هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

وجوه مظلومیت، شجاعت، ایثار، عزت و عبودیت حماسه کربلا به‌درستی تبیین شود

آیت‌الله سعیدی

وجوه مظلومیت، شجاعت، ایثار، عزت و عبودیت حماسه کربلا به‌درستی تبیین شود

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با تأکید بر اینکه ستاد اربعین، باید نماد ارزش‌های اسلامی و احیا‌کننده جلوه‌های حماسه حادثه کربلا باشد و در فعالیت‌های خود، شعارهای اصلی کربلا را برای زوار تبیین کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی، ۹‌مرداد در دیدار با اعضای ستاد مردمی قرارگاه اربعین استان قم که در حرم مطهر بانوی کرامت(س) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس روایات هر کسی برای خدا کار کند، خداوند نیز، همراه آن شخص خواهد بود و این مقام معیت خداوند، یک مقام بسیار ارزشمند است؛ ‌‌به‌همین خاطر لازم است، بخش ادراکی معیت خداوند توسط انسان به‌درستی درک شود.
وی افزود: عده‌ای ‌‌به‌خاطر غفلت از معیت خداوند، در خلوت دچار فراموشی تقوا می‌شوند؛ درحالی‌که درک معیت خداوند، هم باید در خلوت و هم در منظر مردم باشد.
تولیت حرم بانوی کرامت(س) خاطر‌نشان کرد: درک و فهم معنای همراهی خداوند برای انسان، خودمراقبتی و حیا را به ارمغان می‌آورد.
امام جمعه قم یادآور شد: خداوند به کثرت اعمال کار ندارد؛ بلکه کیفیت و نیت خالصانه اعمال مهم است؛ چراکه حماسه کربلا در کمتر از یک روز روی داد؛ اما تا ابد ماندگار شد.
وی با تأکید بر اینکه سیدالشهدا(ع) واسطه گشوده شدن باب رحمت الهی است؛ ‌‌به‌همین خاطر هر کسی از «باب‌الحسین(ع)» وارد شود، خداوند پذیرای آن شخص خواهد بود، گفت: حماسه کربلا تلفیقی از مظلومیت، مصائب عظیم، شجاعت، ایثار، عزت، تقوا و عبودیت خالصانه است که هر دو وجه باید به‌درستی تبیین شود.
نماینده ولی‌فقیه در قم، با بیان اینکه ماندگاری اصالت اربعین، از جلوه‌های مهم حماسه کربلا است، تأکید کرد: ستاد اربعین باید نماد ارزش‌های اسلامی و احیاکننده جلوه‌های حماسه حادثه کربلا باشد و در فعالیت‌های خود، شعارهای اصلی کربلا را برای زوار تبیین کند.
آیت‌الله سعیدی خاطر‌نشان کرد: تبیین عفاف و حجاب زینبی و الگوگیری از روش دین‌داری بانوان کربلایی، برای زوار بسیار مهم است و لازم است، ستاد اربعین ‌‌به‌صورت مکتوب شعارها و اهداف اصلی حماسه کربلا را در اماکن اسکان زوار نصب نماید.
عضو خبرگان رهبری یادآور شد: مواسات مردم ایران در تمامی حوادث مثل کرونا، سیل و زلزله مثال‌زدنی است و باید از ظرفیت همدلی مردم، بیش از پیش برای خدمت به زوار اربعین حسینی بهره‌مند شد.
 
  بسیج سه هزار نیروی افتخاری برای اکرام زوار اربعین در قم
مدیر نظارت و ارزیابی ستاد مردمی قرارگاه اربعین استان قم هم در این دیدار، گفت: در سال ۹۸ بیش از ۲۵۰ هزار زائر به قم مشرف شدند که بیش از ۱۵۰ هزار نفر توسط این ستاد اسکان، پذیرایی و خدمات متنوع دریافت نمودند که از این تعداد، بیش از ۹۰ هزار نفر از کشورهای خارجی بودند که قصد زیارت اعتاب مقدس را داشتند.
جواد جهانگیر‌زاده افزود: ۳ هزار خادم افتخاری در این مجموعه فعالیت دارند و پیش‌بینی می‌شود، امسال تعداد زوار اربعین به بیش از ۵ میلیون زائر برسد و سهم استان قم نیز افزایش خواهد داشت؛ ‌‌به‌همین خاطر استان قم ‌‌به‌عنوان استان زائرپذیر کشور تعیین شده است.
وی تأکید کرد: تمام هماهنگی‌ها با استانداری و دیگر ارگان‌های مربوطه با تشکیل کمیته هفده‌گانه برای ارتقای خدمت‌رسانی ‌‌به‌صورت مستمر در حال انجام است.
مدیر نظارت و ارزیابی ستاد مردمی قرارگاه اربعین استان قم خاطرنشان کرد: بیشتر زائران ایرانی و خارجی که قصد دارند، به زیارت کربلا مشرف شوند، هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت، به قم مشرف می‌شوند؛ ‌‌به‌همین خاطر پیش‌بینی می‌شود، هر زائر از یک تا پنج روز در قم حضور داشته باشد؛ بنابراین باید تمامی امکانات برای خدمت‌گزاری زوار اربعین بسیج شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه