هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تهاجم گسترده، پیچیده و جامع دشمن به جامعه زنان

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر مطرح کرد

تهاجم گسترده، پیچیده و جامع دشمن به جامعه زنان

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه وظیفه حوزه‌های علمیه خواهران در دنیای امروز بسیار ویژه و مهم است، گفت: امروز یک تهاجم گسترده، بسیار پیچیده و جامع از سوی استکبار جهانی به مهم‌ترین بخش جمعیتی دنیا که زنان هستند، آغاز شده که این هجمه، جامعه مردان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری در نشستی با معاونان و مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه وظیفه حوزه‌های علمیه خواهران در دنیای امروز بسیار ویژه و مهم است، خاطرنشان کرد: امروز یک تهاجم گسترده، بسیار پیچیده و جامع از سوی استکبار جهانی به مهم‌ترین بخش جمعیتی دنیا که زنان هستند، آغاز شده که این هجمه، جامعه مردان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران، در خط مقدم دفاع فرهنگی از تمام زنان جامعه جهانی قرار دارند؛ چون دشمن با تمام توان، هجمه علیه زنان و بانوان و هویت آنها را آغاز کرده و دفاع در برابر این هجمه، باید با رعایت تمام جوانب باشد که حوزه خواهران در خط مقدم دفاع است.  نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر، با تأکید بر اینکه توجه به حوزه علمیه خواهران، یک توجه بنیادین است، ادامه داد: هر چه حوزه علمیه خواهران قوی‌تر باشد، قدرت مقابله بهتری خواهد داشت و می‌تواند، نسخه نجات‌بخش جامعه زنان را بهتر طراحی و عملیاتی کند.
وی تصریح کرد: نظام آموزش، پژوهش و فرهنگی در حوزه خواهران، باید طوری طراحی شود که بانوان توانمند و نخبه‌ای را جهت مقابله با جبهه استکبار و پاسخ به شبهات تربیت و تحویل جامعه دهد و این مسئله، نیازمند نگاه فراروز به مسائل و تهدیدات است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری، با بیان اینکه باید فراتر از تهدیدها، فرصت‌سازی و فرصت‌یابی کنیم، گفت: مقابله با تهدید باید به‌گونه‌ای باشد که دشمن دیگر توان تهدید نداشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تدوین کتب درسی را کاری فوق‌العاده تخصصی عنوان و بیان کرد: این امر در تدوین کتب حوزوی به‌مراتب سخت و تخصصی‌تر است؛ چون باید مباحث جامعه‌شناسی و روان‌شناسی مخاطب در متون مورد توجه باشد.
رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر، ایجاد انگیزه‌های پژوهشی در طلاب و اساتید را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، شاهد تربیت طلابی توانمند، نخبه و مستعد باشیم که بتوانند، الگوی رفتاری و اخلاقی برای جامعه به‌ویژه زنان باشند.
وی در پایان از گسترش حوزه‌های علمیه خواهران در استان بوشهر و جنوب کشور، با هدف قدرت تأثیرگذاری در خاورمیانه و حوزه خلیج فارس خبر داد.
در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی، به فعالیت‌های آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور به‌ویژه استان بوشهر اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سطح 4 در مدارس علمیه خواهران استان بوشهر، از ضروریات است و امیدواریم، با کمک حجت‌الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری بتوانیم، در این مسیر گام برداریم.
همچنین در این دیدار خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، با تشریح برخی فعالیت‌های پژوهشی، اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی در 28 استان زیرنظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران فعال است؛ ولی مهم استانداردسازی این فعالیت‌ها بود تا حوزه خواهران بتواند، به‌عنوان الگو در این مسیر حرکت کند و پاسخگوی نیازهای پژوهشی جامعه باشد که معاونت پژوهش در حال انجام این مهم است.
وی با اشاره به نشریات حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور، گفت: در حال حاضر تعداد 35 نشریه علمی تخصصی و 15 نشریه علمی پژوهشی در حال فعالیت هستند و این ارقام در حال افزایش است.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، همچنین به برگزاری دوره‌های تألیف و تدوین متون درسی اشاره کرد و افزود: سه دوره برای طلاب و اساتید در سراسر کشور برگزار شد و تعداد 80 طلبه و استاد دوره تکمیلی را نیز گذراندند و در تدوین برخی کتب نیز، ایفای نقش داشته‌اند.
در بخش دیگری از نشست نیز، آقای محسن شاکر، مدیرکل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران، به تشریح برخی فعالیت‌های مرکز فناوری و سامانه‌های ایجادشده پرداخت.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه