هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 749

اخبار کوتاه ایران

آزمایش موفقیتآمیز جدیدترین موشک تاپاتک ایرانی: موشک ضد زره «سدید ۳۶۵»، جدیدترین موشک تاپ‌اتک ایرانی با موفقیت توسط نیروی زمینی سپاه آزمایش شد. سدید ۳۶۵ یک موشک ضد زره هدایت‌شونده با برد ۸ کیلومتر است که قابلیت انهدام انواع ادوات زرهی را دارد. این موشک با هدایت اپتیکی از دقت بالایی در اصابت به هدف برخوردار است و با قابلیت حمله از بالا (تاپ اتک) می‌تواند از سد سامانه‌‌ها دفاع فعال تانک‌ها نیز عبور کرده و آنها را منهدم کند.
 روسیه هواپیمای ایرباس را برای تعمیر به ایران فرستاد: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: برای اولین بار در تاریخ، روسیه هواپیمای ایرباس۳۳۰ A را برای تعمیر و نگهداری به ایران فرستاد. این هواپیمای پهن‌پیکر مسافربری قرار است توسط تکنسین‌های شرکت هواپیمایی ماهان اورهال و تعمیر اساسی شود.
  ایران جزو ۵ کشور اول دارای منابع طبیعی جهان: وال استریت ژورنال، ارزش منابع طبیعی ١٠ کشور اول جهان را تخمین زده است. بر مبنای آن، روسیه، آمریکا، عربستان، کانادا و ایران در رده‌های اول تا پنجم دارندگان باارزش‌ترین منابع طبیعی جهان هستند.
 رتبه ۲۲ ایران در بین بزرگترین اقتصادهای دنیا: صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲، اقتصاد ایران را در این سال به ‌عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد.
  اسرائیل؛ در اندازه یکی از عملیاتهای دفاع مقدس: فرمانده کل ارتش: هر کس اندک آشنایی با امور نظامی دو طرف داشته باشد، به‌خوبی در می‌یابد که رژیم صهیونیستی در اندازه و مقیاس به‌روز شده یکی از عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس ماست. رژیم صهیونیستی که خود در حال غرق شدن بوده و آثار فروپاشی این رژیم بیش از پیش نمایان شده است، حقیرتر از آن است که تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود.
  دوربینهای جرائم رانندگی کشف حجاب را هم ثبت میکنند: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: تمامی دوربین‌های ثبت تخلفات و جرایم رانندگی که در سطح شهر فعال است، بهره‌برداری‌های چند منظوره دارند و هر اطلاعاتی را در خود ذخیره و موارد کشف حجاب را هم ثبت می‌کنند.
  «معراج ۵۳۲» جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه: معراج ۵۳۲،‌ از سری پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه است که با برد ۴۵۰ کیلومتر قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار پا به مدت ۳ ساعت پرواز کند و با دقت بالا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد.شرط مجلس برای پرداخت پاداش به گزارشگران فساد: نمایندگان مجلس با اکثریت آراء تصویب کردند که اگر گزارشگر فساد، مدارک را از طریق اعمال مجرمانه به دست آورده باشد، مشمول حمایت و پاداش این قانون نمی‌شود. 

 دستگیری چند نفر از عوامل پشت پرده «دلار تلگرامی»: روابط عمومی سپاه الغدیر یزد: چند تن از عوامل اصلی التهاب‌آفرین در بازار ارز که نقش مؤثری در تعیین نرخ موسوم به دلار تلگرامی داشتند، با دستور مقام قضایی و توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج)در سازمان اطلاعات سپاه یزد دستگیر شدند.
  لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس تصویب شد: کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار در مجلس پس از حدود ۱۲ سال به تصویب رسید. این لایحه با تمرکز بر بازدارندگی و پیشگیری، ارتقای امنیت روانی و جسمانی زنان در محیط خانه، کار و اجتماع را هدف قرار داده و برای رسومات غلط گذشته مانند خون‌بس نیز جرم‌انگاری‌هایی صورت گرفته است.
  استفاده از حساب یارانه و سهام عدالت به عنوان وثیقه: رئیس‌کل بانک مرکزی: مردم می‌توانند از حساب یارانه و سهام عدالت خود به عنوان وثیقه برای دریافت وام استفاده کنند.
 هشدار رئیسکل بانک مرکزی به بانکهای تورمزا: رئیس‌کل بانک مرکزی: اگر ناترازی هر بانکی رفع نشود حتما به سمت انحلال بانک خواهیم رفت و برنامه آن را به دولت تقدیم کرده‌ایم‌. طبق قاعده گزیر هر بانکی که منحل شود، بانک مرکزی ضامن پول مردم است و هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نخواهد شد.
  خاندوزی: بورس حباب ندارد: وزیر اقتصاد: اکنون شرایط ریسکی و مخاطره‌آمیزی در بازار سرمایه و بورس وجود ندارد و به عبارتی بورس حباب ندارد.
  تعقیب کیفری از ۳۱ نفر از مسئولان: سخنگوی قوه قضائیه:۳۱ نفر از مقامات و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مورد عدم صدور مجوز یا عدم اتصال سامانه‌های تخصصی مجوزها به درگاه‌های ملی در مهلت مقرر مورد تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند.۲۵ نفر هم مورد تعقیب انضباطی قرار گرفته‌اند‌.
 وام مسکن جوانان ۴ میلیارد تومان شد: سرپرست بانک مسکن: سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان سال ۱۴۰۲ در سال پنجم در شهر تهران ۱۶ میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۱۲ میلیارد ریال شده است. سقف تسهیلات متعلقه بعد از گذشت ۱۵ سال تمام در شهر تهران ۴۰ میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۲۸ میلیارد ریال خواهد بود. حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تمام مناطق جغرافیایی کشور ۸ میلیون ریال است و درصورتی که سپرده‌گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره‌مند شوند می‌باید براساس دستورالعمل های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.
 رشد اقتصادی ایران امسال ۲.۵ درصد است: صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان، رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را ۲.۵ درصد اعلام کرد.
  درهای سفارت ایران در ریاض پس از سالها گشوده شد: درب‌های سفارت ایران در ریاض که پس از قطع روابط ایران و عربستان به مدت تقریبا ۷ سال بسته بود، گشوده شد.
 سقف پرداخت خسارت بدون کروکی ۳۰ میلیون شد: با توجه به افزایش نرخ دیه در سال جاری، سقف پرداخت خسارت بدون کروکی در تصادفات رانندگی نیز از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه