هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 743

اخبار کوتاه ایران

  بازگشت نخبگان به کشور بیشتر شده است: رئیس سازمان امور دانشجویان: ما در دنیا قبلا چیزی تحت عنوان فرارمغزها داشتیم؛ اما حالا با پدیده برگشت مغزها مواجه هستیم. داده‌ها به طور غیررسمی می‌گویند که بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران در حال تحصیل هستند. ایران بین ۱۳ کشور برتر دنیا در خصوص پذیرش دانشجو قرار دارد.
  افزایش ۲۰۰ میلیونی وام ازدواج: «حسین گودرزی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: با مصوبه اعضا، وام زوجه تا ۲۳سال و زوج تا ۲۵سال به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان (در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان)و وام ازدواج سایر افراد نیز برای هر کدام از زوجین به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان (در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان) تصویب شد.
  افزایش ۱۰۰ درصدی وام ضروری بازنشستگان کشوری: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری با هماهنگی بانک عامل (بانک صادرات ایران) با افزایش ۱۰۰درصدی از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان برای سال آینده افزایش یافته است. ثبت‌نام اینترنتی این تسهیلات از ۶ اسفند آغاز و تا ۲۸ اسفند ادامه خواهد یافت.
  افزایش تسهیلات فرزندآوری: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمدند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و به بعد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.
  رشد ۸ درصدی تجارت ایران و اروپا: مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ با رشد ۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۵ میلیارد و ۲۳۸ میلیون یورو رسید.
  حذف «اضافه خدمت سربازی» به دلیل رفتار اشتباه: رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح: اضافه خدمت انضباطی از آئین‌نامه انضباطی نیروهای وظیفه حذف شده است و دیگر سربازی به دلیل رفتار اشتباه، اضافه خدمت نمی‌خورد.
  ایران در جمع ۲۰ کشور صاحب نیروگاه برقآبی جهان: در فهرست ۲۰ کشور برتر جهان در حوزه ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی، چین در صدر و رتبه دوم به برزیل تعلق گرفته. آمریکا، کانادا، روسیه، هند و ژاپن در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ایران با ظرفیت ۱۲.۲ هزار مگاواتی برق تجدیدپذیر رتبه ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه