هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انقلاب اسلامی در مسیر انقلاب سیدالشهدا(ع) است

آیت‌الله خاتمی

انقلاب اسلامی در مسیر انقلاب سیدالشهدا(ع) است

عضو خبرگان رهبری گفت: این نهضت هر چه دارد، از امام حسین(ع) است و امروز با ظرفیت رسانه‌های مجازی و حقیقی، همه با نهضت امام حسین(ع) آشنا هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، ۱۷‌مرداد در مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی، در جمع هیئت‌های عزاداری در مجتمع موقوفه عبدالله رضوی در شاندیز اظهار کرد: بیش از ۱۳۸۰ سال از شهادت امام حسین(ع) می‌گذرد؛ ولی هنوز واقعه عاشورا و شهادت این امام معصوم(ع) فراموش نشده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه الرحمن، خاطر‌نشان کرد: در آیاتی از این سوره اشاره‌ شده است که اگر کسی در مسیر خدایی باشد، ابدی می‌شود و لذا راز ماندگاری قیام امام حسین(ع) نیز آن است که نهضت آن حضرت(ع) از آغاز تا پایان برای خدا بود.
آیت‌الله خاتمی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی، در امتداد انقلاب امام حسین(ع) است، مطرح کرد: این نهضت هر چه دارد از امام حسین(ع) است و امروز با ظرفیت رسانه‌های مجازی و حقیقی، همه با نهضت امام حسین(ع) آشنا هستند.
وی تصریح کرد: نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) جرقه‌ای نبود که امروز به پایان برسد؛ امام حسین(ع) با اینکه به شهادت رسیدند؛ اما آرمان‌ها و اهداف ایشان هیچ وقت فراموش نمی‌شود.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بیعت با نظام اسلامی، بیعت با شهیدان و نهضت امام حسین(ع) است، یادآور شد: دشمنان امروز انقلاب اسلامی، همان کسانی هستند که در گذشته اجازه نمی‌دادند، پرچم امام حسین(ع) برافراشته بماند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: آمریکا با هدف همین شرارت‌ها قبل از انقلاب اسلامی، اموال ایران را به تاراج می‌برد؛ اما امروز با وجود انقلاب اسلامی دیگر نمی‌تواند؛ چراکه نظام جمهوری اسلامی، حامی تمام مظلومان جهان است و دین و فرهنگ عاشورا به ما می‌گوید که از کشورهای مظلوم منطقه حمایت کنیم.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه استکبار جهانی امروز در مقابل اسلام ناب محمدی است، اظهار کرد: اردوگاه امام حسین(ع) تغییر نکرده و این نهضت حسینی به بن‌بست نخواهد رسید و ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با الگوگیری از نهضت امام حسین(ع) اتفاق افتاد و طاغوت را شکست داد، افزود: رژیم طاغوتی پهلوی از ۴۳ سال پیش فریاد می‌زند که یک سال دیگر به ایران می‌آید؛ درصورتی‌که در این سال‌ها فقط خمیازه می‌کشد و انقلاب اسلامی، هر روز نسبت به گذشته استوارتر، ایستاده‌ است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه