرت بلندمدت و مستقر حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(قد) استان برگزار شد، از تلاش‌ها و فعالیت‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه قزوین قدردانی کرد.
مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(قد) کشور، همچنین به اجرای طرح ۳۱۳ اشاره و خاطرنشان کرد: جوهره طرح ۳۱۳ افزایش ارتباط روحانیون با افراد محروم به‌ویژه در روستاها است؛ به‌گونه‌ای که روحانی محل یا روستا به مددکار اجتماعی مبدل می‌شود.
حجت‌الاسلام هرمز، با اشاره به ضرورت ورود بیشتر روحانیت در حوزه مددکاری اجتماعی، تصریح کرد: این ورود سبب محکم‌تر شدن پایگاه اجتماعی روحانیت خواهد شد. همچنین روحانیون با خانواده‌های مددجویان کمیته امداد ارتباط بیشتری خواهند داشت که سبب می‌شود، نیازهای واقعی آنها را شناسایی کرده و برای رفع محرومیت آنها تلاش کنند.
وی ادامه داد: برای تقویت و نهادینه‌ کردن روحیه خودباوری در مددجویان، نباید به‌صورت شعاری عمل کرد؛ به‌همین خاطر در طرح ۳۱۳ روحانیون به‌صورت غیرمستقیم و در قالب آموزش و مشاوره این روحیه را در بین مددجویان تقویت می‌کنند.
مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(قد) کشور اظهار کرد: بیکاری، کارگریزی، افت تحصیلی، ترک تحصیل و اختلافات خانوادگی، پنج معضل و مسئله اجتماعی هستند که مقابله با آنها در طرح ۳۱۳ دنبال می‌شود.
حجت‌الاسلام هرمز تصریح کرد: در این طرح بنا داریم، بعد از ایجاد ارتباط صمیمانه بین روحانیون مستقر روستاها با خانواده‌ها، از ظرفیت امدادگران، خیران و معتمدان محلی برای رفع نیازها و انتظارات خانواده‌های مددجو و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.
وی طرح ۳۱۳ را گامی نو و مؤثر برای ارائه خدمات اثربخش به مددجویان مناطق روستایی و افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح، روحانیون مستقر در روستاها، در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.
ناصر ظاهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(قد) استان قزوین هم در این نشست، گفت: توانمند‌سازی فکری و فرهنگی خانواده‌ها، از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری خواهد کرد؛ چراکه معتقدیم فقر فرهنگی، زمینه‌ساز فقر اقتصادی است که خانواده و جامعه را با مشکلات و آسیب‌های مختلف مواجه می‌سازد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه