هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

کتاب جهاد اقتصادی در سیره علما و بزرگان به رشته تحریر درآمد

کتاب جهاد اقتصادی در سیره علما و بزرگان به رشته تحریر درآمد

کتاب «جهادی اقتصادی، در سیره علما و بزرگان» در حدود ۱۰۰ صفحه به رشته تحریر درآمده است و از سوی انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و با تلاش معاونت تهذیب حوزه چاپ شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی عبدالهی مدیر اداره مطالعات و برنامه‌ریزی تهذیبی در خصوص ضرورت و اهمیت تولید این کتاب، بیان کرد: معاونت تهذیب و تربیت با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امر تدوین و ترویج سیره قله‌های تهذیب و با هدف ترویج و گسترش اخلاق و آداب اسلامی در بین مردم و به‌ویژه حوزویان، تألیف و تدوین مجموعه کتاب‌هایی در زمینه سیره عملی و رفتاری علما و بزرگان حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.
در این کتاب، شواهد تاریخی و سلوک رفتاری علمای شیعه در خصوص مشی اقتصادی بزرگان، جمع‌آوری شده است که عموما شامل علمای عهد معاصر یعنی قاجار به‌بعد می‌شود.
تنوع سیره و شواهد جمع‌آوری شده در این کتاب امری جالب است که اقدامات ایجابی مانند تشویق به خرید کالای داخلی و خرید از تولیدکننده مسلمان تا حمایت از تأسیس شرکت‌های تولیدی و صندوق‌های قرض الحسنه را شامل می‌شود.
همچنین در کتاب با ارائه شواهد متعددی بر تلاش علما در خصوص مبارزه با فتنه‌های اقتصادی کفار، احتکار، گران‌فروشی، حقوق‌های نجومی و رانتخواری اشاره شده است.
کتاب «جهادی اقتصادی، در سیره علما و بزرگان» در حدود ۱۰۰ صفحه توسط حجت‌الاسلام کاظم علی‌محمدی به رشته تحریر درآمده است و از سوی انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و با تلاش معاونت تهذیب چاپ شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه