هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

قیام بهمن

قیام بهمن

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سران قوای مجریه، مقننه و... با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای از حضور بی‌نظیر مجاهدت مؤمنانه و عزت‌مندانه مردم در چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب؛ امام خامنه‌ای که عزت کشور، ملت و تاریخ پرافتخار ایران اسلامی را در برابر توطئه‌های استکبار جهانی، سلطنت‌طلبان و اغتشاش‌گران به نمایش ذاشتند، تشکر و قدردانی کردند.

  هیچ حاکمیتی در دنیای امروز برخوردار از ملتی نیرومند و سرزنده مانند ملت ایران نیست
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پی حضور حماسی مردم در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن 1401، این نهاد حوزوی پیامی به شرح ذیل صادر نمود:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سلام و درود خدا بر ملت آگاه، قهرمان و حماسه ساز ایران
حضور حماسی شما در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، مصداق عینی آیه «فسوف یأتی الله بقوم یحبهم ویحبونه أذلة على المؤمنین أعزة على الکافرین یجاهدون فی سبیل الله ولا یخافون لومة لائم» بود.
به فضل الهی و توجهات حضرت ولی‌الله‌الاعظم (عج) جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور چشمگیر و مسؤولانه مردم عزیز کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن چشم جهانیان را خیره و متحیر کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وظیفه خود می‌داند تشکرات صمیمانه‌اش را نثار ملت رشید و غیور ایران کرده و به‌خاطر بصیرت، هوشیاری، همت و استقامت و یکپارچگی و اتحاد این ملت بزرگ، حمد و سپاس بیکران خود به درگاه خداوند قادر متعال را به‌جای آورد.
شما ملت عزیز با آفرینش این حماسه‌ انقلابی، روح مقدس امام راحل و ارواح طیبه شهداء -قدس الله انفاسهم الزکیه- را شاد کردید و نام بلند و پرآوازه ایران اسلامی و ایرانیان را درخشان‌تر ساختید.
هیچ حاکمیتی در دنیای امروز برخوردار از ملتی نیرومند و سرزنده مانند ملت ایران نیست و شما با ایمان و اتکال به قدرت لایزال الهی قدرت خود را به رخ دشمنان کشیدید و خواب دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را آشفته کردید.
این مجاهدت مؤمنانه شما در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب -مدظله العالی-، مایه عزت کشور، ملت و تاریخ پر افتخار ایران است و خدای متعال به این عمل صالح شما عظمت و برکت خواهد داد.
ایران قوی، پرشتاب‌تر از گذشته به‌سوی آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی حرکت خواهد کرد و به خورشید تابناک مهدویت خواهد پیوست، ان‌شاءالله.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  پیام این حماسه بزرگ؛ عزمی استوار، برنامهریزی حکیمانه، خدمتگزاری عالمانه و تلاشی مجاهدانه
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ‌در پیامی، از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲‌بهمن ۱۴۰۱ تقدیر و تشکر کرد که متن آن به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مردان، زنان، جوانان و مردم عزیز ایران و مسلمانان و مستضعفان و متدینان جهان!
با سلام و درود و با عرض خالصانه‌ترین تبریکات و گرامی‌داشت این حضور پرشور و ظفرمندانه.
بار دیگر و به‌فضل خداوند، درخت تناور انقلاب شکوهمند اسلامی در چهل و چهارمین سال‌روز آن سرو قامت، استوار ماند و شکوه و عظمت و سرافرازی خود را به جهانیان نشان داد و در غوغای جنگ ترکیبی برضد ایران، اسلام و انقلاب و در غبار فتنه‌ها، سختی‌ها و تنگناها، موج حضور، فریاد ظهور، شکوه وحدت، زیبایی اتحاد، فروغ ایثار، درخشش مهربانی، عمق اخلاص، ژرفای آگاهی، بلندای شجاعت و در یک سخن، روح ایمان و فرهنگ اسلام و انقلاب در فضای ایران و بسیاری از کشورهای جهان جلوه‌گر شد و این همه، نشانی از هوشیاری، آگاهی، بصیرت، حکمت و شجاعت شما مردم عزیز و شریف بود.
باید با همه وجود و متواضعانه این عظمت و شکوه را ستایش کرد و به این هوشمندی و روح جهادی و فرهنگ انقلابی و رویکرد تمدنی آفرین گفت و از همه‌ خلق‌کنندگان این حماسه بزرگ و شرکت‌کنندگان و برنامه‌ریزان این راهپیمایی وحدت‌آفرین و اقتداربخش در ایران و جهان و محور مقاومت صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.
این رویداد تاریخی تلألؤ انوار خورشید انقلاب اسلامی و گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) از پس ابرهای تیره فتنه‌ها، دشمنی‌ها، غفلت‌ها و ضعف‌های متراکم بود و نشان داد که این گفتمان، نظریه‌ای نو و معادله‌ای تازه و ابعادی ژرف دارد و در آن، قدرت بازسازی و بالندگی و غلبه بر موانع وجود دارد و پیش‌آهنگ و پیشتاز خواهد ماند. دشمنان و غافلان و گاهی دوستان انقلاب هم، از شناخت این رستاخیز معاصر وامانده‌اند و تحلیل‌های نادرست و محاسبات غلط آنان مایه رنج ملت و زحمت و خسارت آنان می‌شود.
پیام این حماسه بزرگ در چهل و چهارمین سال‌روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به مسئولان، لزوم عزمی استوار، برنامه‌ریزی حکیمانه، خدمت‌گزاری عالمانه و تلاشی مجاهدانه برای خدمت به مردم عزیز و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی مردم که صاحبان و سهام‌داران اصلی انقلابند و همه ما وام‌دار آنان به‌شمار می‌آییم، است.
و پیام دوم آن، به دشمنان و بدخواهان ملت ایران، درک درست از گفتمان انقلاب اسلامی و بازگشت به خردورزی و متوقف ساختن زنجیره توطئه‌های تخریب و تحریم ملت ایران و نومید شدن و دست شستن از تلاش‌های غیرانسانی و ظالمانه و جنگ ترکیبی و ادراکی و همه‌جانبه است.
و پیام سوم این پدیده شگفت‌انگیز به مرعوبان و خستگان و فتنه‌زدگان، ضرورت بیداری و بصیرت و بازگشت به منطق و گفتمان انقلاب اسلامی و همکاری برای حل مشکلات و پیشرفت کشور است.
و پیام چهارم آن به محور مقاومت و همه مستضعفان جهان و همراهان انقلاب اسلامی و دوستان ملت ایران، درس امیدواری، استواری و مقاومت بود.
و درس بزرگ و پنجم این حماسه ماندگار برای جوانان عزیز و نسل‌های جدید و مردم شریف، ضرورت صیانت از وحدت و همدلی و هم‌افزایی طیف‌های رنگارنگ ملت ایران و امت اسلام و نگهبانی از دستاوردهای بزرگ علمی و فنی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی و پاسداری از پیام خون‌های پاک شهیدان سرافراز و مجاهدت‌های ایثارگران و تلاش و همکاری برای حل مشکلات و پیشرفت و ارتقای گفتمان انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان است.
همه باید بر این عهد الهی پیمان ببندیم و در برابر فسادها، بی‌عدالتی‌ها و هنجارشکنی‌ها بایستیم و هوشمندانه و غیرتمندانه راه را بر گسترش آسیب‌ها ببندیم و گفتمان عزت و شرافت و فداکاری و غیرت و عفت و فسادستیزی و عدالت‌خواهی را رواج دهیم.
بار دیگر این حضور ارزشمندتان در این موج انسانی و دریای خروشان الهی و حماسه راهپیمایی بهمن سال ۱۴۰۱ را می‌ستایم و از یکایک شما و به‌ویژه نوجوانان، جوانان، دانشجویان، طلاب، اساتید، دانش‌آموزان، فرهنگیان، استادان، کارگران، کارمندان، کشاورزان، اصناف، روحانیان، حوزویان، دانشگاهیان و همه شهروندان و مسئولان و دست‌اندرکاران ارجمند و به‌خصوص مردم بزرگوار قم و تهران تقدیر و تشکر می‌نمایم و حضور شخصیت‌ها و چهره‌های سرشناس کشور به‌ویژه مراجع عالی‌قدر تقلید دامت برکاتهم را قدردانی و سپاس‌گزاری می‌کنم.
امیدوارم در پرتو توفیقات الهی و عنایات نبوی و ولوی و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی مدظله و میراث گران‌بهای شهیدان راست‌قامت، راه نو و تمدنی انقلاب اسلامی و تجربه گران‌بهای ملت بزرگ ایران استمرار یابد و در ایران و جهان نورافشان‌تر گردد و ایران اسلامی در همه محورها بدرخشد و در همه شاخص‌های رشد، پیشرفت نماید و زمینه پیروزی مستضعفان و محور مقاومت فراهم گردد و رهایی جهان از ظلم، با ظهور حضرت بقیة‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه محقق شود.
والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
علی‌رضا اعرافی/ مدیر حوزه‌های علمیه
۲۲‌بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ / ۲۰ رجب‌الاصب ۱۴۴۴

  آیتالله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت عظیم الشأن، مؤمن و انقلابی ایران
حماسه حضور فرد فرد شما در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، بشارت بخش فردایی بهتر و مسرت‌آفرین برای همه دوستداران انقلاب اسلامی و دلسوزان این نهضت توحیدی بود.
پایمردی شما بر میراث بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) و لبیک و بیعت چندباره شما با پرچمدار نهضت و رهبری فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (دام ظله العالی) در هنگامه فتنه و فتنه‌انگیزی دشمنان، یاس و سرگشتگی را در اردوگاه اذناب شیطان بزرگ، دو چندان نمود و تفرقه‌افکنی و مکر آنان را به خودشان، باز گردانید.
ملت مسلمان ایران، در چهل و چهارمین سالروز فجر انقلاب به همگان نشان داد که با بصیرت و اخلاص، طریق تعالی خود را شناخته و برای استقامت بر حقوق الهی خویش و پیشرفت توأم با عدالت، تصمیم خود را گرفته است و سعادت و فلاح را با توکل به ذات مقدس الله و استعانت و توسل به انوار ائمه معصومین (ع) و اعتماد و نظارت بر عملکرد مسئولان خدوم و برپایی عدالت یافته است و در صراطی که شهدا با جانفشانی و جانبازان با ایثار، منور ساخته‌اند، همچون گذشته به پیش خواهد رفت.
بی‌تردید، شور انقلابی اقشار مردم به‌ویژه جوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و سایر صحنه‌های غرورانگیز، مبین دست یافتن ایران به جایگاه و چشم‌اندازی رشک‌برانگیز در گام دوم و در دهه چهارم انقلاب است که مسئولیت‌شناسی و هوشیاری همه مدیران نظام را طلب می‌کند.
اینجانب، ضمن قدردانی از آحاد ملت شریف ایران، از خداوند متعال مسألت می‌کنم که بر توفیقات نظام اسلامی، مردم و دوستان جمهوری اسلامی ایران در سراسر عالم بیفزاید و رضایت خداوند متعال و دعای حضرت بقیةالله ارواحنا فداه، قرین اعمال و لحظات آنان باشد.

  حجتالاسلام والمسلمین رئیسی؛ رئیسجمهور
بسم‏‌الله الرحمن الرحیم
ملت زمان‌شناس و آگاه ایران
حضور پرشور و آگاهانه شما مردم شریف و انقلابی ایران در راهپیمایی جشن خاطره‌انگیز و الهام‌بخش چهل و چهارمین طلیعه آفتاب انقلاب اسلامی، جلوه دیگری از وفاداری، اتحاد و پیمان دوباره با آرمان‌های والای امام راحل و انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.
مشارکت همدلانه و هوشمندانه شما در بازآفرینی روز پیروزی انقلاب همراه با گرامی‌داشت یاد شهیدان و پویندگان راه آزادی و آزادگی، نشان داد، انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ که نتیجه سال‌ها جان‌فشانی و فداکاری انسان‌های حقیقت‌جو و عدالت‌خواه است، همچنان سرزنده و پویا به راه خود ادامه می‌دهد.
از ابتدای پیروزی انقلاب، مردم ایران شاهد توطئه‌های نظام سلطه از جمله تحمیل جنگ هشت‌ساله و همزمان با آن، راه‌انداختن جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه بودند و اکنون نیز دشمنان با جنگ ترکیبی به مقابله با ملت ایران و آرمان‏‌هایش آمده‌اند، اما ملت بزرگ ایران همه این موانع را با سربلندی پشت‌سرگذاشته است.
علی‏رغم خیال خام توطئه‌گران، در راهپیمایی ۲۲‌بهمن امسال، جلوه‌‏های تازه‏‌ای از شور انقلابی و حماسه حضور به تصویر درآمد تا دنیا ببیند و بداند که امروز آحاد مردم به‏‌ویژه نسل جدید انقلاب، مومن‌تر، توانمندتر، مقاوم‌تر و منسجم‌تر از همیشه در میدان ایستاده و بر ادامه مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی پافشاری می‌کند.
بی‌شک افتخار دولت برآمده از اراده ملت ایران، این است که در گام دوم انقلاب بیش از گذشته در مسیر حفظ دستاوردها و تقویت پایه‌های این نظام مقدس حرکت کند و در چارچوب سیاست‌ها و فرامین رهبر معظم انقلاب، آرمان ایران قوی و سربلند را بر اساس عدالت‌گستری و خدمت‌گزاری هرچه بیشتر به ملت فهیم و لایق ایران تحقق بخشد.
اینجانب همچون قطره‌ای از رود خروشان و جاری ملت زمان‌شناس و انقلابی ایران، با تبریک این جشن بزرگ ملی، از شما مردم همیشه در صحنه، و همه تشکل‏‌ها و گروه‌ها که با حضور حماسی و پرشور در این راهپیمایی عظیم افتخار آفریدید و باعث یأس دشمنان شدید و نشان دادید انقلاب متعلق به همه آحاد این سرزمین است، قدردانی می‌کنم و سعادت و سلامت همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
سید ابراهیم رئیسی/ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

  دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه آفریدند؛ همه کسانی که دلسوز ایران هستند و قلبشان برای این آب و خاک و سرافرازی نسل‌های آینده این کشور می‌تپد، راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را در تقویم افتخارات ملت ایران ثبت کردند.
پروژه در‌هم ‌شکستن اتحاد ملت با تدبیر خود مردم شکست خورد. ما مسئولان باید به خود یادآور شویم که این حضور حماسی و بی‌نظیر مردم به خاطر ما نیست، بلکه برای حراست از اتحاد ملی و حفاظت از استقلال و تضمین امنیت و آرامش این آب و خاک است؛ مردم سربلند ایران از خون پاک جوانان خود که جان شیرین را فدای سربلندی ایران کردند مراقبت می‌کنند و نخواهند گذاشت بدخواهان ایران و انقلاب اسلامی، عزت و شرف ملی را در هم بشکنند.
کم‌کاری یا توجیه مشکلات و بی‌توجهی به گلایه‌های بحق مردم جفا به انقلاب اسلامی است و ما موظفیم با بیشتر و بهتر کار کردن و نشان‌ دادن کارآمدی دین در اداره حکومت، دِین خود را به مردم ادا کنیم.
به سهم خود از آحاد ملت شریف ایران در شهرها و روستاها که با حضور در راهپیمایی روز گذشته، دشمنان ایران را ناامید و دوست‌داران ایران را دلگرم کردند صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

  سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور
​​​​​​​
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
[إذا جاء نصرالله والفتح
ورأیت الناس یدخلون فی دین‌الله أفواجًا
فسبح بحمد ربک واستغفره إنه کان توابً ](سور نصر)
خدای متعال را سپاسگزاریم که در طلیعه چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر، شاهد حضور گسترده، حماسی و همراه با بصیرت و نشاط ملت شریف ایران اسلامی در راهپیمائی یوم‌الله ۲۲‌بهمن بودیم.
ملت بزرگ ایران همچون گذشته با حضور آگاهانه خود، موجبات خشنودی خداوند تبارک و تعالی، حضرت ولی‌عصر‌(عج) و نایب برحقش امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) را فراهم نموده و بر خشم دشمنان انقلاب اسلامی به‌ویژه آمریکا و استکبار جهانی افزودند.
این حضور بی‌سابقه که پس از همه خباثت‌ها، خیانت‌ها و جنایت‌ها برای فتنه‌‌انگیزی‌های همیشگی دشمنان در این مرز و بوم، جهت ایجاد یأس و ناامیدی مردم ایران و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی به‌ویژه ولایت فقیه در اداره حکومت و جامعه اتفاق افتاد، بی‌شک مصداق ورود افواج مردم در دین خداست که نشان از بصیرت دینی و سیاسی این ملت فهیم بوده و ثابت کرد، هیاهوی پوچ مجازی بدخواهان ایران اسلامی در عرصه حقیقت و در برابر اراده و حضور ملت، محکوم به فناست.
سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، ضمن تشکر از حضور پرشور آحاد مردم و ثبت این حادثه عظیم تاریخی که جلوه‌ای از عظمت، اقتدار و اتحاد ملی را به نمایش گذاشت، از مسئولان جامعه اسلامی درخواست می‌نماید، بیش از گذشته، قدردان نعمت حضور مردم بوده و برای رفع همه مشکلات خصوصاً مشکلات اقتصادی همت مضاعف نموده تا قدرانی حقیقی از این حضور بی‌سابقه صورت گیرد.
والسلام علی من اتبع الهدی
سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور

برچسب ها :
ارسال دیدگاه