هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شعارهای سال راهبرد جامع نظام

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در تبیین شعار سال ابلاغی امام خامنه‌ای، تأکید کرد

شعارهای سال راهبرد جامع نظام

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، توجه به شعارهای سال ابلاغی مقام معظم رهبری -مد ظله العالی- را به‌عنوان یک راهبرد جامع مورد تأکید قرار داد و گفت: این‌گونه نیست که اگر امسال بحث تولید و مهار تورم مطرح گردیده است، پرونده شعارهای سال‌های گذشته بسته شده باشد. 

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(قد) استان قم با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
 رئیس جامعه مدرسین در این دیدار با اشاره به شعار امسال گفت: شعارهایی که توسط مقام معظم رهبری -مد ظله العالی- به‌صورت سالانه مطرح می‌شوند، در حقیقت یک راهبرد جامع برای نظام می‌باشند.
وی افزود: در سال‌های اخیر عمدتاً محور شعارهای سال، اقتصادی بوده‌اند؛ اما این‌گونه نیست که اگر امسال بحث تولید و مهار تورم مطرح شده است، پرونده شعارهای سال‌های گذشته بسته شده باشد و مثلاً به بحث اشتغال توجهی نشود.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: شعارهایی که در هر سال مطرح می‌شود، باید به شعارهای سال‌های گذشته ضمیمه گردد تا در نتیجه آن، یک دید وسیع و جامعی به‌دست آید. به‌عبارت دیگر، باید وقتی به مهار تورم توجه می‌کنیم، نیم‌نگاهی نیز به اشتغال و مسائل دیگر داشته باشیم.

  کمیته امداد، متناسب با مناطق مختلف کشور، برای مددجویان تعاونی تشکیل دهد
​​​​​​​
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تشکیل تعاونی‌های مختلف توسط کمیته امداد را، راه حل بی‌نیاز کردن مددجویان از کمک‌های خرد ارزیابی و ابراز کرد: یکی از کارهایی که کمیته امداد می‌تواند به‌واسطه آن، مددجویان را در چرخه اشتغال وارد کند و از لحاظ مالی آن‌ها را بی‌نیاز سازد، تشکیل تعاونی‌های مختلف و شریک کردن مددجویان در این تعاونی‌هاست.
 عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: تشکیل و فعالیت این تعاونی‌ها، باید با نظارت دقیق مسئولان کمیته امداد و متناسب با اقتضائات مناطق مختلف کشور صورت پذیرد.
وی ارائه گزارشات شفاف از اقدامات کمیته امداد را سبب تشویق مردم به مشارکت در فعالیت‌های این نهاد حمایتی عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد به‌برکت انقلاب اسلامی اکنون تبدیل به درخت تنومندی شده است که علی‌رغم همه فضاسازی‌هایی که علیه آن صورت گرفته، هیچ‌گونه خللی در فعالیت‌های آن به وجود نیامده و خیران مانند گذشته در میدان حضور دارند؛ البته ارائه گزارشات شفاف از عملکرد کمیته امداد، می‌تواند سبب تشویق دیگران به مشارکت در فعالیت‌ها شود.
 گفتنی است، در ابتدای این دیدار، دکتر محسن مسعودیان‌راد گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(قد) در استان قم در محورهای اشتغال‌زایی، اعتبارات ویژه به‌منظور حل مشکلات حوزه مسکن و پیوست فرهنگی در فعالیت‌ها با تأکید بر معارف مهدوی، ارائه کرد.

ارسال دیدگاه